Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50b32 nokka-akselinlukitus työkalu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Afterdown
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 17
    • Helsinki

    S50b32 nokka-akselinlukitus työkalu

    Olisi tarvetta kyseiselle työkalulle vanoksen asennuksen yhteydessä. Lainaajalle tottakai jonkinlaisen korvauksen maksan. Etelä-Karjalan alueelta mahdollisuus noutaa itsekkin, kauempaa sitten postin välityksellä, maksan toki tästä aiheutuvat kulut.

    Onko muuten mahdollista saada nokat ajoitettua kunnolla ilman tuota omaa työkalua?
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2841
    • Kyrsälä

    #2
    Ajoitukseen ei tarvitse työkalua. Ajoituksen voi katsoa nokan ja ensimmäisen nokkapukin hahlosta.



    Yläkolokohdan näkee kampiakselin päästä.

    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • Afterdown
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 17
      • Helsinki

      #3
      Noniin kiitos tiedosta, näin vähän itsekkin ajattelin ettei ole pakko olla, sentään noin hyvät merkit. Eiköhän näillä eväillä jo pärjätä:think

      Comment

      • Afterdown
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 17
        • Helsinki

        #4
        Dis

        Tuohon Dis diagnostiikkaan liittyen, Pystynkö ajamaan sillä vanos testiä läpi jos korvaa öljynpaineen paineilmalla, vai täytyykö moottorin käydä.

        Ensimmäisellä yrittämällä pakopuolen nokka-akseli heitti 4 astetta, eikä mennyt vanos testi läpi. Koneeseen tuli vika koodi: [162] camshaft Synchronisation error-singal not plausible.

        Vanos testissä: maximum adjusment for late exhaust was not reached, Maximum adjustment for early exhaust was not reached.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          #5
          Olikos se niin että kampiakselin merkki kohdallaan ja nokat lovissa, säätö on myöhäisellä?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Afterdown
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 17
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by JJT View Post
            Olikos se niin että kampiakselin merkki kohdallaan ja nokat lovissa, säätö on myöhäisellä?
            Näinhän se mielestäni menee.

            Avattuani uudelleen juurikin tuo sitten heitti. Olen nyt uudestaan säätänyt ne Beisanin ohjeiden mukaan, mutta jos sen vanos testin voisi ajaa läpi ilman että laittaa koko moottoria nippuun.

            Paljonkohan se on maksimi heitto asteissa, mitä saa olla noissa nokkien asennoissa. Mahdollisimman lähelle nollaa tietenkin kun pääsee niin olisi todella hyvä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎