Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 takaiskarin yläkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jerry Cotton
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 6

    e36 takaiskarin yläkumit

    noniin, perässä paukkuu ja rätisee ja auto kiemurtelee liukkaalla. haullahan löytyi paljon infoa. autossani ilmeisesti takakelkan puslat (joku vertasi niitä kaljatölkkeihin...) ja ehkä yläkumitkin romuna.

    ne puslat vaihdatan suosiolla pajalla. mutta kun tutkin niitä yläkumeja, niin mulle ei ihan auennut, miten niiden kuuluisi olla. räjäytyskuvia? kun pirellit nostaa ilmaan, niin iskarin kiinnikkeissä ei ole väljää kummassakaan päässä. silläkö niiden kumien tilanne tarkastetaan? mitä kumeja tässä nyt oikein tarkoitetaan, eikai ne iskarin varressa olevat kumitötteröt voi niin paljon ääntä aiheuttaa? ne liikkuu siinä varren ympärillä ongelmitta ja ovat silmämääräisesti ehjät.

    nyt ei uusi penaristi tajua...
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    Kun nykäset kontin sivuverhoilut irti, niin sieltä pitäisi löyty suojakumin alta metallia ja kumia oleva "kiinnike", johon takaiskari tulee kiinni. Tuo kiinneke on kahdella pultilla kiinni itse auton korissa. Nämä kiinnikkeet ovat usein rikki ja aiheuttavat kolinaa. Vakiokiinnikkeen tilalle sopii esim. E46 M3 kiinnike, jonka soisi olevan hieman kestävämpi mitä alkuperäisen....mene ja tiedä
    xdrive

    Comment

    • Jarkki-
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 164

      #3
      Takakelkan puslilla tarkotetaan eri puslia, kuin nuo mainitsemasi iskareiden "helat tms". Nämä kyseiset puslat, jotka usein aiheuttavat kolinaa ja vetelyä löytyvät takarenkaan edestä, helman takaa.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎