Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i valoista/umpioista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -mustis-
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 18
    • Sastamala

    e36 328i valoista/umpioista

    Kävin tuossa tänään katsastamassa tommosen autoni ja vähän tuli listaa korjattavaks ja yks oli sen ajovalot. Eli siihen on edellinen omistaja laittanut kaasunpurkausvalot, mutta nyt ne ei ainakaan kelvanneet katsastusinssille ja en tiedä millä valoilla on ennen katsastettu. On kuulemma pakollinen noissa ajovalon pesulaite ja automaattinen korkeuden säätö. Minkähän moinen homma mahtais olla tommosten rakentelu?

    Tai jos joltain joka lukee tätä sattuu hyllystä löytyyn alkuperäset umpiot jotka olis jotakuinkin toimivat, ja myös korkeudensäätömoottorit toimii, ja voi myydä ne nii voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tai jotenkin ilmottaa mahdollisuudesta.

    Ja ei mennyt läpi myöskään mittariston valoista, kun abs valo ei syttynyt, kun laittaa virran päälle. ABS:t kyllä toimii, kun kyllä soralla jarrut pohjaan iskiessä paukuttaa. Mitenkäs tuo mittariston avaaminen, että onko pahakin homma vaihtaa polttimoita?
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    #2
    Originally posted by -mustis- View Post
    Kävin tuossa tänään katsastamassa tommosen autoni ja vähän tuli listaa korjattavaks ja yks oli sen ajovalot. Eli siihen on edellinen omistaja laittanut kaasunpurkausvalot, mutta nyt ne ei ainakaan kelvanneet katsastusinssille ja en tiedä millä valoilla on ennen katsastettu. On kuulemma pakollinen noissa ajovalon pesulaite ja automaattinen korkeuden säätö. Minkähän moinen homma mahtais olla tommosten rakentelu?

    Tai jos joltain joka lukee tätä sattuu hyllystä löytyyn alkuperäset umpiot jotka olis jotakuinkin toimivat, ja myös korkeudensäätömoottorit toimii, ja voi myydä ne nii voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tai jotenkin ilmottaa mahdollisuudesta.

    Ja ei mennyt läpi myöskään mittariston valoista, kun abs valo ei syttynyt, kun laittaa virran päälle. ABS:t kyllä toimii, kun kyllä soralla jarrut pohjaan iskiessä paukuttaa. Mitenkäs tuo mittariston avaaminen, että onko pahakin homma vaihtaa polttimoita?
    Eli sinne on joku vaihtanut xenoneiden jälkiasennus sarjan, otat ne vain pois ja vaihdat normaalit h1 halogenit, "uudemmissa" h7.. Jos haluat autoosi täysin lailliset xenonit, se maksaa.. Tästäkin taisi löytyä joku projekti täältä foorumilta?

    Mittarista tuo kahdella torx ruuvilla kiinni yläosasta, ne pois ja sieltä kampeamalla mittari irti.. Ratti sopivaan asentoon niin mittari mahtuu tulemaan pois ilman ratin irroitusta, niin ja tietysti tätä ennen liittimet mittarin takaa irti Polttimot on ihan normaalit käännettävät pienet polttimot, mikähän liene oikea nimi niille..

    Comment

    • Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

      #3
      Originally posted by -mustis- View Post
      Kävin tuossa tänään katsastamassa tommosen autoni ja vähän tuli listaa korjattavaks ja yks oli sen ajovalot. Eli siihen on edellinen omistaja laittanut kaasunpurkausvalot, mutta nyt ne ei ainakaan kelvanneet katsastusinssille ja en tiedä millä valoilla on ennen katsastettu. On kuulemma pakollinen noissa ajovalon pesulaite ja automaattinen korkeuden säätö. Minkähän moinen homma mahtais olla tommosten rakentelu?

      Tai jos joltain joka lukee tätä sattuu hyllystä löytyyn alkuperäset umpiot jotka olis jotakuinkin toimivat, ja myös korkeudensäätömoottorit toimii, ja voi myydä ne nii voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tai jotenkin ilmottaa mahdollisuudesta.

      Ja ei mennyt läpi myöskään mittariston valoista, kun abs valo ei syttynyt, kun laittaa virran päälle. ABS:t kyllä toimii, kun kyllä soralla jarrut pohjaan iskiessä paukuttaa. Mitenkäs tuo mittariston avaaminen, että onko pahakin homma vaihtaa polttimoita?
      Tuohon kaasupurkausvalohommaan on helpoin ratkaisu, että vaihdat niiden xenonien(kaasupurkausvalo) tilalle tavalliset polttimot. 90% varmuudella siellä on vain halpa xenonisetti asennettu tavallisiin umpioihin, ja joudut poistamaan xenonien ballastit ja johdot. Hyvällä tuurilla, ennen ballastia on vielä orkkis johdot tallella

      Mittaristo lähtee irti kun avaat pari ruuvia siitä mittariston yläreunasta. Jos on iso orkkis ratti, niin voi joutua irroittamaan ratin ennen kuin saa mittariston pois. Sporttiratilla pitäisi tulla ihan kääntelemällä, kunhan ratti on ala-asennossa.


      edit. Ehkä hieman hidas
      -Official member of BTCF-Sauna team-


      e91 325i -06

      Comment

      • -mustis-
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 18
        • Sastamala

        #4
        Jaa niinkin helppo homma tuo mittariston irroitus. Ihan orkkisratti on, eli saattaa joutua irroittamaan. Mitenkäs kun siellä on se turvatyyny, et kuinka kauan tarvis pitää akun johtoa irti että ei olisi vaara että se räjähtää jos ja kun joutuu johtoja avaamaan?

        Kyllä näissä valoissa on ainakin ne "enkelin silmät" et onko niitä orkkisumpioissa/valoissa? Muistaakseni ei tainnut toimia manuaalinenkaan korkeuden säätö, niin pitäisi kumminkin vaihtaa, ainakin moottori, mutta taitaa olla yks vaiva vaihtaa koko umpiot samalla.

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          #5
          Originally posted by -mustis- View Post
          Jaa niinkin helppo homma tuo mittariston irroitus. Ihan orkkisratti on, eli saattaa joutua irroittamaan. Mitenkäs kun siellä on se turvatyyny, et kuinka kauan tarvis pitää akun johtoa irti että ei olisi vaara että se räjähtää jos ja kun joutuu johtoja avaamaan?

          Kyllä näissä valoissa on ainakin ne "enkelin silmät" et onko niitä orkkisumpioissa/valoissa? Muistaakseni ei tainnut toimia manuaalinenkaan korkeuden säätö, niin pitäisi kumminkin vaihtaa, ainakin moottori, mutta taitaa olla yks vaiva vaihtaa koko umpiot samalla.
          Mulla farkussa orkkis ratti ja mittariston oon pariinkin kertaan käyttänyt pois, ratti niin alas kun saa niin mittaristo mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois

          Enkelirinkuloita ei oo vakiona mutta ne toki saa laitettua vakio umpioihinkin, mutta oisko siellä vaihdettu jotku tuuuninki umpiot ja korkeudensäädöt jääneet sitten laittamatta? Laita kuvia valoista niin selviää mitkä ovat..

          Comment

          • NPScoupe
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 41
            • Oulu

            #6
            Originally posted by däädää View Post
            Mulla farkussa orkkis ratti ja mittariston oon pariinkin kertaan käyttänyt pois, ratti niin alas kun saa niin mittaristo mahtuu juuri ja juuri tulemaan pois

            Enkelirinkuloita ei oo vakiona mutta ne toki saa laitettua vakio umpioihinkin, mutta oisko siellä vaihdettu jotku tuuuninki umpiot ja korkeudensäädöt jääneet sitten laittamatta? Laita kuvia valoista niin selviää mitkä ovat..
            Mahtuu joo just ja just pois toki jos kiinalaisen pikku kätöset löytyy niin saa ne mittarin johdot takas ilman purkillista nuuskaa ja ärräpäitä. Ei niin iso homma ole rattia pois ottaa... Ratin takaa kaksi ruuvia lähtee se töötti osa veke sit sebägin johto irti ja mutteri ratista pois.

            Comment

            • n0fear
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 289
              • Rollo

              #7
              Muista ottaa akunkenkä irti ennen mittariston irroitusta mutta tämänhän oli joku ehtinyt mainitakkin...
              Last edited by n0fear; 04-09-2013, 21:49.

              Comment

              • -mustis-
                Newbiemmer
                • Jan 2013
                • 18
                • Sastamala

                #8
                Noniin, vaihdoin ne umpiot nyt, mutta samalla ilmeni uusia ongelmia. Eli siellä on nyt jotenkin sähköt sekaisin. Parkit syttyy kyllä normaalisti, mutta kun laittaa ajovalot päälle syttyykin kaikki vilkut. Kun laittaa vilkun päälle, vilkkumistaajuus muuttuu vain niin kuin olisi joku polttimo palanut. Samalla mittaristossa palaa etusumareitten merkkivalo, mutta sumarit ei kuitenkaan syty ja merkkivalo ei sammu. Eli mikähän mahtaisi olla vialla?

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by -mustis- View Post
                  Noniin, vaihdoin ne umpiot nyt, mutta samalla ilmeni uusia ongelmia. Eli siellä on nyt jotenkin sähköt sekaisin. Parkit syttyy kyllä normaalisti, mutta kun laittaa ajovalot päälle syttyykin kaikki vilkut. Kun laittaa vilkun päälle, vilkkumistaajuus muuttuu vain niin kuin olisi joku polttimo palanut. Samalla mittaristossa palaa etusumareitten merkkivalo, mutta sumarit ei kuitenkaan syty ja merkkivalo ei sammu. Eli mikähän mahtaisi olla vialla?
                  Ettei olisi maadoitukset jotenkin päin p-tä?
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • -mustis-
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 18
                    • Sastamala

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Ettei olisi maadoitukset jotenkin päin p-tä?
                    Juu, täytyy vähän kattella huomenna.

                    EDIT: Vika korjaantui, kun oli jäänyt tuo maadoitusjohton kiinnitysmutteri vain käsikireyteen, eikä se sitten tietenkään siitä voinut yhdistää...
                    Last edited by -mustis-; 15-09-2013, 18:50.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎