Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nakuttaa vain lämpimänä (e36 320)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJP82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 17
    • Kuusamo/Oulu

    Nakuttaa vain lämpimänä (e36 320)

    Elikkäs m50b20 kone alkaa nakuttamaan kun lämmöt on noussut normaaliin(mittarin puoleenväliin). Nakutusta on vaikea paikallistaa; jostain kulmastaa kuulee, toisesta ei. Kuuluu siis tyhjäkäynnillä ja seuraa hetken aikaa kierroksia ja loppuu sitten (tai peittyy muun melun alle)
    Kylmänä kuulostaa kyllä ihan normaalilta.
    Forte-käsittelyn ja kunnon öljyt laitoin mutta eipä auttanut.
  • hamann
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 485
    • Oulu

    #2
    osta suosiolla uudet venttiilin nostajat.... vois auttaa asiaa.... ei maksa ku vähän päälle 20e/kpl....

    Comment

    • Hevimies
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1456
      • Savonlinna

      #3
      Originally posted by hamann
      osta suosiolla uudet venttiilin nostajat.... vois auttaa asiaa.... ei maksa ku vähän päälle 20e/kpl....
      niin ja niitä sen 24kpl eli 480€ ja siihen tuntitolkulla töitä päälle niin ei kaukana tonnista olla. Kylläpä onkin edullista...

      Comment

      • Gousti
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 129

        #4
        Originally posted by Hevimies
        niin ja niitä sen 24kpl eli 480€ ja siihen tuntitolkulla töitä päälle niin ei kaukana tonnista olla. Kylläpä onkin edullista...
        No enpä sanoin tuntitolkulla, eihän tossa tarvi muuta ottaa irti ku: muovit, vettiilikopan kansi ja nokat. Ja vaihtamis operaation ei kulu aikaa paljoakaan kun nokkien poiston jälkeen pukit voi nostaa paikallaan ja nostajat tippuvat pois jonka jälkeen pukit paikoilleen ja pudotellaan uudet nostajat paikalleen Ja tohon kasaus päälle niin eipä tuossa hirveästi aikaa mene

        Comment

        • mikim
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 79

          #5
          mutta melkein 500e ei ole ihan pieni summa kaikille...
          E39 1999 520i

          Comment

          • peppo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 37
            • Valkeakoski

            #6
            kuunteleppa /tunnustele vielä tarkemmin tuosta jakopään ja vanos-yksikön(jos sellaista on) kohdalta tarkemmin, ääni voi kuulua siitäkin.

            Comment

            • bayer 320
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 119
              • itä-suomi

              #7
              Taidat olla kohtalo toveri! mulla on samanlainen kosla m52 koneella, pikkuinen "kalkatus" kuuluu tosiaan lämpöisenä, muttei kylmänä(juuri kuten kuvailit, vittumainen löytää oikee kohta). Itse oon toivonu et jakoketju hivenen lämpölaajetessaan alkaa pitää ääntä(löystyy), mutta kuuloistais silti et öljypohjan suunnalta toi ääni kuuluis(kuskin ovi auki kuuluu suht selvästi)....Toivottavasti ei kiertokangen laakerit.... meinasin itse tuikata himpun jäykemmät öljyt seuraavaksi, kun ei kerran kylmänä naputa. Ja toinenkin syy et syö himpun öljyä nii vois kestää paremmin sisälläkin. nyt motissa on 0w-40 ja meinasin kokeilla 5w-50 seuraavaksi. S**tanan tuontikoneet, huolestuttaa tuo öljyn kulutus enempikin(n.0,4l 3500km). Harmi ku ei oo lämmintä tallia missä vois tutkia ton äänen kohtaa tarkemmin, mut eiköhän se ens kesänä selviä=)

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                Kannattaa kuunnella nyt pakkasilla kun laittaa kylmänä käymään, että koliseeko alakerta hetken ennenkuin öljynpaineet nousee? Kova kolina alapäästä vahvistais veivin laakeri vian. Mä en tunne tota E36:n keulan rakennetta, saako sieltä öljypohjan pois konetta irrottamatta? Ne laakeriliuskat ei ole kovin kalliit (jotain 50 e koko satsi) verrattuna esim nostajien vaihtoon. Jos vähääkään epäilet veivin laakereita, kannattaa asia hoitaa kuntoon suht pian. Jos pelkkä liuska on mennyt niin remppa on helppo. Mutta jos ajat sillä vaan, niin jossain vaiheessa kampiakseli on niin ruvella että liuskojen vaihto ei auta, ja sitten palaa $$$$:ta. Joku E36:Sta tunteva vois kommentoida miten liuskojen tsekkaus onnistuu.

                Noita välyksiä on helppo ite mittailla tällä:


                Noita naputuksia ja kilinöitä on ikävä tutkia, kun syyllisiä voi olla niin monta...
                Last edited by jpeltoma; 31-12-2004, 09:34.
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • -Teevee-
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 54
                  • Rauma

                  #9
                  Mites tämä homma ratkesi, itellä just nyt samoja ongelmia m52b28 koneessa?
                  Last edited by -Teevee-; 21-08-2007, 16:31.

                  Comment

                  • antteri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 222
                    • Tampere

                    #10
                    Löytyikö tähän kenelläkään syytä/ratkaisua? Olisi hienoa, että jos/kun saadaan vika kuntoon niin laitettaisiin siitä tieto myös tänne, jotta siitä voisi olla apua myös muille tulevaisuudessa. Itsellä kanssa ollut samaa vikaa M52B28 koneessa (E36) eli vasta lämpöisellä koneella alkaa nakutus... vaihdoin tosin vähän aikaa sitten öljyiksi castrol magnatec 5W-40 ja tänään huomasin ettei nakutusta juurikaan enää kuulunut, ainakin oli vaimentunut paljon... venttiilinnostimetko?

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by mikim View Post
                      mutta melkein 500e ei ole ihan pieni summa kaikille...
                      Perseaukisen kannattaa sitten ajelle kuulosuojaimet korvilla, niin ei nakutukset haittaa. Vian korjaaminen vaan valitettavasti maksaa aina.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Masahi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 46
                        • Siilinjärvi

                        #12
                        Originally posted by bayer 320 View Post
                        Taidat olla kohtalo toveri! mulla on samanlainen kosla m52 koneella, pikkuinen "kalkatus" kuuluu tosiaan lämpöisenä, muttei kylmänä(juuri kuten kuvailit, vittumainen löytää oikee kohta). Itse oon toivonu et jakoketju hivenen lämpölaajetessaan alkaa pitää ääntä(löystyy), mutta kuuloistais silti et öljypohjan suunnalta toi ääni kuuluis(kuskin ovi auki kuuluu suht selvästi)....Toivottavasti ei kiertokangen laakerit.... meinasin itse tuikata himpun jäykemmät öljyt seuraavaksi, kun ei kerran kylmänä naputa. Ja toinenkin syy et syö himpun öljyä nii vois kestää paremmin sisälläkin. nyt motissa on 0w-40 ja meinasin kokeilla 5w-50 seuraavaksi. S**tanan tuontikoneet, huolestuttaa tuo öljyn kulutus enempikin(n.0,4l 3500km). Harmi ku ei oo lämmintä tallia missä vois tutkia ton äänen kohtaa tarkemmin, mut eiköhän se ens kesänä selviä=)
                        Itselläni aivan sama homma. Moottori M50B25 ei vanos. Kylmänä käy todella nätisti mutta täysin lämpimänä "raklattaa" venttiilikoneisto. Varmuudella EI ainakaan omassa koneessa ole laakeri vika. Tehty nimittäin 150 km sitten täysi moottoriremontti ja venttiilikoneiston äänet samat kuin ennenkin. Puristelin niitä hydraulisia välyksentasaimia kun ne olivat irtaallaan ja jotkin niistä antoivat periksi---> välystä-->rallattava ääni. Tästä siis ainakin omassa koneessa samanlainen ääni mitä täällä muutkin ovat sanoneet.

                        Comment

                        • Fistefoe
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 58

                          #13
                          M50B20 moottori

                          myöskin hirveä nakutus kuulostaa ihan kuin tulisi auton alta, kuuluu kovana kun kuskin ovi on auki ja konepellin ollessa auki vaikea paikallistaa ääntä. selvittelyt jatkuvat

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎