Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i vaihtovirhe --> konerikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miro1991
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 43
    • Lahti

    e36 325i vaihtovirhe --> konerikko

    Auto siis M50B25 koneella.
    Elikkäs ohitustilanteessa kolmoselta neloselle vaihtaessa menikin kakkonen vahingossa sisään ja sehän ei hyvää tehnyt.

    Nyt kone lähtee kyllä käyntiin, mutta kone täristää ajoittain tosipaljon ja tyhjäkäynti tippunut noin 500rpm tasolle. noin 1000rpm käy melko tasasesti kokoajan.

    4,5 tai 6 pyttyjen puolan jos irroittaa niin ei vaikuta käyntiin mitenkään. Putkesta kuunnellessa käynti paljon elemmän nyt semmoista matalaa "holotusta" kuin aiemmin. Kierroksia kone ottaa suht normaalisti ja kierroksia nostaessa käynti ei kuulosta niin pahalta, kuin tyhjäkäynnillä. Selvästi kuuluu joku ylimääräinen ääni sylinterien 4-6 alueelta.

    Olisko siis 4,5,6 sylinterien pakoventtiilit rikki ainakin? Minkä vuoksi ei sitten joka sylinteristä ole rikkoutunut?

    Kädellä kun kokeilee öljykorkin aukosta niin ei tee painetta sinne ainakaan.


    Mitä kaikkea tuommoinen vaihdemissi todennäköisesti/mahdollisesti rikkoo? :think

    Kumpi edullisempi koneen korjaus vai suosiolla jostain toinen kone tilalle?
    Nykyää:
    BMW e46 318i touring -00
    Eukolla:
    BMW e30 318i 2d -88

    Vanhoi:
    BMW e36 325i coupé -93
    BMW e36 316i coupé -94
    Mitsubishi EVO IV GSR -96

    Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1
  • cook
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 373
    • Piilossa

    #2
    itse tein joskus kaverin autolla saman vaihtovirheen. siinä meni kansi remonttiin kaikki venttiliit uusiks jne jne. sit jokaisesta männästä puuttui pikku palanen vauhtia oli jotain 120-130 ja tämä tapahtui asfalttitiellä.
    remontti teki jotain n. tuhat euroa, muutaman euron alle

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      No jos saat jostain halvalla takuu kuntoisen koneen, niin ilman muuta sellanen. Aika paljon liikkuu paskaa, eikä se koneen vaihto ole kuitenkaan ihan pikku juttu. Tuurilla on vaan jako hypännyt ja venttiilejä mutkalla. Jos itse osaa jotain tehdä, niin kansi vaan irti ja katsoo mitä se on syönyt... Siitähän sen näkee mitä sille kannattaa tehdä. Pelkkä kansiremppa nyt ei maksa älyttömiä ja tuleehan sinne sitten uutta osaa tilalle. Aika monessa vanhassa alkaa jo olla venttiilivarren kumit jo muutenkin vaihtokunnossa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • coupe320
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 417
        • viikkoja tiellä

        #4
        pako venttiilit todennäköisesti napannu mäntiin kiinni ja venat vuotaa. männistä voi irrota paloja tuon jälkeen. riippuu tekeekö ite rempan mutta helpommaks ehkä hankkia toinen moottori.
        ite jos tekee niin koneistamolla joutuu käyttämään ainakin kannen.

        Comment

        • miro1991
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 43
          • Lahti

          #5
          Originally posted by cook View Post
          itse tein joskus kaverin autolla saman vaihtovirheen. siinä meni kansi remonttiin kaikki venttiliit uusiks jne jne. sit jokaisesta männästä puuttui pikku palanen vauhtia oli jotain 120-130 ja tämä tapahtui asfalttitiellä.
          remontti teki jotain n. tuhat euroa, muutaman euron alle
          Käytitkö korjaamolla vai itekkö teitte rempan?
          Nykyää:
          BMW e46 318i touring -00
          Eukolla:
          BMW e30 318i 2d -88

          Vanhoi:
          BMW e36 325i coupé -93
          BMW e36 316i coupé -94
          Mitsubishi EVO IV GSR -96

          Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

          Comment

          • cook
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 373
            • Piilossa

            #6
            kansi kävi koneistamolla, mut muuten korjattiin kaverin kanssa. samalla hoonattiin pytyt ja vaihdettiin kk-kangenlaakerit.

            Comment

            • miro1991
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 43
              • Lahti

              #7
              Jees kiitokset nopeista vastauksista. Taidan uuden koneen jostain tohon etsiä..
              Nykyää:
              BMW e46 318i touring -00
              Eukolla:
              BMW e30 318i 2d -88

              Vanhoi:
              BMW e36 325i coupé -93
              BMW e36 316i coupé -94
              Mitsubishi EVO IV GSR -96

              Kuvia http://s981.photobucket.com/user/mis...?sort=3&page=1

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎