Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 virtapiuhan asennus (vahvistimelle)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ojanen13
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 9
    • Tampere

    E36 virtapiuhan asennus (vahvistimelle)

    Eli E36 Coupeseen täytyisi saada vedettyä virtapiuha konehuoneesta (akulta) tavaratilaan. Akku sijaitsee siis konehuoneessa. Suurin ongelma on saada piuha vedettyä konehuoneesta autoon sisälle. Vaikka teillä sijaitsisikin akku tavaratilassa niin varmasti moni on joutunut tuomaan lohkolämppärin sisäpistokken sisälle. Itse en ole keksinyt monen tunnin etsimisen jälkeen mitään paikkaa, mistä piuhan voisi vetää.
    Mutakin vinkkejä asennukseen voi toki antaa, kuten mistä sisällä piuha kannattaa viedä. Onko tullut mitään ongelmia?
  • ice-cube
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 193
    • Waasa

    #2
    Jeps eli seuraavat kokemukset sedanista mutta saattaaapi auttaa myös coupessa:
    toin piuhaaan tulipellistä läpi kartturin puolelta akun alapuolalta, joissain malleissa valmis läpivienti ko. kohalla. itse porasin reiän ja sitten vain läpivienti kumi ja tiivistemassaa..
    auton sisällä olen piuhat viennyt sekä kuskin että kartturin puolelta. kun purat sisustasta taka ja etu jakkarat ja kynnyslistat(varovasti nostamalla/liuttamalla eteen/taakse) saat nostettua lattian verhoilua ja alta paljastuu(ainakin sedan) suojakaukalot joiden alla hyvä viedä piuhat takapenkille ja sen reunaa pitkin ylös jossa molemmisssa nurkissa(sedan) valmiit läpiviennit konttiiin(suojakumeihin vain reijät)

    Comment

    • kaba
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1209
      • Helsinki

      #3
      Itse huomasin ainakin, että penkkien irroittaminen oli turhaa. Toki sillä lisää työskentely tilaa saa, mutta ei siitä oikeen hyötyä ollut. Niin ja päävirtapiuha taitaa mennä pelkääjän puolella -> joillakin piuhat ottanu häikkää siitä (?)..Kontin puolelle oli valmiit läpiviennit, ahtaanlaiset tosin, mutta sai noi tarvittavat piuhat sieltä menemään.
      -kaba-,
      BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
      Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
      Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
      Ex F10 M550d takaniskatuilla
      730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
      ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
      ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
      ex. mb 230 coupe, -91
      ex. Ford Granada 2.0 -84
      "Tio små moppepojkar"
      "Pruritum ani"
      "Helsinki City Boys"

      Comment

      • Sonar
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 833
        • Vantaa

        #4
        Hyvin se virtapiuha menee niistä konehuoneen läpivientikumeista. Ei tarvinnut ainakaan meikäläisellä porailla ylimääräisiä reikiä. Akku vaan helvettiin, niin pääse näpräilemään kunnolla. Pitäisi taas tehdä itsekkin sama homma, kun tarttis vetää uudet piuhat..
        :think

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Minulla ainakin on akulta alaspäin n. 15cm mentäessä joku alumiininen pyöreä "juttu"(ilmeisesti läpivientiä varten?) josta menee läpi lämppärin sisähaara ja virtapiuha. siitä sitten piuha menee kynnyslistan ja lattiamaton väliin, ja sieltä taas takapenkin sivupehmusteen alle jossa valmis läpivientikumi konttiin. auto on siis e36 coupe.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎