Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318is kytkin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkiv82
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 62
    • Tampere

    e36 318is kytkin!

    Eli eilen kytkin tuntu hieman oudolta otti kiinni samantien kun rupesi nostamaan. Mutta toimi kuitenkin muuten normaalisti. Piti hetki sitten lähteä kaupassa käymään, niin kytkin on täysin tunnoton, ei tapahdu mitään kun painaa.. Kysymys kuuluukin että minkälainen systeemi is:ssä on kytkimessä, onko vain vaijerilla? Vai onko osaksi hydraulinen? Tuntuu vain oudolta kun on itsetään yön aikana mennyt lopullisesti rikki!
    E34 Alpina b10 Supercharged
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Kyllä se ihan hydraulinen kytkin on.Onko tietoa,että millon on kytkinnesteet vaihdettu ja onko sitä riittävästi?

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4320
      • Turku

      #3
      Kytkimen pää- tai työsylinteristä tiivisteet mennyt. Kannattaa vaihtaa suosiolla uusi sylinteri, tiivisteet ei kuitenkaan tahdo kestää kauaa, jos sylinterin seinämissä on syöpymiä.

      Comment

      • tkiv82
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 62
        • Tampere

        #4
        Selkee juttu, tarvii ruveta huomena tutkiskeleen. Nesteistä ei ole mitään tietoa, tarvii katsoa huomenissa. Kiitoksia vastauksista.
        E34 Alpina b10 Supercharged

        Comment

        • tkiv82
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 62
          • Tampere

          #5
          Tosiaan sellainen juttu tuli vielä mieleen, että eikö jarrunestesäiliö ruoki sekä jarruja, että kytkintä tässä tapauksessa?
          Meinaan että kyllä jarrunestettä ainakin on sen verran kuin pitääkin olla.
          E34 Alpina b10 Supercharged

          Comment

          • toho
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 155
            • Kymenlaakso

            #6
            Se ottaa säiliön pohjasta jarruille ja säiliön sivusta kytkimelle nesteet. Näin huomaa ajoissa jos nesteet alkaa loppumaan. Eli ensin nesteet loppuu kytkimeltä ja sitten jarruilta.

            Comment

            • laine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1504
              • Helsinki

              #7
              Näi äkkiseltään vois mennä nesteiden piikkiin. Mikäli se noin yön aikana on rikki mennyt niin katoitkos maahan onkos mitään valumia/vuoto -lätäköitä mihi ois nesteet hävinny tms?

              Comment

              • 535_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 221
                • Masku

                #8
                Tämähän sopii tähän kun nenä päähän! Samantyyppinen vika mullakin tällä hetkellä autossani, aina silloin tällöin on kytkinpolkimessa 1-4 sentin klappi ja silloin kytkin ei irroita hyvin, tyhjä liike häviää yleensä yön aikana mutta palaa sitten taas jossain vaiheessa matkantekoa. Luulisin että jommassa kummassa sylinterissä on sisäinen vuoto josta klappi johtuu. Onko kellään tietoa kumpi sylinteri kannattaisi ottaa käsittelyyn?

                Comment

                • tumppu86
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 900
                  • E-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by 535_M5
                  Tämähän sopii tähän kun nenä päähän! Samantyyppinen vika mullakin tällä hetkellä autossani, aina silloin tällöin on kytkinpolkimessa 1-4 sentin klappi ja silloin kytkin ei irroita hyvin, tyhjä liike häviää yleensä yön aikana mutta palaa sitten taas jossain vaiheessa matkantekoa. Luulisin että jommassa kummassa sylinterissä on sisäinen vuoto josta klappi johtuu. Onko kellään tietoa kumpi sylinteri kannattaisi ottaa käsittelyyn?
                  Jotenkin viittaisi siihen poljinsylinteriin eli onko se nyt työsylinteri!?Tutkimalla selviää parhaiten missä on vika.

                  Comment

                  • 535_M5
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 221
                    • Masku

                    #10
                    Originally posted by Tpo
                    Jotenkin viittaisi siihen poljinsylinteriin eli onko se nyt työsylinteri!?Tutkimalla selviää parhaiten missä on vika.
                    Niin minustakin kun poljin on NIIN löysä. Se on pääsylinteri joka polkimen lähellä luuraa, työsylinteri tekee sen työn siellä kytkimen lähellä . Tutkimallahan se selviää, ei vaan viittis ensin avata väärää sylinteriä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎