Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabrio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janivi
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 3
    • Turku

    e36 cabrio

    Piti laskea katto ensinkerran nyt keväällä, mitään ei tapahdu, mistä lähteä hakee vikaa? puoliautomaatti katto.
  • _Jokkeri_
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 228
    • Vampula/Huittinen

    #2
    Originally posted by janivi View Post
    Piti laskea katto ensinkerran nyt keväällä, mitään ei tapahdu, mistä lähteä hakee vikaa? puoliautomaatti katto.
    Kato et moottori kunnolla kiinni, takaluukussa vasemmalla puolella, sen jälkeen kato sulakkeet, katolle kolme eri sulaketta, numeroita en nyt muista. Itellä sama vika menossa nyt, tosin katto jäi puoliväliin, kaikki nuo edellämainitut on testattu ja itteetä alkaa hirvittää et moottori on palanu. Sulle vielä sellasta suosittelen et takapenkin alla on "veivi" mitä vetämällä saat katon vapautettua ja vedä se alas, tämänjälkeen takaluukkuun nostamaan moottori takaisin boordeilleen ja yritä nostaa kattoa napista ylös. Joskus tämäkin saattaa tepsiä, koska mikäli katossa on tapahtunut jotain laskuyrityksen aikana, on katon jumiutuminen/liikkumattomuus täysin turvatoimi, eli katossa on ns. rajoja joidenka ohi katon on kuljettava ja mikäli näin ei tapahdu, vetää katto itsensä vikatilaan, mutta vikatila voidaan saada pois päältä tekemällä liikkeet käsin katon vapauttamalla. Sori pitkästä selityksestä.
    Coming Soon:
    E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
    ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

    "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

    Comment

    • 426Hemi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 621
      • Pälkäne

      #3
      Se katon etureuna täytyy ensin käsin kääntää n. 45 asteen kulmaan ylöspäin
      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

      Comment

      • Mcharri
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 9
        • Helsinki

        #4
        Anturien tarkastus

        Itsellä sama vika viime vuonna. Simppeli ratkaisu: tarkasta takaluukun kiinnioloanturi. Lukkopesän yläpuolella takaluukussa (sisäpuolella) painokytkin. Mikäli se ei ole kiinniasennossa, katon moottori ei lähde edes käyntiin.

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 997

          #5
          Lainataan ketjua. Ongelmana on vastaavassa autossa. Alas nappia painaessa kuluu releiden ratina ja kaikki ikkunat laskee 2cm, pysähdys, 2cm alas ja pysähdys... kunnes ovat alhalla. Muuta ei tapahdu. Katto toimi vielä syksyllä ok ja ainut mitä on tehty on talven akku ollut irti.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Koitappa aloittaa vaikka ikkunoiden "kalibroinnilla".

            - sulje kaikki ovet
            - virrat ON
            - avaa ikkuna kokonaan ja kun se on täysin auki, pidä avausnappia pohjassa vähintään viisi sekuntia
            - sulje ikkuna
            - toista muille ikkunoille

            Ikkunat voit käydä läpi yksittäin, mutta pitäisi toimia myös hieman oikaisemalla, eli siitä yhdestä napista kaikki ikkunat kerralla auki, pohjassa väh. 5sek ja ikkunat ylös.

            Comment

            • Mc_Ozo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 143
              • Mikkeli

              #7
              Muista avittaa kattoa sen verran paljoa ylös, että kuulet naksunnan mikrokytkimeltä (kattokytkin S4). Mulla ainakin kattoa pitää jeesata vähän käsin, jotta ei läsähdä tatas alas!
              From zero to hero

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎