Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 alatukivarsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SalminenS
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 105
    • Middle of Nothing, Jaala

    E36 alatukivarsi

    Ongelmana se sisempi pallonivel, millä v*tulla se lähtee irti... Se on se pitempi kartio... Tunti tehty töitä, ei suostu lähtee! Milläs olette saanu irti?

    t:Samppa
  • JO
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 35

    #2
    no ota leka hellään käteen ja alat mäiskii. kyl se sieltä lähtee ku aikas naputtelee.

    Comment

    • narude
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 245
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by SalminenS
      Ongelmana se sisempi pallonivel, millä v*tulla se lähtee irti... Se on se pitempi kartio... Tunti tehty töitä, ei suostu lähtee! Milläs olette saanu irti?

      t:Samppa
      vaihtoehto b) mälläät auton siitä kulmasta mistä haluat sen irti esim. ajamalla toisen auton kaa siten että vanteet ottaa vastakkain.

      T.Kokemusta on
      -18 F30 318iA
      -04 E46 316i
      -04 E46 316i
      -95 E36 320i Coupe
      -85 E30 316

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Kirjotappas hakuun "E36 and alapallo* " niin rupee topikkeja löytymään...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • jakeboss
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 155
          • hamina

          #5
          Sellanen murto/lyönti haarukka on pirun hyvä se vaan väliin ja moskalla haarukan päähän niin kyllä irtoaa.
          BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Tai sitten ajaa merkkihuoltoon ja vartin päästä uusi nivel paikallaan pois alle 50 euroo köyhempänä. Kun uusi nivel maksaa karvan alle 30 euroo alkuperäisosana niin vaihdolle jää hintaa about 20 euroo. Maksaako vaivaa ruveta itse ähkymään ja puhkumaan?? Mielestäni ei... (Näin ainakin Seinäjoella, Laakkos-/muista lisämaksuista ei kokemusta...)

            Toinen asia on vielä että kuinka kauan uusi nivel kestää kun sen laittaa paikalleen tyyliin moukarilla?? Hyvä jos 10tkm...
            Last edited by Gonzalez; 05-01-2005, 16:28.
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • loirottaja
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 276

              #7
              Kyl siinä automekaanikotkin välillä tupakin polttavat, ennen kun jatkavat vasarointia ehkä jopa pajavasaroitia. Mut usko ei saa loppua
              Ei työmies työtä pahenna ellei mies työmiestä.

              Vai miten se meni, tästähän on tietysti eri versioita.

              Comment

              • tkiv82
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 62
                • Tampere

                #8
                Mulla lähti ainakin kohtuullisen helposti kyseinen nivel irti, ei tarvinnut oikeastaan hirveesti edes takoo.. että kyllä se sieltä lähtee..
                E34 Alpina b10 Supercharged

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4311
                  • Turku

                  #9
                  Lekaa lyödään sitten siihen ulompaan osaan, ei itse palloniveleen tai sen jenkaan.
                  Kokeile vaikka vääntää sitä palloniveltä irti samalla, kun lyöt lekalla siihen vastakappaleeseen.

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by loirottaja
                    Kyl siinä automekaanikotkin välillä tupakin polttavat, ennen kun jatkavat vasarointia ehkä jopa pajavasaroitia. Mut usko ei saa loppua

                    Merkkihuolloissa homma hoituu erikoistyökalulla, sellainen pulttipyssyyn liitettävä puristin/ulosvetäjä-hässäkkä, eli ei pajavasaroita eikä paukutusta ettei nivel vahingoitu jo asennettaessa...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • SalminenS
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 105
                      • Middle of Nothing, Jaala

                      #11
                      Hmm... ei kai kukaa uutta niveltä lekalla tms asenna paikallee... Vanhanhan kyllä voi nuijia muodottomaksi, kunhan vaa saa sen pois!

                      Bemarin TIS cd:n mukaa siihen ei näyttäis olevan mitää erikoistyökalua, pitäis irrota ihan muovivasaralla...

                      Niin tai näin, kerkisin varata ajan tohon naapurikorjaamolle, kaikki helpoin keino...

                      Comment

                      • jappi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 206

                        #12
                        Eihän tuohon edes saa alkuperäisenä sisempää niveltä.Tulee tukivarren mukana hintaan n. 110€.Tarvikkeena kyllä löytyy.

                        Comment

                        • SalminenS
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 105
                          • Middle of Nothing, Jaala

                          #13
                          Nonnii... nyt olis alatukivarret vaihdettu... Loppu toi kolina ja ravistus etupäästä. Vielä tarvii käydä säädättää ohjauskulmat. Vaihtotyö maksoi 114 €. Ja tukivarret Motonetistä about 150 €.

                          Kummankin puolen uloimmissa nivelissä oli päittäisvälystä lähemmäs sentti...

                          Mutta nyt kuin uusi auto...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎