Pistin alustarempassa etu- ja takapäähän osittain Meylen HD-tavaraa. Lähinnä siltä osin kuin oli saatavissa. Etupäähän meni mm. Meylen alatukivarret. Nyt tuntuu että tuo etupää on kuin jäykkä kuin rautapalikka verrattuna aikaisempaan. Eikä välttämättä niin hyvässäkään... Teräviin kohtiin ajetaessa tuntuu että koko auto hajoaa alle, kun ei keula anna periksi varmaan milliäkään. Jouset on vakioalustan orggisjouset ja iskarit on uudet Sachsin Advantaget. Mahtaako tämä epämukava tärskyttely johtua etupään Meylen HD- tukivarsista vai käyttämistäni alatukivarren takapään ovaalinmallisista M-puslista? M-puslathan on aika jäykät, kun taas vakiopuslissa on se kumiosa joustavaa tyyppiä. Mutta lähinnä olen miettinyt, että onko varsinaiset alatukivarretkin erilaiset kuin tehdasvakiota vastaavat Lemförderit? Jotenkin tuo tuntuu arkikäytössä nyt aivan liian epämukavalta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Meyle HD-osat?
Collapse
X
-
Ei se jäykkyys ainakaan Meylen HD osista johdu..ei niissä ole käytännössä muuta eroa kuin että ovat aavistuksen laadukkaammat kuin perus Meylet.
Veikkaanpa että se suurin syy löytyy iskareista jotka ovat huomattavasti orkkista jämäkämmät.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
-
-
Eipä tuo HD siinä taida juurikaan merkitä. En usko eron olevan huomattava ei-HD osiin verrattuna. Itse en ainakaan ole huomannut mitään muuta eroa, kuin eriväriset rautalangat ja ehkä hieman paksummat kumit esim vakaajan koiranluiden palloissa. Eiköhän se ongelma niissä iskareissa ole, jos ovat paljon vakiota jäykemmät tai lopahtaneet = pohjaa herkästi.
Tuossa juuri kysymyksiä puolella puntaroin jokunen aika takaperin, että onko HD tuotteissa oikeasti MITÄÄN merkittävää eroa?
Nyt kun on tälläinen threadi luotu jonkun toimesta, eli jos jollain on faktoja tästä asiasta niin olisin iloinen näitä nähdessä tai kuullessa.
Comment
-
-
Juu kävin vain pohtimaan, jotta onko noissa Meylen HD-alatukivarsissa joku poikkeama esim. alapallonivelen kiinnityksen osalta. Eli onko alkuperäisessä tukivarressa alapallon ympärillä joku vaimentava kumivulkanointi tukivarren rungon ja itse pallon välillä? Noh, ehkäpä vielä vaihdan kokeilun nimissä nuo epäkeskopuslat tavallisiin joustavampiin. Edullinen kokeilu. Iskaritkin tuli valittua omasta mielestäni mukavasta päästä. Eikös nämä Advantaget ole ainakin mukavuuspainotteisen vaimentajan maineessa? Onneksi jätin tässä tapauksessa Bilsteinin B6:set kauppaan.
Täytyy sanoa neljän E36:sen jälkeen, että kyseessä on ehkä yksi herkimpiä autoja alusta-setupin suhteen. Vähänkin liian jäykillä osilla/renkailla autosta katoaa hetkessä ajamisen ilo tavallisessa liikennekäytössä ja varsinkin näillä suomen rupuisilla teillä.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOliko kaikki vanhat puslat ja varret BMW:n alkuperäistä tavaraa ?
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostTuossa juuri kysymyksiä puolella puntaroin jokunen aika takaperin, että onko HD tuotteissa oikeasti MITÄÄN merkittävää eroa?
Nyt kun on tälläinen threadi luotu jonkun toimesta, eli jos jollain on faktoja tästä asiasta niin olisin iloinen näitä nähdessä tai kuullessa.
- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View Post
- Takaiskarin yläpäässä on "akseli" eri mallinen, ei pääse niin helposti tulemaan akseli ylös puslasta ja jakaa voiman seinämiin enemmän.
- Takatukivarren etummaisessa puslassa on vähän isompi rako metallikehillä ja pieni lovi puslassa. Normaalisti 2mm rako, HD:ssa 5mm rako.
- Etutukivarren pallonivelissä ei HD:ssa ymmärtääkseni ole kumivulkanointia, vaan on täysin metallia.
Itse threadiin. Nuo sinun tukivarsien HD pallonivelet, voivat olla vähän jäykemmät kyllä. Epäilen kyllä oikein huomattavaa eroa ajossa. Rengasmelu kyllä varmaan kasvaa, kun tuo uloin pallonivel on kokonaan metallia. Kumi sinne on laitettu rengasmelun estämiseksi, esim. e30 on samantapainen kokometallinen pallonivel, kuin HD versio.Last edited by esa`pentula; 10-05-2013, 00:40.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Post- Etutukivarren pallonivelissä ei HD:ssa ymmärtääkseni ole kumivulkanointia, vaan on täysin metallia.
Itse threadiin. Nuo sinun tukivarsien HD pallonivelet, voivat olla vähän jäykemmät kyllä. Epäilen kyllä oikein huomattavaa eroa ajossa. Rengasmelu kyllä varmaan kasvaa, kun tuo uloin pallonivel on kokonaan metallia. Kumi sinne on laitettu rengasmelun estämiseksi, esim. e30 on samantapainen kokometallinen pallonivel, kuin HD versio.Last edited by JKK; 10-05-2013, 02:26.
Comment
-
-
Jos homma niistä palloista johtuisi, niin E46 omistajat varmaan olisi valitelleet samaa, M-sportin tukivarressa kun on sama ero perusmalliin. Itse en ole pelkkien alapallojen päivityksellä (3x tehty) ole havainnut mitään NHV-ongelmaa. Powerflexin takapuslalla kyllä melutaso nousi. Tokihan se jäykkä alapallo johtaa enemmän melua alatukivarteen, jos takapusla on äänekästä mallia niin korostuuhan se.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Tottakai sieltä hieman enemmän tulee tiestä informaatiota läpi kovilla alapalloilla + ämmän puslilla. Väitän että 99% foorumin käyttäjistä ei tuota näe mitenkään epämukavana. Varsinkin jos autossa vielä orggisjouset+vakioiskarit.
Mutta ehkä on parempi vaihtaa ihan vakio osat jos kokee että tuo on jo liian rajua
e36 nyt ei ole mikään mukavuuspainotteinen auto muutenkaan kun 3-sarja kuitenkin kyseessä joten itse näen em. asiat parannuksina ennemminkin kun tuntumasta tulee niin paljon tarkempi.
Mutta toki rengasvalintakin näyttelee tärkeää osaa tuossa "epämukavuudessa".Last edited by Supa; 11-05-2013, 21:16.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMutta ehkä on parempi vaihtaa ihan vakio osat jos kokee että tuo on jo liian rajua
e36 nyt ei ole mikään mukavuuspainotteinen auto muutenkaan kun 3-sarja kuitenkin kyseessä joten itse näen em. asiat parannuksina ennemminkin kun tuntumasta tulee niin paljon tarkempi.
Mutta toki rengasvalintakin näyttelee tärkeää osaa tuossa "epämukavuudessa".
Rengasvalinnasta sen verran, että alla on uudet 16" Hankookin K115:set Se tuskin ainakaan pahentaa tilannetta... Ehkä tässäkin tapauksessa asiaan tulee kiinnittäneeksi huomiota, kun kontrasti tuohon käyttikseen, vakioalustaiseen E60:seen on todella suuri mukavuuden suhteen.
Tilasin jo eteen lemförderin vakiotukivarret ja febin vakiopuslat. Mukavuus menee nyt tarkkuuden edelle. Siihen pisteeseen on tultu. Kohta tulee sitten myyntiin käytännössä uudenveroista, laadukasta etupään alustatavaraa; Kilen-madallusjouset, M-yläpäät, Meyle HD-tukivarret ja epäkeskot M-puslat. Osalla ajettu vain 60km.
Comment
-
-
Viime viikonloppuna pyöräytin alle tuon meyle Hd alatukivarsisetin puslineen ja vaihdoin myös ne pienet koiranluut.
Kun tässä nyt on toista vuotta ajellu bilsteinin alustalla, joka on kova kuin rauta-tanko ollut alusta asti niin en nyt huomannut mitään erityistä eroa kovuudessa huomattavissa.
Ajettavuudesta sen verran, että mukava kun hävisi se "lullamainen" tunne keulasta. Oli ne vanhat nivelet ihan kohtuu lopussa.
Rengasmelu on ihan infernaalinen ollu aina noilla hankookeilla jo ennen tukivarsien vaihtoa joten ei siihenkään mitään muutostaI Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
Comment