Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 tyhjäkäynti ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmia--
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 1
    • Suomi

e36 tyhjäkäynti ongelma

e36, 318is

Elikkä auto seisoi käyttämättömänä lähes 2 kk pihassa, ja kun eilen oli autolle viimein tarvetta, niin käynnistäessä jo hoksasi, että tyhjäkäynti "puuttuu". Auto ei siis pysynyt käynnissä tai pitänyt kierroksia normaalissa tyhjäkäynnissä, jos ei painanut itse kaasua. Liikkeelle lähtiessä auto tuntui välillä puutuvan pienillä kierroksilla esim ristauksista lähtiessä. Ja pysähtyessäkin siis joutuu itse polkemaan kaasua kokoajan, että pysyy käynnissä. Maantieajossa auto toimi aivan normaalisti. Ja aiemmin siis ei ole vastaavaa ongelmaa ollut. Tänään kans kävin ajamassa niin sama ongelma jatkui.

Mistä siis kannattaisi etsiä vikaa?
    Last edited by ongelmia--; 16-09-2013, 10:20.
  • Byge
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 249
    • Oulu

Oisko tyhjäkäyntimoottori jumissa/hajalla...
    Nykyiset:
    520i

Entiset:
    316i
    520i

Comment

• Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

Muistaakseni IS:ssä oli kahessa eri paikkaa toi riippuen valmistusajankohdasta. Kuitenkin se on joko tossa imun alapuolla suoraan kuten kuvassa, tai sitten lähempänä tota punasta piuhaa (jollon ei tarvi ku sorminäppäryyttä että sen saa pois). Jos on kuvan osottamassa paikassa niin on sieltäkin kuulemma joku omin sormin sen ottanu pois irrottamatta mitään muuta ku sen ICV:n letkut. On tasan yhellä pultilla kiinni, oisko ollu kokoo 11. CRC:tä sinne ja paineilmalla huuhtelet, sit laitat takas, tai lue paremmat ohjeet googlettamalla Menee aikaa ehkä 10-15 minsaa vaikka oisit käyny lukion kuten minä Tekemällä oppii.

edit: no kuvassahan se on kahella, mut ihan sama

Comment

• Adky
        Bimmer Fanatic
        • May 2013
        • 250
        • Turku

E36 Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistus

Comment

Working...
        X
        😀