Auto siis M50B25 koneella.
Elikkäs ohitustilanteessa kolmoselta neloselle vaihtaessa menikin kakkonen vahingossa sisään ja sehän ei hyvää tehnyt.
Nyt kone lähtee kyllä käyntiin, mutta kone täristää ajoittain tosipaljon ja tyhjäkäynti tippunut noin 500rpm tasolle. noin 1000rpm käy melko tasasesti kokoajan.
4,5 tai 6 pyttyjen puolan jos irroittaa niin ei vaikuta käyntiin mitenkään. Putkesta kuunnellessa käynti paljon elemmän nyt semmoista matalaa "holotusta" kuin aiemmin. Kierroksia kone ottaa suht normaalisti ja kierroksia nostaessa käynti ei kuulosta niin pahalta, kuin tyhjäkäynnillä. Selvästi kuuluu joku ylimääräinen ääni sylinterien 4-6 alueelta.
Olisko siis 4,5,6 sylinterien pakoventtiilit rikki ainakin? Minkä vuoksi ei sitten joka sylinteristä ole rikkoutunut?
Kädellä kun kokeilee öljykorkin aukosta niin ei tee painetta sinne ainakaan.
Mitä kaikkea tuommoinen vaihdemissi todennäköisesti/mahdollisesti rikkoo? :think
Kumpi edullisempi koneen korjaus vai suosiolla jostain toinen kone tilalle?
Elikkäs ohitustilanteessa kolmoselta neloselle vaihtaessa menikin kakkonen vahingossa sisään ja sehän ei hyvää tehnyt.
Nyt kone lähtee kyllä käyntiin, mutta kone täristää ajoittain tosipaljon ja tyhjäkäynti tippunut noin 500rpm tasolle. noin 1000rpm käy melko tasasesti kokoajan.
4,5 tai 6 pyttyjen puolan jos irroittaa niin ei vaikuta käyntiin mitenkään. Putkesta kuunnellessa käynti paljon elemmän nyt semmoista matalaa "holotusta" kuin aiemmin. Kierroksia kone ottaa suht normaalisti ja kierroksia nostaessa käynti ei kuulosta niin pahalta, kuin tyhjäkäynnillä. Selvästi kuuluu joku ylimääräinen ääni sylinterien 4-6 alueelta.
Olisko siis 4,5,6 sylinterien pakoventtiilit rikki ainakin? Minkä vuoksi ei sitten joka sylinteristä ole rikkoutunut?
Kädellä kun kokeilee öljykorkin aukosta niin ei tee painetta sinne ainakaan.
Mitä kaikkea tuommoinen vaihdemissi todennäköisesti/mahdollisesti rikkoo? :think
Kumpi edullisempi koneen korjaus vai suosiolla jostain toinen kone tilalle?
Comment