320:seen tuli tällänen vika:
Vika ilmeni n. 50km maantiellä ajon jälkeen kun tulin parkkipaikalle. Olin ajamassa parkkiin, niin huomasin auton käyvän melkoisen huonosti, röpeltää kiihdyttäessä, ja vääntö hukassa, ei juuri kulje mihinkään. Parkista jatkettiin matkaa, yli 3000rpm vetää melko hyvin, ei kuitenkaan niin hyvin kuin normaalisti. Myös mittarin mukaan kulutus 90km/h vauhdissa pyöri siinä 10-12l/100tkm kun normaalisti pyörii välillä 6-8, vauhdin kun nosti vähän päälle 100km/h niin putosi alle 10. Tasakaasulla nykimistä ja 5-vaihteella kiihdyttäessä alle 100km/h vauhdissa vielä hirveempää nykimistä. Ekana tuli mieleen bensansaantiongelma, polttoainejärjestelmän puhdistusaine tankkiin ja 70km maantieajoa, nykiminen väheni oleellisesti, käynti parani hieman ja vetojakin tuntuis olevan paremmin, ei kuitenkaan vielä normaalit.
Kotipihassa aloin tutkimaan seuraavaa vaihtoehtoa, kipinää. Kokeiltu irrottaa joka pytyltä yksitellen puolan johto, sylintereillä 1,2,3 ja 4 ei huomattavaa vaikutusta, 5 ja 6 sylintereillä johto irti hädin tuskin jaksoi käydä ja ensin sammui ennen kuin edes lähti käyntiin. Kuitenkin esim. 1 ja 2 pytyiltä kun otti johdon irti samaan aikaan niin tyhjäkäynti todella heikkoa. Vaihdoin 1 ja 5 pyttyjen puolat keskenään toistensa paikoille, enää ei vaikuta kummankaan johdon irroitus yksinään.
Näiden operaatioiden jälkeen tulos; tyhjäkäynti suht ok, hieman täristää kiihdyttäessä ja tehoja vielä aavistus hukassa. Hyviä neuvoja ja arvauksia otetaan vastaan että miten kannattais lähteä jatkamaan tai missä voisi varsinainen vika olla.
Vika ilmeni n. 50km maantiellä ajon jälkeen kun tulin parkkipaikalle. Olin ajamassa parkkiin, niin huomasin auton käyvän melkoisen huonosti, röpeltää kiihdyttäessä, ja vääntö hukassa, ei juuri kulje mihinkään. Parkista jatkettiin matkaa, yli 3000rpm vetää melko hyvin, ei kuitenkaan niin hyvin kuin normaalisti. Myös mittarin mukaan kulutus 90km/h vauhdissa pyöri siinä 10-12l/100tkm kun normaalisti pyörii välillä 6-8, vauhdin kun nosti vähän päälle 100km/h niin putosi alle 10. Tasakaasulla nykimistä ja 5-vaihteella kiihdyttäessä alle 100km/h vauhdissa vielä hirveempää nykimistä. Ekana tuli mieleen bensansaantiongelma, polttoainejärjestelmän puhdistusaine tankkiin ja 70km maantieajoa, nykiminen väheni oleellisesti, käynti parani hieman ja vetojakin tuntuis olevan paremmin, ei kuitenkaan vielä normaalit.
Kotipihassa aloin tutkimaan seuraavaa vaihtoehtoa, kipinää. Kokeiltu irrottaa joka pytyltä yksitellen puolan johto, sylintereillä 1,2,3 ja 4 ei huomattavaa vaikutusta, 5 ja 6 sylintereillä johto irti hädin tuskin jaksoi käydä ja ensin sammui ennen kuin edes lähti käyntiin. Kuitenkin esim. 1 ja 2 pytyiltä kun otti johdon irti samaan aikaan niin tyhjäkäynti todella heikkoa. Vaihdoin 1 ja 5 pyttyjen puolat keskenään toistensa paikoille, enää ei vaikuta kummankaan johdon irroitus yksinään.
Näiden operaatioiden jälkeen tulos; tyhjäkäynti suht ok, hieman täristää kiihdyttäessä ja tehoja vielä aavistus hukassa. Hyviä neuvoja ja arvauksia otetaan vastaan että miten kannattais lähteä jatkamaan tai missä voisi varsinainen vika olla.
Comment