Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka irroitetaan ohjaustehostimen hihnapyörä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ollime
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 63
    • Lapinlahti

    Kuinka irroitetaan ohjaustehostimen hihnapyörä?

    Nyt sitten mahdollisimman pian neuvoja, kuvia ja henkistä tukea. Eli olin vaihtamassa autooni (E36 318i -96 tuonti-auto) laturin jännitteensäädintä, ilmastoinnin hihnaa+kiristintä, moniurahihnaa kiristimimen ja ohjainrullan kera. Hommahan kuulostaa helpolta ja varmaan onkin tietävälle/taitavalle. Nyt kuitenkin projekti vähän kesken:
    En saa kiristintä irti, koska ohjaustehostimen hihnapyörä on edessä. Tämä k.o. hihnapyörä on ja pysyy paikallaan vaikka kaikki kolme näkyvissä olevaa ruuvia on auki. Eli millä ihmeellä saan k.o. hihnapyörän lähtemään irti? hevillä? kutsun henkiparantajan tai manaajan? väkivallalla? Vaiko sitten ulosvetäjällä? :think
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Jos se on sellainen keskeltä keskittävä, niin sopivan pehmeän tuurnan kanssa lyö sitä siihen kulmaan, jotta saa tarpeeksi kovan iskun irrotakseen.

    Tai sitten otat pumpun pois.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • ollime
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 63
      • Lapinlahti

      #3
      En ole ihan varma mitä "keskeltä keskittävä" tarkoittaa, mutta ilmeisesti pitäis lähteä napakalla (kumi yms välissä) iskulla pyörän keskiosaan...? Se pumpun irroitus kävi kyllä mielessä eilen illalla, mutta luovuin toistaiseksi, koska ilmeisen hankala irroittaa pyörän ollessa paikallaan, kun kiinnitysruuvi pyörän takana...

      Comment

      • ollime
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 63
        • Lapinlahti

        #4
        Tässä vielä kuva k.o. hihnapyörästä:
        Attached Files

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Eli noi kolme ruuvia tulee akselissa olevaan laippaan, akseli tulee hieman keskeltä ulos.
          Se puree siihen akselin pääshän kiinni, keskittää sen siis siihen.
          Messínki tai kupari tuurnan kanssa lyöt napakasti tuohon kulmaan niin että se ikäänkuin hieman vääntyy, irtoaa sillä. Vois jotain ruosteen irroitus tatinaa siihen keskiöön suihkutella ensin.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • ollime
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 63
            • Lapinlahti

            #6
            Ongelma hoidettu. Ihan tavallinen kolmijalkainen ulosvetäjä hoiti homman kotiin ihan helposti. Nyt on kiristin vaihdettu ja hihnapyörä takaisin paikallaan. Enää laturi, ohjainrulla(t) + remmi(t) paikalleen ja homaa olisi plakkarissa. Kiitos neuvoista.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎