Eipä näkynyt vaikka kuin tirkisteli... se on varmaan muljahtanut lähemmäs konetta kun liika lämmintä näyttää... Mistähän sitä lähtis etsimään, näkyyköhän konepellin alta katsottuna...??
Aikani lampulla tutkittuani huomasin siellä jarrun jäähdytysputken seinämässä reijän joka on anturin paikka... Konehuoneen puolelta aikani etsittyä löysin anturin roikkumasta kuskin valoumpion takana. Ei ihme että näytti lämpömittari liikaa !! Anturin pääsi asentamaan omalle paikalleen ilman mitään purkamista auton alta...
Otetaans kuva mukaan... Photoshoppaatko tohon numerot noihin pinneihin !!
Siis tarkoitin, että siinä mustassa liittimessä on järjestysnumerot pinneille laitettu pienellä (ainakin kun avaa sen liittimen niin pitäisi löytyä), että erittäin todennäköisesti samasta suunnasta katsottuna se järjestys on myös siinä valkoisessa liittimessä. Tulikohan nyt ilmaistua selkeämmin. :think
Siis tarkoitin, että siinä mustassa liittimessä on järjestysnumerot pinneille laitettu pienellä (ainakin kun avaa sen liittimen niin pitäisi löytyä), että erittäin todennäköisesti samasta suunnasta katsottuna se järjestys on myös siinä valkoisessa liittimessä. Tulikohan nyt ilmaistua selkeämmin. :think
Nonii, vanhuus ei tule yksin... Liittimen paikan kulmissa oli numerot 1,9,10 ja 18 kun oikein siristi ja tiristi katsetta !!
Noh, tein johtopatentit ja 12V akulta suoraan virtaa pinneihin 8 ja 13 mutta eipä tuo 18nappinen älähtänytkään !! Eli joko pinnit on väärät tai sitten OBC on mäsänä... :think
Tarttee vielä varmuudeksi kokeilla toisessa autossa tuota OBC:tä missä löytyy molemmat liittimet... ennenkuin heitän sillä vesieläintä !!
Comment