bemarin vilkku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quaker
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 47
    • finland

    bemarin vilkku

    Sellainen ongelma tuossa autossa että ei takavilkku toimi oikealle ollenkaan.
    Edessä toimii ja vilkuttaa nopeammalla rytmillä,,syystä tietenkin kun ei takana toimi. Joskus harvoin villku toimii,,tiedän siitä kun vilkkua käyttäessä, vilkuttaa normaalilla rytmillä.

    -Juuri yritin etsiä vikaa, vilkun lamput kunnossa.
    Vaihtelin sulakkeita konepellin alla olevassa sulakeboksissa,ei apua.

    Luultavasti ei mikään ihmeellinen vika,myönnän sen että olen vähän amatööriytynyt näiden autojen vikojen setvimisessä.

    auto on....bmw 320 e36 -97

    Jos joku osaisi vähän vinkata mikä voisi olla..
    Kiitoksia etukäteen...
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    #2
    Olisko kyse kosketushäiriöstä, esim. hapettumaa siellä takana polttimonkannassa tai johdoissa?
    Ei siinä yhdelle vilkulle omaa sulaketta ole.
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • quaker
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 47
      • finland

      #3
      tarkistettu on.

      Ei tuntunut löytyvän sellaista vikaa....

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #4
        Itellä tapahtu kyseinen episodi just kun olin ostanu uuden bemarin, tosin -92 vuoden mallin (tuskin ne kiinnitykset on muuttunu mitenkään ton jälkeen).

        Katoin et kaikki valot et pelas kun koeajoin. Ostin auton.
        Skoudet pysäytti ja sano "Sul on takavalo palanu".
        Tokasin "ööh... just katoin mut kai se tän 10 kilsan matkalla on sit menny"
        Tarkastin 5 km päässä valon ja toimi.
        20 km ja parin päivän jälkeen kaveri tokas "Sun takavalos ei toimi".
        Olin et "le fug??" kun huomasin et ei se toimikaan.

        Kannan kiinnitys pääsi irtoileen välillä kun sitä työnsi paikalleen ja onnistu ehkä viidennellä työnnöllä, eli jotain väljyyttä siinä socketissa oli mihin lampun kanta väännetään ineen ja se lähti paikaltaan kun vaihdoin sitä "oikein". Tiedä häntä oliko joku survonu sinne socketiin kuulumatonta kantaa tai jotain aiemmin :think Toisella puolella toimi normaalisti kun oli pakko koittaa et eihän tää näin vaikeeta voi olla

        Comment

        • quaker
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 47
          • finland

          #5
          Sehän siinä sitten oli mitä nimimerkki: hevonen kertoi.

          Eli se lampun kanta, kun vääntelin sitä kantaa eri suuntiin ni toimi.

          Tosin piti teipata kanta pysymään oikeassa asennossa jotta vilkku toimisi.
          Se on nyt tuollainen purkkaviritys, en tiedä auttaisiko jos hakisi uuden kannan jostain.

          Kiitokset avusta...

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16444
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by quaker View Post
            Sehän siinä sitten oli mitä nimimerkki: hevonen kertoi.

            Eli se lampun kanta, kun vääntelin sitä kantaa eri suuntiin ni toimi.

            Tosin piti teipata kanta pysymään oikeassa asennossa jotta vilkku toimisi.
            Se on nyt tuollainen purkkaviritys, en tiedä auttaisiko jos hakisi uuden kannan jostain.

            Kiitokset avusta...
            yleisin vika on kun polttimon reiän reunat murtuu sälöiksi niin kannat ei vaan kestä kiinni oikein... "muovihitsausta" tai patenttia tai uusii koko valon. Yleisimmin juurikin tarvike lampuissa näitä oireita ilmenee.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Kylli-Täti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 499
              • Tampere

              #7
              No problemo

              On muuten hyvä et joku jaksaa kirjottaa alottamaansa threadiin et miten ongelma ratkes. Yleensä kun googlettelee jotain niin löytää 40 threadia aiheesta ja korkeintaa YHDESSÄ on vastaus "Ongelma ratkes, voi poistaa!", eikä edes kerrota miten se ratkastiin. Humanity is overrated

              Comment

              • Byge
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 249
                • Oulu

                #8
                Itellä oli ysikakkosessa sedanissa semmonen että ei toiminu oikeen mikään valo enään. Otin sitte umpiot irti ja hioin kaikki kontaktipinnat liittimistä umpion puolelta ja niistä mistä oli käpälät murtunut niin juotin johdot kiinni pintoihin ja kannat kuumaliimalla kiinni, toki polttimon vaihdot tulee vaikeammaksi mutta samalla vaihdoin kaikki ko. polttimot uusiin niin ei tartte heti olla uusia vaihtamassa. Nyt toimii kaikki paitsi takasumarit (ei polttimoita ollenkaan paikallaan).
                Nykyiset:
                520i

                Entiset:
                316i
                520i

                Comment

                Working...
                X