Ostin tuossa reilu vuosi sitten 10v takaperin saksasta tuodun '95 bemmin, jonka mittarissa tällä hetkellä pauttiarallaa 310tkm. Huollettu kirjan mukaan ihan ok, itte oon vaihellu palikkaa sitä myöten kun osat antaneet myöten. Auton ostamisen jälkeen tosin käytin liikkeessä pienessä huollossa. Kerkesin autolla ajella puolisen vuotta, sitten oli seisonnassa vuoden ja nyt laittelen takasin liikenteeseen sitä. Pientä ropleemaa kuitenki tullu nyt eteen ja itellä ei kyllä tietämys riitä:
-Motti ilmeisesti alukannella, eli kuuluisko jäähdytinnesteen olla punasta? - Nyt kuitenkin KUN neste onkin vihreetä, mitä haittaa siitä on voinu aiheutua/aiheutuu?
-Pitäiskö nyt koko järjestelmä tyhjentää ja yrittää puhistaa jotenkin, vaihtaa oikeet nesteet ja ilmata?
-Öljykorkissa näyttäs olevan tommosta öljyn tapasta karstaa, näkyy myös tosta reijästä että sitä on yläkerrassa vähän enemmänkin. Mitähän mönjää tuo on, ja ennenkaikkea mistä se johtuu? Saako jotenkin "vähällä vaivalla" putsattua konetta tuosta, vai täytyykö purkaa ja kahtella venttiilikoppa, nostajat yms? Alla kuva.
-Ja ennenkaikkea, eikai vaan nuo kaks yllämainittua asiaa liity toisiinsa, muistan jostai lukeneeni että kansi ei oikein tykkäis väärästä jäähytinnesteestä?:think
Lähtee käyntiin ja käy tasasesti. Öljyt, tulpat, vesipumppu, termostaatti ja näköjään myös jäähytinnesteen vaihettu reilu vuos sitten liikkeessä - onko siis perskutarallaa laitettu huollossa väärät nesteet?
Semmonen vielä että löytyykö jostain semmosta korjausopasta joka käsittelee myös tota m52 mottia, löysin vaan alfamerin jossa käsitellään m50?
-Motti ilmeisesti alukannella, eli kuuluisko jäähdytinnesteen olla punasta? - Nyt kuitenkin KUN neste onkin vihreetä, mitä haittaa siitä on voinu aiheutua/aiheutuu?
-Pitäiskö nyt koko järjestelmä tyhjentää ja yrittää puhistaa jotenkin, vaihtaa oikeet nesteet ja ilmata?
-Öljykorkissa näyttäs olevan tommosta öljyn tapasta karstaa, näkyy myös tosta reijästä että sitä on yläkerrassa vähän enemmänkin. Mitähän mönjää tuo on, ja ennenkaikkea mistä se johtuu? Saako jotenkin "vähällä vaivalla" putsattua konetta tuosta, vai täytyykö purkaa ja kahtella venttiilikoppa, nostajat yms? Alla kuva.
-Ja ennenkaikkea, eikai vaan nuo kaks yllämainittua asiaa liity toisiinsa, muistan jostai lukeneeni että kansi ei oikein tykkäis väärästä jäähytinnesteestä?:think
Lähtee käyntiin ja käy tasasesti. Öljyt, tulpat, vesipumppu, termostaatti ja näköjään myös jäähytinnesteen vaihettu reilu vuos sitten liikkeessä - onko siis perskutarallaa laitettu huollossa väärät nesteet?
Semmonen vielä että löytyykö jostain semmosta korjausopasta joka käsittelee myös tota m52 mottia, löysin vaan alfamerin jossa käsitellään m50?
Comment