Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hasami
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 4
    • oulainen

    E36 318is

    Joo elikkäs hieronu tutun kanssa kauppoja ko autosta ja päätin vielä katsella vaihtoehtoja kysymys kuuluu onko tätä koria tehty tuolla tekniikalla minä vuosina? netistä olin jostain lukevinani ettei tätä olisi tehty -94 vuonna tolla tekniikalla jolla auto näyttää olevan? ja miten erottaa is mallin normi 318 mallista? tähän ois maukas saada vaikka selväntävä kuva
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16350
    • Leppävirta

    #2
    On -94 ollut jo iS. Oisko ollut näin että 94-95 oli M42 koneella ja siitä uudemmat E36 iS:t M44



    Edit: http://www.bmwclub.fi/E36 Täälläkin voi olla virheitä mutta kyllä täältä osviittaa saapi
    Last edited by Haju69; 21-07-2013, 15:31.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • hasami
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 4
      • oulainen

      #3
      Onkos noilla m42 ja m44 koneilla sitten mikä ero?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16350
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by hasami View Post
        Onkos noilla m42 ja m44 koneilla sitten mikä ero?
        Vanhempaa/Uudempaa tekniikkaa.

        Jos kyse nyt -94 autosta niin kyse lienee siis M42 koneesta. Mutta kuka tietää yrittääkö joku koijata tietämätöntä. Ota vaikka rekisteritunnus talteen ja jos et itse sillä pääse pitemmälle niin laita se tänne tai vaikka privalla minulle niin katsotaan mistä autosta on kyse ja mikä moottori siinä on alunperin ollut.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Kiimaremmi
          Hullu Kissamies
          • Jul 2007
          • 6943
          • Rovaniemi

          #5
          Onhan noita jo -92 ollu kuten toi mun :think Ja tosiaan -95 muuttuu päivitettyyn versioon.
          e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
          Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

          Comment

          • hasami
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 4
            • oulainen

            #6
            Originally posted by Haju69 View Post
            Vanhempaa/Uudempaa tekniikkaa.

            Jos kyse nyt -94 autosta niin kyse lienee siis M42 koneesta. Mutta kuka tietää yrittääkö joku koijata tietämätöntä. Ota vaikka rekisteritunnus talteen ja jos et itse sillä pääse pitemmälle niin laita se tänne tai vaikka privalla minulle niin katsotaan mistä autosta on kyse ja mikä moottori siinä on alunperin ollut.
            tästä tietämättömän koijaamisesta juurikin on kysymys kun en näistä bemarin koneista mitään tiedä mutta määpä laitan sulle rekkaria privalla niin päästään alkuun

            Comment

            • Nipsu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 202
              • Tampere

              #7
              Originally posted by hasami View Post
              Onkos noilla m42 ja m44 koneilla sitten mikä ero?
              Karkeasti sanottuna 318i:tä on saanut e36 kopassa vuosimallista riippuen m40 tai m43 moottorilla, nämä on 8 venttiilisiä ja yhdellä nokka-akselilla, is taas 16 venttiilinen ja kehdella nokka-akselilla.

              m42 on 1.8 ja m44 1.9. Ulospäin eron huomaa ilmamäärämittarista, m42 läppämallinen ja m44 kuumalanka. Vaikka konstruktio kummassakin on sama, suurin osa moottorin komponenteista on erilaisia, mukaanlukien sellaiset pikku kokonaisuudet kuin lohko ja kansi. Searchilla löytyy kyllä huimasti juttua, googlella vielä enemmän.

              Mikään harvinaisuus ei ole kyseessä. Valmistettu e36 kopassa m42 koneella välillä 93-96 ja m44 koneella 95-99. Vuonna 95 318is:ää saanut siis m42 ja m44 moottoreilla. Moni nettilähde virheellisesti tosin väittää, että m44 tuli markkinoille vasta 96. Samoin monen varaosaputkan kuvastot.

              Koreina on is:än ollut saatavilla sedan ja coupe, ei muita. Compact kopassa m42/m44 on ollut 318ti.

              Kyseessä ei siis ole mikään harvinaisuus. Tuo tehty vain vuonna -94 koskee varmasti m42 koneella valmistettua 318is classII mallia, joka oli aina sedan. Valmistettiin rajoitettu erä, jotta nuo korisarjan osat saatiin luokitettua johonkin ratasarjaan. Äkkiseltään varustuksesta tulee mieleen M-tech korisarja, ClassII splitteri edessä, ClassII spoileri takana ja motorsport-kuosinen sport sisusta.

              Kyseessä on siis melko tavallinen kiesi tuolla m42 koneella, hieman kalliimpi m44 koneella ja melko harvinainen ClassII mallisena. Ei tuo ClassII kuitenkaan tähtitieteellisiinhintoihin kiipeä (vielä).

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16445
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Nipsu View Post
                Karkeasti sanottuna 318i:tä on saanut e36 kopassa vuosimallista riippuen m40 tai m43 moottorilla, nämä on 8 venttiilisiä ja yhdellä nokka-akselilla, is taas 16 venttiilinen ja kehdella nokka-akselilla.
                Eipäs nyt sekoiteta i-konetta tähän, sillä ei ole mitään tekemistä is-koneen kanssa.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Kiimaremmi View Post
                  Onhan noita jo -92 ollu
                  Ja tosiaan -95 muuttuu päivitettyyn versioon.
                  Kyllä.

                  Haju69:n kuvassa 9/93 alkaen oleva m42, sitä vanhemmissa venttiilikopan huohotusletku lähtee kopan etupäästä kuten e30 m42-koneessakin, myös puolat on samannäköisessä kotelossa vanhemmassa e36 m42:ssa kuin e30 m42:ssa, ei siis tuollainen pitkä palikka vaan neliön muotoinen ja puolat näkyy eikä ole piilossa.
                  Last edited by jr66; 21-07-2013, 18:33.

                  Comment

                  • hasami
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 4
                    • oulainen

                    #10
                    prkl joku vei nenän edestä noh ei muuta kun seuraavaa katselemaan, joskos sitä kutoskoneisia lähtis metsästään, on siinä vaan niin miehekäs saundi

                    Comment

                    • petept
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 40
                      • Riihimäki

                      #11
                      Mulla oli vielä hetki sitten tuommoinen is vuosimallia 96. Tää yksilö oli just m44 koneella, ja ainakin bemarilta tulleiden tietojen mukaan m44b18 koneella (?)

                      mä oon jotenkin muutenkin ymmärtänyt että näitä olis ollu sekä 1.8 että 1.9 litrasil koneilla. En kyl osaa sanoo mitää vuosimalleja mut moottorien koodit ois kai sit m44b18 ja m44b19, ja sit tietenkin nuo vanhemmat m42 jne...
                      e60 530da

                      Ex:
                      /
                      //e92 325Ci///
                      /
                      //e36 318is///

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by petept View Post
                        Mulla oli vielä hetki sitten tuommoinen is vuosimallia 96. Tää yksilö oli just m44 koneella, ja ainakin bemarilta tulleiden tietojen mukaan m44b18 koneella (?)

                        mä oon jotenkin muutenkin ymmärtänyt että näitä olis ollu sekä 1.8 että 1.9 litrasil koneilla. En kyl osaa sanoo mitää vuosimalleja mut moottorien koodit ois kai sit m44b18 ja m44b19, ja sit tietenkin nuo vanhemmat m42 jne...
                        M42b18 ja m44b19, en ole koskaan nähnyt muita versioita merkinnästä ennenkuin nyt.

                        Comment

                        • Nipsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 202
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Eipäs nyt sekoiteta i-konetta tähän, sillä ei ole mitään tekemistä is-koneen kanssa.
                          Täh? Kysyttiin eroa 318:een, kirjoitin mikä ero niillä on karkeasti. Mutta samaa mieltä kanssasi, i:n ja is:n moottorissa ei juuri samaa ole. Ja kuten mainitsin, ei m42:lla ole mitään tekemistä m44:n kanssa, kumpikin is koneita.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎