Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jässikkä
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 13
    • Rovaniemi

    325 käynnistys ongelma

    Tuli sellainen vika tällä viikolla autoon, että kun yrittää käynnistää autoa, niin ei lähde heti käyntiin. Pitää yrittää pari kolme kertaa ja aamuisin joutuu 5-7 kertaa yrittämään, ennen kuin lähtee käyntiin. Aina joutuu starttaamaan pari kolme kertaa oli kone kylmä tai lämmin. Ennen moottori on lähtenyt herkästi käyntiin eikä ole tarvinnut pitkään startata.

    Sitten, kun moottori lähtee käyntiin, niin se lähtee hyvin eikä kuulosta edes käyvän rikkaallakaan. Lisäksi moottori käy tasaisesti ja kaikki tehotkin tuntuu olevan tallessa. Ainoa vika on tuo käynnistäminen. Moottori kyllä pyörii hyvin startilla, että ei ainakaan johdu huonosta akusta. Bensapumppukin tuntuu toimivan ja, jos siinä olisi jotain vikaa, niin todennäköisesti sen myös huomaisi ajossa? Sytytyskin tuntuu pelaavaan kunnolla, kun ei ajossa huomaa mitään erikoista.

    Olisikohan kyseessä joku anturi tai sähkövika? :think Ajattelin kysäistä ensin täältä, ennen kuin alan tekemään mitään isoja ratkaisuja, jos joillain olisi ollut sama vika. Auto on vm. –92, moottori M50B25 ja eikä ole viritetty.
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Kampiakselin asentotunnistin tai voi se olla bensapumppukin... ?

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      #3
      Täältä ääni nokan tai kampiakselin asentotunnistimelle.

      Comment

      • Jässikkä
        Newbiemmer
        • Jul 2010
        • 13
        • Rovaniemi

        #4
        Käytin kampiakselin ja nokka-akselin asennontunnistimien liittimiä irti ja puhdistin contact cleanerilla. Vika poistui kahdeksi päiväksi, mutta nyt on tullu takaisin. Vissiin se täytyy lähteä ostamaan se uus kampiakselin asentoanturi ja kokeilla poistuuko vika. 50€ siitä taas köyhtyy mutta toivotaan, että sillä tulisi kuntoon.

        Ja olipa muuten lujassa se kampiaksenasentoanturi. En saanu sitä pois paikalta, kun putsailin niitä. On vissiin aika hyvin hapettunu 21 vuodessa Eikä oikein uskaltanu hakata, kun ei ollu vielä uutta anturia tullu. Pitääpä taas viikonlopun jälkeen lähteä pajotaan tuota.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Kampiakselin ja nokan antureiksi sitten vain alkuperäisosia.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Jässikkä
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 13
            • Rovaniemi

            #6
            Nyt on kampiakselin asentotunnistin vaihdettu. Olihan se kova homma saaha pois. Sai ihan todenteolla jystää irti. Uutta laittaessa piti vähän hiomapaperilla hioa reikää, jotta ei tarvis uutta jystää paikoilleen. Nyt on ainakin päivän pelannut moitteettomasti ja toivottavasti myös tulevaisuudessakin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎