Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Tyyppiviat ja alustahommia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarituristi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 238
    • Helsinki

    E36 Tyyppiviat ja alustahommia

    Moi!

    Olisi E36 korimallin 328i:hin tiedossa vähän remonttia. Eli alustassa takana väljää takatukivarsien etummaisissa puslissa sekä iskarin yläpäissä.
    Myös edessä on kallistuksen vakaajat vähän väljät, sekä etujarrulevyt+palat menee uusiksi.

    Onko alustassa/korissa/moottorissa muita tyyppivikoja mitä voisi 190tkm ajetussa autossa jo ennakoiden laittaa uusiksi? Alustaan mahdollisimman paljon teen kuitenkin, koska vien auton nelipyöräsuuntaukseen remontin jälkeen.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Bemarituristi View Post
    Onko alustassa muita tyyppivikoja mitä voisi 190tkm ajetussa autossa jo ennakoiden laittaa uusiksi?
    Kaikki.

    Comment

    • Pmak
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 178
      • Lahti

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kaikki.
      Oikea vastaus. En vaan itse kehdannut sitä postata

      Comment

      • Bemarituristi
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 238
        • Helsinki

        #4
        Heh, tulipas tehtyä tyhmä threadi.. D

        Comment

        • Joutti
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 305
          • Ummeljoki

          #5
          Onhan tämä jo luettu? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=222612
          E36 M3 & E39 530d

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3563
            • Nla

            #6
            Originally posted by Bemarituristi View Post
            Heh, tulipas tehtyä tyhmä threadi.. D
            ei ollenkaan.

            Mutta tosiaan jos sinulla on rahaa nyt laittaa homma kerralla kuntoon. niin alustan osat saat hankittua noin 500€.

            Asennus joko itse tai sitten muutama satanen lisää ja auto pajalle.

            Tuosta täydellinen puslasetti alustaan 245,82€
            Palloniven ylemmän tukivarrenulkopäähän 2kpl OEM 103.19€ Schmiedmann
            Tukivarret eteen (Meyle heavy duty HD) 183.39€ Schmiedmann

            Lisäksi tietenkin vaihtaa samalla vaivalla

            Taakse koiranluut 2kpl 24.30€ Schmiedmann
            Koiranluut eteen 2kpl 29.56 Schmiedmann

            Edit:

            Jos kumipuslissa halutaan pysyä niin osanumerot
            33 31 9 059 300 2kpl
            33 31 9 059 301 2kpl
            33 32 6 770 786 2kpl
            33 32 6 771 828 2kpl
            33 32 6 770 824 2kpl
            33 32 1 092 247 2kpl
            31 12 1 136 531 1kpl
            31 12 1 136 532 2kpl
            Last edited by Spiddu; 22-06-2013, 18:17.
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              En kyllä katuautoon laittaisi uretaanipuslia mutta kukin tyylillään.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2318
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Spiddu View Post
                Tuosta täydellinen puslasetti alustaan 245,82€
                Palloniven ylemmän tukivarrenulkopäähän 2kpl OEM 103.19€ Schmiedmann
                Tukivarret eteen (Meyle heavy duty HD) 183.39€ Schmiedmann
                Tuolla setillä saat kyllä katoamaan käyttöautosta kaiken ajamisen ilon. Tulee nimittäin niin tärsky ajettava että itse ajelisin mielummin hyvällä polkupyörällä. Tavaliseen käyttikseen suosittelen kolmen täydellisesti alustarempatun E36:sen jälkeen aivan tavallista OEM-tavaraa. Tulee normaalikäytössä mukavin ja paras. Etelä-saksan tasaisilla teillä saattaa kannatta harkita jäykempiä osia.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Bemarituristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 238
                  • Helsinki

                  #9
                  Juu, kiitoksia vastauksista!

                  Rahaa tosiaan rahallisesti, mutta kuitenkin auto on täysin kuntoon saatava...
                  Kävin tossa alustaa läpitte vääntövarren kanssa, ja sieltä muutamia kohtia väljäksi paljastui, joihin tilasinkin jo uudet osat.

                  Miten tuo takaiskareiden yläpään tarkistus oikeaoppisesti menee? Uudet kyllä tilasin, mutta jok.tap. olisi hyvä tietää, mistä tunnistaa väljän. Itse nappasin kädellä kiinni iskarista ja vähän heiluttelin, niin kuskin puolella mielestäni enemmän
                  "löysää"/heilumista, kuin toisella puolella.

                  Auto tosiaan hiekkatiellä ajettaessa takaa kolisee, ja siihen syyksi vahvasti epäilen takatukivarren etummaista puslaa. Kuskinpuoli huono, apparin puoli OK, mutta molemmat menee uusiksi.

                  Mitä pajoja suosittelette nelipyöräsuuntaukseen PK-Seudulla? Jossa tosissaan kulmat laitetaan kuntoon, ja lähtiessä auton ratti on suorassa eikä puolla suuntaan eikä toiseen.

                  E: Tuleeko kellekkään mitään syytä mieleen:
                  Aikaisemmin ratti oli suht.koht. suorassa, muttei täysin kuitenkaan. Sitten auto seisoi noin viikon verran, jonka jälkeen lähdettiin ajamaan ja ratti oli oikealle puolelle vinossa noin vartin verran.
                  Voiko johtua juurikin esimerkiksi noista takapään väljistä, vai kaipaakohan vaan nelipyöräsuuntausta? Etupäässä en havainnut tosiaankaan väljää, muualla kuin kuskin puolen reaktiotangossa. Rengaspaineet tarkastettu, OK
                  E2: tuli myöskin mieleen että kovasta vauhdista jarruttaessa täristää, siihen epäilen levyjen olevan edessä kierot. MUTTA voisiko liittyä yllä olevaan vikaan myös^^?
                  Last edited by Bemarituristi; 23-06-2013, 01:44.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Eiköhän siellä joku jarru laahaa jos kerran puoltaa ja täristää.
                    Satulat auki.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      En kyllä katuautoon laittaisi uretaanipuslia mutta kukin tyylillään.
                      Jos melua tarkoitat, niin rengasmelussa huomasin eron ensimmäisten kilometrien aikana vaihdon jälkeen, mutta nyt kai tuohon on tottunut, tai se on hävinnyt. Hiljainen se on tuon ikäiseksi autoksi silti vr. vaikka saman polven V70. Strongflexin pehmeimmät siis tuli, tässä tapauksessa asentamisen helppouden takia.

                      Tosiaan perän vahvikkeet kannattaa lisätä alustaremontin yhteydessä.
                      Last edited by ///Jone; 23-06-2013, 14:06.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Kyllä varmasti tulee myös enemmän tien epätasaisuuksia läpi ja joutuu varmasti jossainkohtaa rasvaamaan muutaman vuoden sisään kun alkaa narisemaan.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Bemarituristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 238
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          Jos melua tarkoitat, niin rengasmelussa huomasin eron ensimmäisten kilometrien aikana vaihdon jälkeen, mutta nyt kai tuohon on tottunut, tai se on hävinnyt. Hiljainen se on tuon ikäiseksi autoksi silti vr. vaikka saman polven V70. Strongflexin pehmeimmät siis tuli, tässä tapauksessa asentamisen helppouden takia.

                          Tosiaan perän vahvikkeet kannattaa lisätä alustaremontin yhteydessä.
                          Olen aiemminkin kuullut tuosta perän irtirepeämisestä :O Mitä siis tulisi tehdä?? :O

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Kyllä varmasti tulee myös enemmän tien epätasaisuuksia läpi ja joutuu varmasti jossainkohtaa rasvaamaan muutaman vuoden sisään kun alkaa narisemaan.
                            Tuo rasvaaminen kyllä vituttaisi. Tuota melua sieltä varmasti tuleekin kun kovempi materiaali, mutta siististi se nämä Suomen tienkatkeamat ottaa vastaan, toki vakio alusta ehkä vaikuttaa. Helpomman asennuksen vuoksi minä nämä laitoin.

                            Kestääkö muuten vakiot kumipuslat rajumpaa menoa pitemmän päälle E36?
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • ///Jone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2009
                              • 1281
                              • HKI

                              #15
                              Originally posted by Bemarituristi View Post
                              Olen aiemminkin kuullut tuosta perän irtirepeämisestä :O Mitä siis tulisi tehdä?? :O
                              M3 vahvikkeet hitsata tai liimata koriin kiinni, löytyy paljon haulla juttua.
                              ______________________
                              Nykyinen:
                              Model 3

                              BMW:t vuodesta 2009:
                              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎