Hei.
Tossa kaverin bemari alko jokunen kuukaus sitten nikottelemaan, tuntuu puutuvan vedossa pahasti. Tossa sitten vikaa selvitellessä tuli mittailtua antureita ja jäi vähän kaivelemaan kampuran asentotunnistimen kunto.
Anturi antoi arvoksi 500~ ohmia ecun pinneistä 16 ja 43 mitattuna. Mun ohjeiden mukaan sen pitäis olla 1152-1468 ohmia.
Kävin motonetistä kattomassa uutta jo, mutta oli erinäköinen. Liitin on kyseisessä bemarissa 90 asteen kulmassa ja motonet tarjosi suoraa liitintä. En ottanut palautusoikeuden puuttuessa. Kumpi siellä "pitäisi" olla. Netistä löydetyt nokka-akselin tunnistimet oli suoralla ja niissä 1400 ohmiarvona.?
Mutta. Löysin netistä muutaman anturin ulkomaisilta sivuilta jossa oli myös ohmiarvot mitattu. 10/1992 -> antureissa oli 550 ja 900 arvoja valmistajan antamana. Mikähän mahtaa olla oikea? Jos joltain löytyy bemarin servicemanuaalia tai jotain niin voisiko tarkastaa seuraavat päästöihin vaikuttavat kohteet, osuuko omiin tietoihin?
Moottorinlämpötila: Pinnit 44 & 78.
20 astetta 2200-2700 ohmia, 80 astetta 300-360 ohmia.
Kampiakselin asentotunnistin: Pinnit 16 & 43
1152-1468 ohmia
Imunokan ajotussolenoidi: Pinnit 7 & 54
29,5 ohmia
Kaasuläpänasentotunnistin: Pinnit 44 & 73
Auki 4050 ohmia ja kiinni 1190 ohmia.
Ilmamassamittari:
14&41 19100 ohmia, 14&54 1700 ohmia, 41&54 19800 ohmia.
Laajempana vikakuvauksena, kylmänä menee niinkuin pitää. Viittais vähä että lämpösenä alkaa käymään laihalla.
ps, bensapumppu vaihettu kun yks aamu ei lähteny ollenkaan käyntii. Samalla suodatin.
Kaikki vinkit tervetulleita.
Tossa kaverin bemari alko jokunen kuukaus sitten nikottelemaan, tuntuu puutuvan vedossa pahasti. Tossa sitten vikaa selvitellessä tuli mittailtua antureita ja jäi vähän kaivelemaan kampuran asentotunnistimen kunto.
Anturi antoi arvoksi 500~ ohmia ecun pinneistä 16 ja 43 mitattuna. Mun ohjeiden mukaan sen pitäis olla 1152-1468 ohmia.
Kävin motonetistä kattomassa uutta jo, mutta oli erinäköinen. Liitin on kyseisessä bemarissa 90 asteen kulmassa ja motonet tarjosi suoraa liitintä. En ottanut palautusoikeuden puuttuessa. Kumpi siellä "pitäisi" olla. Netistä löydetyt nokka-akselin tunnistimet oli suoralla ja niissä 1400 ohmiarvona.?
Mutta. Löysin netistä muutaman anturin ulkomaisilta sivuilta jossa oli myös ohmiarvot mitattu. 10/1992 -> antureissa oli 550 ja 900 arvoja valmistajan antamana. Mikähän mahtaa olla oikea? Jos joltain löytyy bemarin servicemanuaalia tai jotain niin voisiko tarkastaa seuraavat päästöihin vaikuttavat kohteet, osuuko omiin tietoihin?
Moottorinlämpötila: Pinnit 44 & 78.
20 astetta 2200-2700 ohmia, 80 astetta 300-360 ohmia.
Kampiakselin asentotunnistin: Pinnit 16 & 43
1152-1468 ohmia
Imunokan ajotussolenoidi: Pinnit 7 & 54
29,5 ohmia
Kaasuläpänasentotunnistin: Pinnit 44 & 73
Auki 4050 ohmia ja kiinni 1190 ohmia.
Ilmamassamittari:
14&41 19100 ohmia, 14&54 1700 ohmia, 41&54 19800 ohmia.
Laajempana vikakuvauksena, kylmänä menee niinkuin pitää. Viittais vähä että lämpösenä alkaa käymään laihalla.
ps, bensapumppu vaihettu kun yks aamu ei lähteny ollenkaan käyntii. Samalla suodatin.
Kaikki vinkit tervetulleita.
Comment