Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e36 asiaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J00N4
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 42
    • Turku

    BMW e36 asiaa!

    Terve!

    Tulipas eilen ostettua BMW 328i Coupe -96. http://www.nettiauto.com/bmw/328/5555466

    Huoltoja on tehty rutkasti, kuten ilmoituksestakin näkyy. Kuvista poiketen autoa on madallettu.

    Noh oston jälkeen ajettuani 19km kotikulmille ilmoitti ajotietokone, että jäähdytysnesteen määrä olisi syytä tarkistaa. Tarkistin ja: http://www.youtube.com/watch?v=2PfTPgb0rXU

    Ei siellä ollut juuri ollenkaan jäähdytysnesteitä jäljellä. Myyjä oli autoalan asiantuntija ja suositteli ekana vaihtamaan paisuntasäiliön korkin. Myyjä tuumi, että vika voisi olla mahdollisesti siinä, että ei päästäisi liikoja paineita ulos. Syyläri tuohon on vaihdettu 3kk sitten ja näytti nesteet näytti tulevan paisuntasäiliön alta. Eli eikös tämä ole ihan järkeenkäypä teoria: Korkki paskana, jonka vuoksi letkuihin syntyi liikaa painetta ja jostain liitoksesta vuotaa nesteet ulos/letkuun on tullut reikä?

    Ei siinä mitään, uusi korkki löytyy jo kotoolta ja kohta kokeilemaan miten toimii sillä. Tästä huolimatta pitää kyllä myös rispektaa myyjää, sillä ei vaan sulkenut puhelinta soittaessani ja sanonut että ei oo mun auto enää, vaan oli reilu ja valmis auttamaan!

    Sitten ois vielä kysymys. Niinkun tossa ilmotuksessa lukeekin, niin pari _pikku_ vikaa autossa on. Hanskalokero vähän höröttää, takalasista on yksi lanka mennyt poikki ja suurimpana näistä tämä: http://www.youtube.com/watch?v=iBZ388zW9bI

    Eli autossa on sähköikkunat ja kun comfort toiminnolla (painaa nosto nappia vain kerran, ei pohjaan) yrittää nostaa kuskin ikkunan alhaalta ylös, niin jumittuu tuohon puoliväliin. Kun nappia painaa pohjaan niin menee kyllä kiinni, mutta tuntuu aika tiukalta. Mitäs tuohon keksisi? Ikkuna kuitenkin laskeutuu alas moitteettomasti comfort toiminnolla ja ilman.

    Kiitos etukäteen!
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    #2
    Originally posted by J00N4 View Post
    Terve!

    Tulipas eilen ostettua BMW 328i Coupe -96. http://www.nettiauto.com/bmw/328/5555466

    Huoltoja on tehty rutkasti, kuten ilmoituksestakin näkyy. Kuvista poiketen autoa on madallettu.

    Noh oston jälkeen ajettuani 19km kotikulmille ilmoitti ajotietokone, että jäähdytysnesteen määrä olisi syytä tarkistaa. Tarkistin ja: http://www.youtube.com/watch?v=2PfTPgb0rXU

    Ei siellä ollut juuri ollenkaan jäähdytysnesteitä jäljellä. Myyjä oli autoalan asiantuntija ja suositteli ekana vaihtamaan paisuntasäiliön korkin. Myyjä tuumi, että vika voisi olla mahdollisesti siinä, että ei päästäisi liikoja paineita ulos. Syyläri tuohon on vaihdettu 3kk sitten ja näytti nesteet näytti tulevan paisuntasäiliön alta. Eli eikös tämä ole ihan järkeenkäypä teoria: Korkki paskana, jonka vuoksi letkuihin syntyi liikaa painetta ja jostain liitoksesta vuotaa nesteet ulos/letkuun on tullut reikä?

    Ei siinä mitään, uusi korkki löytyy jo kotoolta ja kohta kokeilemaan miten toimii sillä. Tästä huolimatta pitää kyllä myös rispektaa myyjää, sillä ei vaan sulkenut puhelinta soittaessani ja sanonut että ei oo mun auto enää, vaan oli reilu ja valmis auttamaan!

    Sitten ois vielä kysymys. Niinkun tossa ilmotuksessa lukeekin, niin pari _pikku_ vikaa autossa on. Hanskalokero vähän höröttää, takalasista on yksi lanka mennyt poikki ja suurimpana näistä tämä: http://www.youtube.com/watch?v=iBZ388zW9bI

    Eli autossa on sähköikkunat ja kun comfort toiminnolla (painaa nosto nappia vain kerran, ei pohjaan) yrittää nostaa kuskin ikkunan alhaalta ylös, niin jumittuu tuohon puoliväliin. Kun nappia painaa pohjaan niin menee kyllä kiinni, mutta tuntuu aika tiukalta. Mitäs tuohon keksisi? Ikkuna kuitenkin laskeutuu alas moitteettomasti comfort toiminnolla ja ilman.

    Kiitos etukäteen!
    Enpä usko että paisarinkorkissa vika olis.. Syyläri paskana? Kerääkö kuinka kovan paineen järjestelmään, mitä tapahtuu kun aukaset paisarin korkin kun kone kuuma? Jos kova paine siellä ja sylkee vettä naamalle niin kansi sökö ja sen takia voisi tiputella allekkin jos työntää jostain liitoksesta sitten ulos..

    Comment

    • J00N4
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 42
      • Turku

      #3
      Mmh^ Mitä muita oireita olisi jos kannessa olisi häikkää? Toivottavisti nyt ei ihan noin radikaalista viasta olisi kyse..

      Tämmönen lisäys, kävin tänään tosiaan autolla (en kerinnyt sitä korkkia vielä vaihtamaan) ja lisäsin nesteitä. Käynnistin ja ei valuttanut. Ajoin pikku lenkin ja kun tulin takasin parkkiruutun niin silloin laski ison lätäkön alle. Kattelin vähän ajojälkiä, niin ei ollut kuin muutama tippa, mutta parkkiin ku vetäsin nii kunnon lätäkkö alla ja säiliö lähes tyhjillään. Se piti vielä mainita, että ei valuta kaikkia nesteitä ulos, sillä tänään taas kun lisäsin nesteitä ennen ajoa, niin meni ehkä puol L- 1L. Oikeestaan vaan paisarin sain täyttää. Jospa siellä nyt olis vaan joku letku sanonu sopparinsa irti. Mutta tosiaan paisarin alapuoli ihan märkä, eli jostain sieltä valuttaa. Jos vaikka tiistaina sais auton ylös ja kunnolla kattomaan mistä se roiskii.

      Comment

      • VilleH.
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 560
        • Oulu

        #4
        Kannattaa myös kattoa että vuotaako paisarin alaosa. Siellä on tiiviste joka mun kolmikutosissa ainakin on ollu pari kertaa rikki ja vuotaa sen kautta nesteet.
        Bmw E21 320

        Comment

        • J00N4
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 42
          • Turku

          #5
          Just joku tollane kuulostaa osuvalta, ku mun mielestä se tulee juurikin siitä paisarin alta! Lompakkokin varmaan tykkäis tosta

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            #6
            #3 vuotaa, osta myös #4: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ator/radiator/

            Comment

            • Bemaristi 320
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 238
              • Lappeenranta

              #7
              Tuohon ikkunahäikkään veikkaisin että ikkunan nostimet alkaa olemaan "väljät"/loppuun kuluneet ja alkaa jumittamaan sen verran että automatiikka ei annan nostaa ylemmäs. Omassa coupessa teki aivan samaa ja nostimet kun vaihdoin niin pelasi loistavasti taas Nostimet 50€/kpl uutena.
              Toyota Auris 07 1,4L VVT-i

              EX BMW E34 524Tds Touring "Nokileka"
              EX BMW E36 M3 Coupe -Avusblau metallic-
              EX BMW E36 316i sedan vm 93 -Brilliantrot-
              EX BMW E36 328i sedan vm 95 -Cordobarot metallic-
              EX BMW E30 318i vm 88
              EX BMW E34 520i vm 89
              EX BMW E36 316i vm 91
              EX BMW E36 320i coupe vm 92
              EX BMW E34 525i M50 vm 91
              EX BMW E30 320i coupe vm 87
              EX Opel Kadett E 1.8 vm 85.

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Et ehtinyt vaihtaa korkkia, mutta lisäsit nestettä? Eli ajatko ilman korkkia?

                Sinne järjestelmään ei pääse syntymään liikaa painetta, ellei moottori kuumene erittäin paljon.
                Vai oletko lisännyt nestettä piripintaan? Silloin se päästää ylimääräiset pois säiliöstä.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #9
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Et ehtinyt vaihtaa korkkia, mutta lisäsit nestettä? Eli ajatko ilman korkkia?

                  Sinne järjestelmään ei pääse syntymään liikaa painetta, ellei moottori kuumene erittäin paljon.
                  Vai oletko lisännyt nestettä piripintaan? Silloin se päästää ylimääräiset pois säiliöstä.
                  Ei tule painetta liikaa ellei kansi ole halki tai pahvi paskana niin päästä sylinteripainetta jäähdytysjärjestelmään.Bimmerin kutos kannet on surullisenkuuluisia juuri siitä!

                  Mulla oli pahvi paskana niin syyläristä tuli jalkapallon muotonen.Paisarin alatiiviste ei varmaan sen takia pettäny kun oli niin kivettyny jumiin etten saanu paisaria millään irti vaikka piruuttani yritin.paisari vaan hajos

                  Sit ostin kansirempan jälkeen matonetistä uuden syylärin niin alatiiviste alko vuotaan heti kun lisäs nestettä.Vein takasin kauppaan ja ostin samaan hintaan ison ja paksun alumiinisyylärin muualta
                  Last edited by blueorange; 14-05-2013, 20:39.

                  Comment

                  • blueorange
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 404
                    • suomi

                    #10
                    Kun vaihdat ne tiivisteet ja ilmaat järjestelmän(haulla e36 ILMAUS mukaan).Niin jätä korkki auki ja katsele sinne paisariin että tuleeko ilmakuplia.Jos tulee niin kappas vaan.Ne on pakokaasukuplia.Sen jälkeen ota kansi pois,vaihda kansi tai kannentiiviste

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3565
                      • Nla

                      #11
                      Minä mistään mitää tiedä, mutta älä maalaa piruja viellä seinille. Vaihda ensi noi mainitut tiivisteet paisarin korkki ja samaan sotkuun viellä vesipumppu ja termari.
                      rahaa menee noin satkun verran ja saattaa olla korjaus ongelmaasi.
                      BMW E90 330dA 2007
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                      Comment

                      • blueorange
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 404
                        • suomi

                        #12
                        Originally posted by Spiddu View Post
                        Minä mistään mitää tiedä, mutta älä maalaa piruja viellä seinille. Vaihda ensi noi mainitut tiivisteet paisarin korkki ja samaan sotkuun viellä vesipumppu ja termari.
                        rahaa menee noin satkun verran ja saattaa olla korjaus ongelmaasi.
                        Joo ei kannata vielä hötkyillä.Vesipumpuissa on ollu vikaa.Ratas rivaa akselilla.Osta schmiedmanilta se alumiinirattaalla oleva pumppu.

                        Mut mittarista pitäs kyllä nähdä jos noissa on vikaa eli lämmöt nousee liian kovaks.Olettaen että mittari toimii ja vielä oikein.Ja jos toimii ja lämmöt on noussut niin taas joudut ottamaan kannen pois Edittiä: eiku täähän oli 2,8.en tiiä saako tohon sitä alupumppua.2,5 saa ja veikkaisin et on sama pumppu mut en oo varma enkä jaksa tarkistaa
                        Last edited by blueorange; 14-05-2013, 21:17.

                        Comment

                        • HeL_rOt
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 46
                          • Haapavesi

                          #13
                          Onko varma ettei järjestelmässä ole ilmaa, onko yritetty kertaakaan ilmata kunnolla. Keula ylös ja pullo patentti paisariin taktiikalla. Jos olet joutunut lisäämään nestettä reilusti on mahdollisesti käynyt paisari tyhjänä ja järjestelmä vetänyt ilmaa, tämän takia voi myös keittää ja työntää nesteet kartanolle. Ja sama jos kiertovesipumppu on ihan paskana (siivet irti).

                          Itse ihmettelin kauan ku silloin tällöin jätti oma 328 lammikon alle, lopulta otin flektin yms. muut roippeet edestä että näkis paremmin mahdolliset vuodot. Konetta käytettiin reippailla kierroksilla muutama minuutti (lämpöjä tarkkaillen) sitten alkoi höyry nousta imusarjan alta. Kannesta kaasuläpälle menevässä ohuesta letkusta löyty pieni reikä josta tuli vasta kun autoa polki kunnolla. Itsekkin kerkesin jo suunnitella kannen nostamista pöydälle

                          Muita mahdollisia vuoto kohtia kuten jo mainittu, termostaatin kotelo ja paisuntasäiliö. Paisarin voi saada pitämään kun kiristää niitä kiinnitys lirpakkeita pihdeillä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎