Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e36 320 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naara
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 9
    • kuhmo

    bmw e36 320 ongelma

    Juu elikkä tuli ostettuu baijeri -93, tuli tuossa kettämisongelma tai oli jo ostaessa keittämistä myyjän mukaan jumittuneen termostaatin takia, vanhan termarin lystikseen kokeilin kattilassa joka aukesi normaalisti. termari ja vesipumppu vaihettu ja ilmattu, mutta 3km ajamisen jälkeen pukkas nesteet sylintereihin, joo ja eikun remontti hommiin, venttiilikopan irrotuksen jälkeen rupes mietityttää että miten tulppien kaikki kolot oli öljyä täynnä, ketjukin oli ottanut ruostetta pintaan. sit kannen irrotuksessa tuli huomattua että osa kannenpultteista oli melko löysällä että eivät taineet ihan momentissaan olla. kannen irrotuksen jälkeen tuli huomattua että kannessa ja lohkossa eivät nestekanavat käyneet ollenkaan kohilleen, ja kannentiivisteessä oli niissä nestekanavien kohdalla neulankokoiset reijät ja lohkossa olevat kanavat aivan tukossa? että tuli funteerattua että onko tässä vekottimessa väärä kansi paikallaan. nyt on tulossa toinen kansi jossa ei ole vansota että käykö se tuohon jossa on vanos alkuperäisenä?



    kuvia kannesta jne.
    Last edited by Naara; 24-05-2013, 21:50.
  • Byge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 249
    • Oulu

    #2
    Hieman on jotenkin outo tilanne mutta veikkaisin että väärä kansi ruuvattu paikalleen jos kanavat on kerta eri kohdassa lohkon kanaviin verrattuna. Testaile se vanos kansi siihen että pelaako se kanavien suhteen ja kansipultit momenttiin.
    Nykyiset:
    520i

    Entiset:
    316i
    520i

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • EFNU

      #3
      Kansi vaikuttaa ihan oikealta ko. autoon, lohkokaan tuskin on muu kuin M50/M52 ja molempiin käy sama kansipahvi, jossa kuuluukin olla jossain vesikanavissa vain pienet reijät.

      Epäilen että entinen omistaja on ollut vaan köyhä ja kasannut koneen vanhoilla tiivisteillä ja (venyvillä) kansipulteilla.

      Kansi tarkastukseen ja plaanaukseen, uudet tiivisteet ja kone kasaan. Vanoksettomassa on eri anturit ja moottorinohjaukset, turha alkaa rakentelemaan mitään sekasotkua joka antaa pihalle 120hv ja kuluttaa 12 litraa sadalla.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎