Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 nakutus/kolina moottorista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J00N4
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 42
    • Turku

    e36 nakutus/kolina moottorista?

    Moro! (Auto 328iA -97, ajettu 226tkm)

    Tässä pari viikkoa sitten alkoi kuulua omituista ääntä konehuoneen tiimoilta.

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=LEhhv...ature=youtu.be (kuvailin vähän miten sattuu, mutta videossa tärkeintä on tuo nakutusääni).

    Tänään sattumalta kun ajoin pihalta pois niin joku vanhanliiton konkari samakoppasesta M3:sta huusi että poika, sulla nakuttaa venttiilit. Siinä sitten kysäsin, että mitä niille pitäisi tehdä ja hän puhui forte-käsittelystä. Pikkasen ku oon googlettanu niin on näyttäny toimivan tuohon ongelmaan.

    Mutta kuulostaako tuo ääni siltä, että venttiilinnostimet kolisisivat? Tulee keulasta katsottuna koneen vasemmalta puolelta, juurikin tuosta venakopan alta.

    Ja sitten jos täällä tuumaillaan, että nostimet pitäis vaihtaa, niin mitä mieltä ollaan näistä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....tiilinnostaja? Onko ihan romua vai kelpo tavaraa?
    Ja viittiikö tuolla autolla nyt ajella, ettei hajota mitään muuta tai kuluta osia normaalia enemmän?

    E. Niinkun videoltakin tarkimmat huomaavat, niin ääni kuuluu kovempana pohjasta kuvattuna. Lieneekö vain sitä, että ääni ei pääse hajaantumaan yhtälailla pohjasta kun konepellin kautta vai jotain muuta?

    T. J00N4
    Last edited by J00N4; 20-07-2013, 21:47. Reason: Tarkennus
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    #2
    Tossahan se vika on. Forte tai vastaava voi auttaa. Monella auttanu ja yhtä monella ei. Tästä kiistellään, kuten myös siitä miten suurella todennäkösyydellä Forte (tai vastaavat tuotteet) aiheuttaa paskan kulkeutumisen jonnekin(TM) ja tukkien jotakin(TM). Halvin korjaus on ostaa vastaavaa litkua vitosella Motonetistä ja vaihtaa öljyt perään. Ehkä auttaa, ehkä ei.

    edit: siis älä ny peräöljyjä vaihda, vaan "öljyt perään"
    Last edited by Kylli-Täti; 20-07-2013, 22:16.

    Comment

    • J00N4
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 42
      • Turku

      #3
      Joo selvä

      Luin vähän täältä tuosta käsittelystä ja alko hieman hirvittää muutamat viestit: "Omakohtainen kokemus oli se että lähti paska kylläkin hyvin liikkeelle ja tukki öljykanavan.. Taas lompsaa retuutettiin" ja "Itseäni mietityttää tuossa forte käsittelyssä juuri se kun sillä lähtee mömmöt liikenteeseen koneen sisässä. Entäpä sitten kun tällainen karsta möntti tukkii jonkin ohuen öljykanavan? Edessä moottorivaurio. Kysyin tätä myös huoltamolta joka suorittaa käsittelyjä eivätkä voineet kiistää sitä ja minkäänlaista takuuta ei voida antaa. Edellisen autoni M40 moottoriin laitoin pohdistusaineet sisään (ei ollut fortea). Noin 10000 kilometrin kuluttua kampiakselin laakerit menivät ja syyksi paljastui yhden öljykanavan tukkeutuminen. Jos jollakin on hyvät perustelut miksi fortella ei ole tätä vaaraa niin kuulisin sen mielelläni. Niinkuin tässäkin topicissa tuli esille niin hyvät öljyt riittävän usein vaihdettuna on minun "forte käsittely"."

      Unohdin mainita tossa edellisessä viestissä että öljyt on vaihdettu 5tkm sitten ja Castrolin Magnatec 5W-40 C3:sta tungettu sisään.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16445
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by J00N4 View Post
        Unohdin mainita tossa edellisessä viestissä että öljyt on vaihdettu 5tkm sitten ja Castrolin Magnatec 5W-40 C3:sta tungettu sisään.
        Kauanko on sitä edellisestä öljynvaihdosta aikaa ?

        Comment

        • J00N4
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 42
          • Turku

          #5
          Entinen omistaja vaihtoi öljyt päivää ennen kun kaupat solmittii eli 9.5.2013. Tässä 2.5kk olen ajanut 5tkm.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by J00N4 View Post
            Entinen omistaja vaihtoi öljyt päivää ennen kun kaupat solmittii eli 9.5.2013. Tässä 2.5kk olen ajanut 5tkm.
            Ei vaan tätä ed. öljynvaihto.

            Comment

            • J00N4
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 42
              • Turku

              #7
              8.11.2011 194600km kohalla vaihdettu Shell Helix Ultra 5W-40
              5.7.2012 208000km kohalla vaihdettu Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W-40
              7.5.2013 221683km kohalla vaihdettu Castrol Magnatec 5W-40 C3

              Suodattimet myös samalla.

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by J00N4 View Post
                8.11.2011 194600km kohalla vaihdettu Shell Helix Ultra 5W-40
                5.7.2012 208000km kohalla vaihdettu Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W-40
                7.5.2013 221683km kohalla vaihdettu Castrol Magnatec 5W-40 C3

                Suodattimet myös samalla.

                Eli öljyt ajettu järjestään "pitkäksi". Vaikka nykyöljyt on laadultaan parempia kuin joskus, olen sitä mieltä ettei yksillä öljyillä pitäisi mennä yli 10tkm. Mieluummin puolet tuosta. Se ei niin paljon maksa että verrattuna moottoriremonttiin kannattaisi öljynvaihdoissa säästää.

                Tietysti jos ei aio pitää autoa kun vuoden-pari niin ei mitään väliä. Uusi omistaja kiittää aina edellistä...

                Riskillä seuraavassa öljynvaihdossa muutama desi dieseliä öljyn sekaan ja hetki tyhjäkäyntiä kuten forte-pullossa neuvotaan ja öljylitku ulos->uudet ölpät tilalle.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1824
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Riskillä seuraavassa öljynvaihdossa muutama desi dieseliä öljyn sekaan ja hetki tyhjäkäyntiä kuten forte-pullossa neuvotaan ja öljylitku ulos->uudet ölpät tilalle.
                  Itse ottaisin kyllä ennemmin riskin sen forten kanssa kuin tällaisten epämääräisten esson baari ohjeiden.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Itse ottaisin kyllä ennemmin riskin sen forten kanssa kuin tällaisten epämääräisten esson baari ohjeiden.

                    No tuo dieseli ajaa kyllä saman asian, mutta kyllä mäkin silti sitä fortea laittaisin ja oon laittanutkit. Yhdessä mun autossa nakutti venttiilit aika rajusti ja forte käsittelyllä alkoi taas käydä aivan nätisti.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • N.u.t
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 202
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Itse ottaisin kyllä ennemmin riskin sen forten kanssa kuin tällaisten epämääräisten esson baari ohjeiden.
                      Saman asian se diesel siellä ajaa kuin monta kymmentä kertaa kalliimpi forte.
                      Mutta kukin tyylillään.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11108
                        • Oulu

                        #12
                        Niin ja motonetistähän saa edullisesti stp:n vastaavaa tavaraa.

                        Mutta tuskin noin pahaan ääneen auttaa :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1824
                          • N/A

                          #13
                          Originally posted by N.u.t View Post
                          Mutta kukin tyylillään.
                          Nimenomaan.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            eikai kukaan nyt vaan fortea mene ostamaan kun PÖ:tä saa euron litra ja forte öbaut 40e per litra ja sama vaikutus
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Kylli-Täti
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 499
                              • Tampere

                              #15
                              Fortea vastaavat tuotteet on 4,90-10 euroo, joten ite ainakin ostaisin... Näissä kuitenkin vaikuttavat aineet on identtiset tai ko. aineita vastaavat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎