Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ketjun löysytys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinikka
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 15
    • Kokkola

    Ketjun löysytys

    Joo elikkäs ois tarkotus käyttää kansi irti tommosesta M50B20 koneesta ku oli päässyt keittämään ajossa.. Niin oisko jollain kokemusta tosta ketjun löysyttämisestä? Löytyykö vauhtipyörältä ajoitusmerkit..? Pääseekö jostain kurkkaamaan vauhtipyörän asennon? Mitä nyt kahtoin niin ei pistänyt silmään semmosta kohtaa..

    Kaikki apu tervetullutta

    Sini
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Tuossa on vanos koneiseen ohjetta. http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...ead-Gasket.htm
    E61 M-sport

    Comment

    • Sinikka
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 15
      • Kokkola

      #3
      ei oo vanoskoneella

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Irti vaan ne ketjut ja rattaat sieltä yläpäästä
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Kannattaa käydä vaikka Motonetistä Alfamerin korjauskäsikirja tuolle autolle. Siitä selviää kaikki olennainen, mitä tarttet kansiremontin ohjeistuksen suhteen. Lyhyesti selitettynä homma menee näin:

          Löysäät alaketjun kiristimen kannesta pakosarjan puolelta, painat nokkapyörien välisen kiristimen alas ja pujotat kiristimen rungon läpi n. 1.6mm paksun teräslangan läpi, että kiristin lukittuu ala-asentoon. Sit vaan nokkapyörien torxit auki ja molemmat rattaat yhtäaikaa käteen. Ketjua ei kannata päästää rattailta pois, niin ajoittaminen on kasatessa helpompaa. Loppu tossa onkin simppeli purkaa, kun hetken tuijottelet yläkertaa.

          Kampiakselin etupäässä on T|O -merkki, johon pyörität koneen ennen kannen paikalleenlaittoa. Kun kansi on irtonaisena, pyöritä nokat siten, että 1-sylinterin nokat osoittaa edestä päin katsottuna näin: / \. Silloin nokkien takapään neliöt on samassa linjassa ja ajoitus kohdallaan alakertaan nähden. Kasauksen jälkeen kannattaa sit pyörittää moottori muutaman kerran ympäri ja varmistaa, että joka toisella kierroksella kampuran merkki ja nokkien asento täsmää.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎