lämmityslaitteessa on siis sellainen vika että säätimen ollessa ihan kylmällä puhaltimesta tulee kylmää, ihan niinkuin pitääkin, mutta kun lämmösäädintä kääntää edes hieman muuttuu ilma heti kuumaksi, eli mitään "välimallia" ei ole,
ja vaikka sitten kääntäisi säätimen takaisin kylmälle niin kuuman ilman tulo vain jatkuu siihen asti että sammuttaa auton muutamaksi minuutiksi.
Vielä mielenkiintoisemmaksi asian on tehnyt sellainen että viimeaikoina lämmityslaite on alkanut itsestään puhaltamaan kuumaa, ilman että säätimeen edes koskee, tämä on yleensä ollut seurausta reilummasta jarrutuksesta,
en tosin osaa sanoa voiko tuollainen reilumpi jarrutus mitenkään vaikuttaa lämmityslaitteen toimintaan vai onko kysessä ollut vain sattumaa.
mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään, ja miten? onko vaihtoehtoja muita kuin säädin kojelaudassa ja vesiventtiilit(ilmeisesti sijaitsee konehuonessa tulipellissä?)
kyseessä siis vm-92 316 ihan "karvalakki"mallin lämmityslaitteella
ja vaikka sitten kääntäisi säätimen takaisin kylmälle niin kuuman ilman tulo vain jatkuu siihen asti että sammuttaa auton muutamaksi minuutiksi.
Vielä mielenkiintoisemmaksi asian on tehnyt sellainen että viimeaikoina lämmityslaite on alkanut itsestään puhaltamaan kuumaa, ilman että säätimeen edes koskee, tämä on yleensä ollut seurausta reilummasta jarrutuksesta,
en tosin osaa sanoa voiko tuollainen reilumpi jarrutus mitenkään vaikuttaa lämmityslaitteen toimintaan vai onko kysessä ollut vain sattumaa.
mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään, ja miten? onko vaihtoehtoja muita kuin säädin kojelaudassa ja vesiventtiilit(ilmeisesti sijaitsee konehuonessa tulipellissä?)
kyseessä siis vm-92 316 ihan "karvalakki"mallin lämmityslaitteella
Comment