Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaZengan
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 11
    • Keminmaa

    e36 328i

    Tervehdys!

    Pahoittelut uuden aiheen aloittamisesta mutta tunteroisen sivustoa selanneena en löytänyt samankailtaista ja search toimintokaan ei toimi. eikä advanced search. olen uusi täällä joten olkaa kiltit helliä vaikka uuden threadin aloitankin


    Elikkäs aiheena sellainen että tarkoitus hommata itselleni suomesta tai ruotsista 328 i coupe ja mielummi M-Sport.
    rahaa minulla on käytettävissä tähän suunnilleen 3000-4000e max.

    kaikki tuohon rahaan löytyvät ovat olleet n.225-304tkm ajettuja ja haluaisin kuulla yleisesti ja rehellisesti KAIKKI mitä tulee ostotilanteessa ottaa huomioon.
    kaikki viat ja hajoamiset jotka kuuluvat tuohon kilometrimäärän yms.

    onko esim itse moottori,vaihteisto ja alusta kuinka vit**ilevaa sorttia näillä kilometrimäärillä? mitä kaikkea pitää löytyä että on tehty koneeseen? kansipahvin vaihtoa tai muuta..

    rehellisesti vain kertomaan omia ja muiden kokemuksia kokoautosta ja erilaisista vioista mitä voi ilmeentyä.

    Haluaisin vielä kysyä sellaisen että olen paljon lukenut että nuinkin isohkolla koneella pääsee n.7-8L maantieajoa 100km ja kaupungissa 9-10L voiko tämä pitää ollenkaan paikkaansa varsinkaan 250tkm tai 300tkm ajetulla vai onko tuo enemmänkin ''uuden'' auton hieno ominaisuus.

    kiitokset vastauksista jo etukäteen. on mukava siirtyä ensimmäistä kertaa bemarimieheksi ja siksi näin kattava kysymys lista
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    #2
    Tervetuloa forumille. M52B28 koneena on varmasti mitä mainioin käyttöautoon ja kun se on vielä manuaali niin ei kulutus tosiaankaan ole päätä huimaavaa. Omalla ajettu n. 270tkm ja toimii niinkuin pitääkin. Eli kannattaa katella sellaista missä on huoltohistoriaa tiedossa. Huollettu vähäruosteinen kun löytyy niin on varmasti autoa pitkäksi aikaa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • RaZengan
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 11
      • Keminmaa

      #3
      Kiitos vastauksesta.. huomasin etten tosiaan muistanut tuota ilmoittaa että nimenomaan manuaalia olen hakemassa ja vuosimalli 94-99 jos vaikuttaa asiaan mitenkään.. senhän kyllä ymmärrän että kun auto on ulkomuodoltaan hyvin sporttisen oloinen ja vääntöäkin koneesta löytyy ettei nuilla mummot ajele eli varmasti on runtua annettu ja jossakin vaiheessa kunnolla.

      siksi haluaisinkin tietää mihin seikkoihin kannattaa kiinnittää huomiota. erilaiset perän kolinat? vaihteiston erilainen käyttäytyminen ja moottorin tyhjäkäynti ja kierros herkkyydet yms...

      sen vielä sanon että ei haittaa vaikka pelleissä ruosteen kukkaa olisikin koska hitsaaminen kyllä onnistuu autonpellistä paksumpaan aivan hyvin.

      myös korjaus yms työt koska olen valmistunut pienkonemekaanikko ja siinä samalla tullut välillä hieman autoja korjailtua sekä nykyään vapaa ajalla eriautoja rappailut kavereiden kesken. eli aivan peukalo keskellä kämmentä en ole jos jotain ilmestyy vaan kauhistuttaa se että kuinka huimat hinnat ovat osilla jos niitä menee kuin kalsareita ja ne pitää hommata merkkikohtaisesta liikkeestä kuten esim anturit ja muut sähköosat.. mut nivelet.kumit vetarit yms varmasti toimivat tarvikkeinakin aivan hyvin.

      ja tosiaan ei minkäänlaista omaa kokemusta yhestäkään saksanmaan autosta joten haluan tietää mahd.paljon ennen ostoa.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #4
        Ostin muutamia viikkoja sitten vm. 97 277tkm ajattu 328i touring, kun toinen projeki venyi ja oli pakko saada jotain alla. Aikasemmin on ollut b3 3.2 alpina ja m3 3.0 e36 joten tämä ns "muovi" on suht tuttu.

        2.8l M52 moottori onkin oikein mukava ja vääntävä moottori. Vääntö on saatu hieman kuristamalla ylärekisterin kustanuksella. Olen kuulut jopa että tahallaan ettei kilpaile vastaavien s-moottoreiden ( ämmäläisten ) kanssa, se toki voi olla höpö höpö..

        Itse asiassa olen niin tykäsänyt tähän käytikseen että olen melkein unohtanut syy miksi sen ostin ja olen kunnostamassa sen. Tehoja löytyi meidän penkissä täsmälleen samanverran kun tehdas ilmoitti joten olen kai löytänyt teksisesti hyvän yksilön.
        Ruostettahan on ongelma tämän ikäisessä kaluistolla, mutta se ei lienee ongelma sinulle. Ite vaihdan touringin takaluukku kun on jo ikkuna saumasta pahasti ruostunut ja vaikeahan se on siitä korjata.
        Monethan on jo raiskattu nuorison käsissä, mutta osien hinnat ovat halpoja joten vahingot voi korjata.

        E36 hinnathan ovat mielestäni naurettavan alhaisia. Minulla oli vm 2009 1-sarjalainen biturbo 123d käytössä pari päivää juuri nyt ja lainasin e36 hänelle ohjelmoinin/säätöjen aikana. Tietysti yli kymmenen vuoden nuorempi auto ei voi tai sais vertailla mutta kun luovutin 123d asaikkaalla ja sain muovin taas takaisin, niin tietysti se ei ole yhdessäkään osaalueella parempi ( paitsi että 1-sarja on niin ruma että..) mutta jos ajattelee että oma auto ostin 2 tonilla ja asiakas oli etsinyt oma msport autonsa ympäri saksaa ja väitti että auton arvo suomessa on 25t, niin minulle kyllä kelpaa e36 anyday..
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • RaZengan
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 11
          • Keminmaa

          #5
          joo ruosteen korjaaminen ei ole ongelma eikä mikään. eikä kuluvien osien vaihtokaan. mutta oman ammattini vuoksi en päässyt kunnolla perehtyyn kuin 2 tahti koneisiin enkä varsinkaan autoihin eli koneistus homma voi olla hankala itsellä mut niiin..


          tosiaan itsellä ollut nyt vuosien aikana 5 eri autoa joista 4 japsia ja 1 volvon ostin ihan rääkkäykseen kirjaimellisesti ja bemareista en ole kuin kuullut että auto maksaa,osat maksaa kohta enemmän ja liikaa ja varsinkin että tässä 328i koneessa on jatkuvaa kansivikaa sekä perän repeytymistä mitä lie ym...

          tällä hetkellä ei taida olla esim. nettiautossa kuin 1 M-sport minun rahatilanteeseen joka on ajettu yli 300tkm ja veikkaan et siinä määrässä alkaa taas tulemaan mitä lie juttua eteen. myös pientä ja suurempaa vikalistaa taisi olla mainittuna

          Comment

          • däädää
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 756
            • Tornio

            #6
            Kansiviat ja peränrepeämisetkin varmasti mahdollisia mutta oikeanlaisella käytöllä ei nuita ongelmia..

            Comment

            • RaZengan
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 11
              • Keminmaa

              #7
              sepäs se että oikeanlaisella käytöllä ei varmasti mut käytetystä ei ikinä tiedä kuka ja miten sillä on ajettu et onko tuo kansivika nyt tyypivian puolelle laitettava seikka vai suorastaan puhdas väärinkäyttö

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1827
                • N/A

                #8
                Tervetuloa foorumille!

                Pitemmittä jorinoitta: alustan puolia saa varautua vaihtelemaan bemareissa melkein mallista riippumatta. Perustekniikka on kestävää, ja sietää kovaakin ajoa. Tietysti noita kansivikoja yms voi olla autossa kuin autossa, mutta omissa autoissani konepellin alla on tarvinnut ainoastaan vaihdella antureita. Sitä paitsi taitaa just nuo bensakutoset olla niitä huolettomimpia voimanlähteitä.

                Kaikenkaikkiaan nämä ovat varsin harmittomia pelejä, ja Jos jotain tulee, niin kaikkeen löytyy nopeasti apu netistä, mm. tältä foorumilta. Eikä osatkaan minusta nyt mitenkään hinnaltaan poikkea muista merkeistä, poislukien M-autot, mutta niitä nyt ei pidä mihinkään tojotaan verratakaan
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Itsellä ollut e36 coupe 328i ja e36 cabrio 328i joissa ei kummassakaan moittimisia. cabriossa mittarissa 290tkm ja vikoja oli paisuntasäiliön korkki viallinen eikä päästänyt paineita pois jonka seurauksena paisari halkesi. perän repeäminen on lukkoperällisen auton ongelma jota 328i:ssä ei ikinä ole vakiona. Jos perä repeää irti niin se repeää vasemmalta puolen koppaa ja huomaa parhailen ilman auton alle menoa siten että laittaa pakin päälle, käsijarru päälle ja käyttää nopeasti kytkintä ylhäällä. kuuluuko iso pamaus. vaikka kaveri kattomaan auton alle liikkuuko takakelkka suhteettoman paljon tuolloin.
                  Last edited by bmwbmw; 29-06-2013, 07:49.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11122
                    • Oulu

                    #10
                    Tuosta kulutuksesta, niin oma m52b28 on ajettu yli 300tkm ja se kuluttaa matkassa vähemmän mitä 2litranen versionsa. 6,5 - 7,5 riippuen vaikka ja mistä. Kaupunki lukien keskikulutus pyörii kympin paikkeilla, mutta tavaraa saa kyllä kulumaan reilustikkin kun polkee enemmän.

                    Moottori ja voimansiirto on tosiaan melko ikiliikkujia ja kestävät "väärinkäyttöäkin". Moottorin saa kyllä hajalle huoltamattomuudella esim. vesipumpun vaihdon ja ilmauksen laiminlyönneillä.

                    Jos MINÄ ostasin nyt e36:n, niin heti ensimmäisen pudottasin siitä akselit pois ja vaihtasin kaikki puslat ja nivelet uusiin. Samalla jarrujen tarkistus/korjaus ja korista mahdolliset ruosteet kiinni. Koneeseen uudet nesteet, öljyt vesipumppu , perushuollot yms. ja tämän jälkeen saa todennäköisesti ajella monta vuotta murheetta.

                    EDIT niin ja jos konetta on jouduttu aukomaan jostain syystä esim. kansipahvi vaihdettu, niin sillon pitäs hälytyskellojen soida. Jotain on tällöin tyritty. 400tkm kyllä pitäs mennä myllyä aukomatta. Tiivisteitä toki joutuu uusimaan.
                    Last edited by Pazi88; 29-06-2013, 09:44.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1827
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Tuosta kulutuksesta, niin oma m52b28 on ajettu yli 300tkm ja se kuluttaa matkassa vähemmän mitä 2litranen versionsa. 6,5 - 7,5 riippuen vaikka ja mistä. Kaupunki lukien keskikulutus pyörii kympin paikkeilla, mutta tavaraa saa kyllä kulumaan reilustikkin kun polkee enemmän.
                      Tällaisia ovat olleet kulutukset myös omissa M52, M52TU, M54, N54 koneisissa bemareissani. Alle kympin kulutus seka-ajossa on kyllä vaikea saavuttaa, matka-ajossa taas menee ihan höyryillä, eli seitsemän paikkeille.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • RaZengan
                        Newbiemmer
                        • Jun 2013
                        • 11
                        • Keminmaa

                        #12
                        hmm.. kuulostanee pikku hiljaa ihan suhteellisen hyvältä..

                        Mites saako tohon autoon hommattua jotain adapteria tai jotain et voi lueskella vikoja itekki ja onkos niihin vikakoodeihin sokeasti luottamista?

                        tähän hätään en lisäkysymyksiä keksi mut jos jollakin on tiedossa 200tkm-300tkm ajettu 328i coupe ja mielummi M-sport niin mulle huutelua samantien.. hinta haarukka tosiaan on tiukka mikä tais ollakkin ylhäällä mainittu.

                        Mites tuo M-sport eroaa normi coupesta? jotain sisätilan hienouksia ja etulippaa yms?

                        Comment

                        • Jylyppy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 487
                          • kuusamo

                          #13
                          Originally posted by bmwbmw View Post
                          perän repeäminen on lukkoperällisen auton ongelma jota 328i:ssä ei ikinä ole vakiona.
                          Ompas.
                          Honda accord 2.4 -08
                          Suzuki gsx-r 1000 -03

                          Comment

                          • atte.o
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2009
                            • 894
                            • haukipudas

                            #14
                            Originally posted by Jylyppy View Post
                            Ompas.
                            Eipähä oo.

                            Itsellä repesi lukottomasta 325:sta perän kiinnitykset.
                            E61 M-sport

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16361
                              • Leppävirta

                              #15
                              Originally posted by atte.o View Post
                              Eipähä oo.
                              Onpas. Siis ei kaikissa mutta joissain on. Ja niin lisävaruste kai se on kaikissa paitsi s-moottorisissa.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎