Ihan varmasti kestää tehoa ei vääntöä. Se on rakentajasta/käyttäjästä kiinni jos ette saa kestämään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 virittely vinkkejä?
Collapse
X
-
Originally posted by henriimusarja vaihtamalla siitä pitäs putkiston ja filtterin kans saada....n.250hv
ja ne väännöthän siihen kiihtyvyyteen enemmän vaikuttaa kuin tehot
Comment
-
-
olihan täällä klubillaki yks missä oli +240hv...no en tiiä sitte tosta 250hv no suunnilleen noille hujakoille kuitenkiiNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henriolihan täällä klubillaki yks missä oli +240hv...no en tiiä sitte tosta 250hv no suunnilleen noille hujakoille kuitenkii
Comment
-
-
Jäi mietityttään toi nokivasara. Millä ahdoilla toi 700Nm irtoo? Eikö kone ole 2,5l, vai?
Ajattelin vaan että 100Nm/l on kova juttu vaparina. Sitten kun ahdetaan niin +1bar -> 200Nm/l jne...
Eli jos toi 700Nm irtoo, niin on kyllä aika kova kone, ihan oikeesti. Tiedä vaikka itenkin sortuis joskus diisseliin.....-- All Go, No Show
Comment
-
-
Jos 3.0D-koneeseen saa pelkällä lastulla 700Nm, tuskin se on mitenkään ihmeellinen lukema 2.5TDS-koneessa mihin on vaihdettu turbo, cooleri, putki ja nestepää. Se on eri asia mitä loota sitten tuollaisista lukemista tykkää......
Saa nähdä mitä lukemia Lassi-S ja VNT saavat diisseleistään ulos kun projektit valmistuvat.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by kotkavaara arttuEn saanut vieläkään vastausta. Mutta jos joku tulee näyttämään mulle 325TDS, missä 350hv. Niin tarjoan kyllä pulla kaffet.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Mitä, onko sulla sellanen?
kotkavaara-arska: Helppohan turbokoneita on virittää, varsinkin diisseleitä kun ei varvi seoksista välittää sillä tavalla kuin bensoissa, kunhan tulee tavara oikeaan aikaan. Laitetaan lisää tavaraa=lisää tehoa, sitten vaan turbo ja cooleri kohdalleen niin jo toimii ja kestää paremmin ja tehoa tulee vielä lisää. Nestepää pitää pumpusta vaihtaa kun syöttöjä nostetaan riittävästi että mahtuis tavara läpi riittävän lyhyessä ajassa.
350Hv ei ole millään tavalla käsittämätön saavutus TDS-koneessa. Pitää siis vaihtaa turbo, pakosarja ja putkisto, cooleri ja putket, pumppua pitää fiksata ja ilmeisesti noilla tehoilla se pitää jo vaihtaa rivipumppuun.
Kysele VNT:ltä ja Lassi-S:ltä, maistuisko niille pulla.
Diisseleillä on ilmeisesti vieläkin vähän sellanen maine, ettei ne pärjää bensakoneille, että ne on luusereiden laiskoja vehkeitä. Nykyisin TD-koneet on yleensä keskimäärin samantehosia kuin vastaavankokoset vaparibensat, tosin kaksinkertasella väännöllä. Ne on yleensä valmiiksi viritetty noin pienitehosiksi, tosin nykyisin alkaa tulemaan tehokkaampiakin markkinoille.
Mutta jos otetaan turbotettu bensakone ja turbodiesel, jotka on viritetty samantehosiksi, huomataan seuraavat faktat: -Dieselissä kolmanneksen tai jopa puolet pienempi polttoaineenkulutus sen lisäksi että se on halvempaa.
-Dieselissä tehot löytyy käyttöön n.2500 kierroksella kun bensasta jostain yli 4000:sta.
-Dieselissä puolet enemmän vääntöä.
Tulipas nyt selitettyä, vähän eksyi aiheesta mutta 325 se TDS:kin on... Korjatkaa joku jos oon jossain asiassa väärässä.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
noh noh, dieselissä on nopeasti ainakin kolmanneksen lyhyempi kierrosrekisteri (polttoaine ei yksinkertaisesti ehdi syttyä sen suuremmilla kierroksilla) verrattuna bensakoneeseen ja ilman ahdinta se on melkein poikkeuksetta turha motti. Jos nyt verrataan nokivasaran ja bensakoneista saatavia tehoja niin kyllä bensakone sanoo aina viimeisen sanan. Ralleista tutut 2 litraisesta ahdetusta 900hv on jo vaikeampi pala diiselille.
Vääntöä riittää juu juu mutta jos nopeaa autoa havittelee niin kyllä siitä radalla on nopeasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Raskas vääntöinen kone tarvitsee tukevan laatikon mikä ei ole kovin painoystävällistä puntarilla. Rataketut ne karttaa tuota vääntöä ja huipputehoa kutitellaan.
Eikä moni pidä siitä katkusta ja kalkatuksesta. Dieselit edistyvät hyvää tahtia ja se onkin monelle hyvä vaihtoehto. Virittämällä saa koneesta kuin koneesta lisää tehoa, jos osaa, mutta kaikki eivät halua virittää ja siinä suhteessa ahdettu bensa motti on tehokkaampi kuin vastaavan kokoinen diesel kone tänäkin päivänä. Yleensä virittäessä kestävyys laskee ja turhan herkkään sitä ollaan itse niinpaljon tietävinään enemmän kuin Baijerin insinööri lauma. Jätetäänhän toisista koneista tarkoituksellisesti tehoja ottamatta kalliimpaa mallia varten, mutta jokatapauksessa näitä "tietäväisiä" tuntuu olevan usein vähän liiaksikin.
Comment
-
-
Originally posted by hakolamikä se sellanen imusarja on?
TAHTOO KANS!!Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Wille325Aijaa, tuliko nuo hepat pelkällä imusarjan vaihdolla ja putkistolla+filtterillä? Nyt alko vitutuskäyrä nousemaan entisestään kun en ostanut 328:a
tuolla juttua aiheesta
Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Comment