Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengaskulmat oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    Rengaskulmat oikein?

    Moi!

    Kyselläänpä täältä, jos joku rengasguru osaa kertoa. Onko nämä rengaskulmat oikein?? Ajettavuus ei ole nyt paras mahdollinen, eli hakee hiukan.
    Alustaan on vaihdettu taakse kaikki mahdolliset puslat uretaanisiin ja loputkin puslat uusittu. Edessä on myös kaikki uutta, alatukivarret on e30:stä ja takahela uretaanista. Myös raidetangot ovat uusittu. Iskunvaimentimet vaihdettu noin 6000 km sitten. Alustasta ei kuulu mistään kolahteluja eikä muuta ylimääräistä.
    Kuvassa pyöränsuuntausraportti, mietinkin tuosta että kuinka mitataan tuo jousituskorkeus.. Vaikka kuinka mittailin niin tuollaisia lukemia en löytänyt.
    Renkaina on 225/45/17 ja 245/40/17. Navan ja kaaren välit: edessä 350mm ja takana 320mm. Mistä voisi vielä "hioa", että saa ajettavuuden kohdalleen?
    Autona on Alpina B3 coupe.
    Attached Files
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Höhlä kysymys varmasti, mutta miksi E30 alatukivarret?
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11108
      • Oulu

      #3
      Mikä siinä on sit vialla jos kerta pitää parantaa. Kristallipallo ois taas aika jees, mutta jos sulla on jotku kovaseinäiset merkkirenkaan, niin noilla cambereilla voi olla aika epävakaa ajettava uraisella tiellä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • janne1974
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 405
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Mikä siinä on sit vialla jos kerta pitää parantaa. Kristallipallo ois taas aika jees, mutta jos sulla on jotku kovaseinäiset merkkirenkaan, niin noilla cambereilla voi olla aika epävakaa ajettava uraisella tiellä.
        Siis uraherkkyys pitäisi saada pois. Auto reagoi ratin liikkeisiin melko voimakkaasti/herkästi, tuo voi olla tottumis kysymyskin e39 jäljiltä. Tarkoitatko etu vai taka cambereita, vai molempia. Ja mihin suuntaan noita kulmia pitäisi siirtää? Edessä on puolikuluneet michelinit ja takana uudet GT radialit.
        Siis tarkoitus olisi löytää oikeat ohjauskulmat autoon. En viitsisi alkaa maksamaan jatkuvasti uudelleen ja uudelleen, kun niitä perstuntumalla etsitään.
        -Janne-

        F10 535iX sedan -11
        ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
        ex. E39 528i touring -99
        ex. E36 325ia coupe -93

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11108
          • Oulu

          #5
          Jos vaan säätövaraa riittää, niin saa varmaan olla noin puol astetta pakkasella camberi kummassakin päässä. Takana tuo 2 astetta on ainakin liikaa. Mulla löyty vastaavalla rengastuksella joskus hyvät kulmat, mutta en enään ollenkaan muista mitä ne oli sillon.
          Last edited by Pazi88; 08-08-2013, 23:43.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by janne1974 View Post
            Edessä on puolikuluneet michelinit ja takana uudet GT radialit.
            tämä yhdistelmä ainakin saa takapään todella levottomaksi.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎