Elikkäs autona bmw 318is vm.1992 ja ratin airbagvalo palaa jatkuvasti. Ja ei oo muita bäggejä tässä autossa. Laakkosen testerillä ei päässyt lukemaan airbagin vikakoodeja ku kokeilin, mikä on mielestäni hieman outoa :o nopea veikkaus että bägin ohjausboksi entine tai diagnoosipistokkeelle boksilta yhteys poikki, kun ei testeri löydä koko airbag järjestelmää.. mutta siis itse asiaan: missä airbag yksikkö sijaitsee, että pääsis mittailee? En oo löytäny vielä yhtäkää selvää ohjetta.hanskalokeron takana ei näkyny.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ratin airbagvalo
Collapse
X
-
Laitetaanpas tähän jatkoa kun samasta asiasta kyse...
Autona toimii 1991 325i, jossa bägivalo palaa jatkuvasti ja katsurihan siitä merkkasi hylätyn leiman paperille.
Bägi ja sen valo on toiminut vielä 2-3 vuotta sitten moitteetta, mutta auton ollessa reilun vuoden seisonnassa, alkoi bägivalo vilkkumaan tasaiseen tahtiin. Eli vilkkui kuten virrat päälle laitettaessa kuuluukin, mutta tätä jatkui loputtomiin. Edellinen katsastus meni tämän vuoksi tuurilla läpi.
Nomutta nyt muutama kk sitten tuo bägivalo on palanut jatkuvasti taukoamatta.
Autolla on kolaroitu ennen tuota seisontaan laittoa, mutta bägi ei silloin ole lauennut. Tämän jälkeen bägivalo paloi koko ajan, mutta itsekseen "korjasi" itsensä ja vilahti virrat päälle laitettaessa ja sammui kuten pitikin. Tällöin auto saatiin leimattua puhtain paperein kolarikorjauksen jälkeen.
Kysymykseni onkin, onko kenellään lisätietoa tuosta alkupään e36 bägiratista? Kyseessä "Airbag sports steering wheel 2" http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ing_wheel_2_2/
Soitin Kankaan Pemu huoltoon asiasta ja sieltä sanottiin että ratin sisällä olisi jonkinlainen paristo/akkuhärdelli, josta nyt virta kaput. Voisiko esimerkiksi ratin sisäiset kondensaattorit olla kuivat ja tästä syystä virta ei kulje läpi ja valo palaa? Entä onko tuolla kiihtyvyystunnistimella tekoa asian kanssa kun bägi on kuitenkin toiminut ennen ok? Ja missäköhän tuo tunnistin sijaitsee tarkemmin? Räjäytyskuvista en ainakaan moista löytänyt.
Comment
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostLaitetaanpas tähän jatkoa kun samasta asiasta kyse...
Autona toimii 1991 325i, jossa bägivalo palaa jatkuvasti ja katsurihan siitä merkkasi hylätyn leiman paperille.
Bägi ja sen valo on toiminut vielä 2-3 vuotta sitten moitteetta, mutta auton ollessa reilun vuoden seisonnassa, alkoi bägivalo vilkkumaan tasaiseen tahtiin. Eli vilkkui kuten virrat päälle laitettaessa kuuluukin, mutta tätä jatkui loputtomiin. Edellinen katsastus meni tämän vuoksi tuurilla läpi.
Nomutta nyt muutama kk sitten tuo bägivalo on palanut jatkuvasti taukoamatta.
Autolla on kolaroitu ennen tuota seisontaan laittoa, mutta bägi ei silloin ole lauennut. Tämän jälkeen bägivalo paloi koko ajan, mutta itsekseen "korjasi" itsensä ja vilahti virrat päälle laitettaessa ja sammui kuten pitikin. Tällöin auto saatiin leimattua puhtain paperein kolarikorjauksen jälkeen.
Kysymykseni onkin, onko kenellään lisätietoa tuosta alkupään e36 bägiratista? Kyseessä "Airbag sports steering wheel 2" http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ing_wheel_2_2/
Soitin Kankaan Pemu huoltoon asiasta ja sieltä sanottiin että ratin sisällä olisi jonkinlainen paristo/akkuhärdelli, josta nyt virta kaput. Voisiko esimerkiksi ratin sisäiset kondensaattorit olla kuivat ja tästä syystä virta ei kulje läpi ja valo palaa? Entä onko tuolla kiihtyvyystunnistimella tekoa asian kanssa kun bägi on kuitenkin toiminut ennen ok? Ja missäköhän tuo tunnistin sijaitsee tarkemmin? Räjäytyskuvista en ainakaan moista löytänyt.
Comment
-
Comment