Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20TU nykii 3100-3400 rpm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    M50B20TU nykii 3100-3400 rpm.

    E36 320i -93, M50B20 Vanos.

    Nyt on erikoinen vika. Toisinaan nykäisee tai moottori "niiaa" 1-2 sekunnin ajaksi, ainoastaan kierrosalueella 3100-3400rpm. Parhaiten vian huomaa maantiellä, missä pääsee ajelee tasakaasulla pidemmän aikaa. Ei siis jatkuvaa nykimistä, ainoastaan toisinaan. Ei merkitystä vikaan planeettojen asennolla, tai kelillä.

    Muuten kaikki toimii todella hienosti, vetoja löytyy, ei rämise, kolise, pätki, röpötä, rynkytä tai mitään muutakaan asiaan kuulumatonta muilla kierrosalueilla.

    Vähän ajan sisään vaihdettua:
    -venttiilikopantiivisteet+rinkulat
    -lambda 6kk sitten
    -ei imuvuotoja, kaikki letkut vaihdettu
    -polttoainesuodatin, öljyt+suodatin, ilmanputsari, tulpat vaihdettu
    -puolat kunnossa
    -sulakkeet ja releet tarkastettu, ei silminnähtävää vikaa
    -moottorin johtosarjan isot liittimet tarkastettu
    -lambdan liitin tarkastettu

    Vikakoodeihin ei pääse käsiksi. Testeri ei saa yhteyttä moottorinohjaukseen, kokeiltu kahdella eri testerillä.

    Missä vika?
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #2
    Vanoksen tiivisteet?

    Vanhemmiten ei kaikki purkit vaan jaksa jutella testerien kanssa, tai ainakin yhteyden muodostuminen osaa kestää.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Haatainen View Post
      Vanoksen tiivisteet?

      Vanhemmiten ei kaikki purkit vaan jaksa jutella testerien kanssa, tai ainakin yhteyden muodostuminen osaa kestää.
      Vanoksen tiivisteet käynyt kyllä mielessä. Ovat varmasti parhaat päivänsä jo nähneet. Mutta eikös vanos säädä ainoastaan 3000rpm ja sen alle? Eli ei pitäisi säätää enää kyseisellä kierrosalueella.

      Enpä ole stressiä ottanut siitä ettei pääse testerillä sisään. Auto on toiminut vaikka aivolaatikkoon ei ole päässytkään käsiksi.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        #4
        Millä testerillä yrititte?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Millä testerillä yrititte?
          Jaa, hyvä kysymys. Iissä foorumilaisella Juhanik:lla on ainaki testeri, millä näihin pääsee käsiksi. Kaverilla myös täällä Kajaanissa on testeri, millä pitäisi myös päästä käsiksi kyseiseen laitokseen. Kumpikaan ei alkanut keskustelemaan auton kanssa.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Yritetty tutkia lisää. Ei tosiaan imuvuotoja ole. Vanoksen solenoidin liittimen irroituksella ei merkitystä ongelmaan. Tosin solenoidi on kyllä sökö, jostain syystä oikosulussa.

            Kampuran- ja nokantunnistimet mitattu. Todella outoa, molemmista saatiin ulos n.150-200ohmia. Myös kaasuläpän asentoanturi mitattu ja todettu toimivaksi.

            Epäilykset kääntyy polttoainepuolelle, jossakin siellä täytyy olla nyt häikkää. Ei sytytysvialle tunnu oireet ollenkaan.

            Ideoita?

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • Vihti

              #7
              Originally posted by zeneg View Post
              Yritetty tutkia lisää. Ei tosiaan imuvuotoja ole. Vanoksen solenoidin liittimen irroituksella ei merkitystä ongelmaan. Tosin solenoidi on kyllä sökö, jostain syystä oikosulussa.
              Jos se kerran on oikosulussa, ja ECU on yrittänyt sinne tyrkätä 12 volttia niin sieltä suunnasta itse lähtisin tutkimaan ensiksi.

              Etenkin jos ollaan lähellä kierrosaluetta jolla sen pitäisi operoida.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #8
                Uuden solenoidin hommaus on jo työn alla. Liekköhän tuo viallinen solenoidi voisi tällaisen vian aiheuttaa. :think Mutta uuden solenoidin kanssa ollaan taas viisaampia, jotenkin vain en usko, että vaikuttaa ongelmaani juurikaan.

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Ettei olisi jumissa koko vanos..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Ettei olisi jumissa koko vanos..
                    Sekin on käynyt mielessä.. Luulis kyllä oireilevan silloin muillakin kierrosalueilla.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by zeneg View Post
                      Sekin on käynyt mielessä.. Luulis kyllä oireilevan silloin muillakin kierrosalueilla.
                      Niin sitä luulis, riippuu täysin asennosta mihin sen on jumiutunut
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Janzki View Post
                        Niin sitä luulis, riippuu täysin asennosta mihin sen on jumiutunut
                        No se tietenkin! Onneksi tähän sinkku-vanokseen on edulliset o-renkaat.

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          #13
                          Kyselläänpä lisää.

                          Vanoksen solenoidi on tosiaan vaihdettu, ei vaikuttanut vikaan. Alaväännöt parani solenoidin vaihdon jälkeen, joten en usko että vanoksessa olisi enää vikaa. Venakopantiivistekin tuli jälleen vaihdettua kun alkoi vuotamaan. Puolat oli kunnossa ja niiden maadoitusta parannettu.

                          Mitäs nyt?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎