Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325ci moottori opereissoni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mik-su
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 39
    • Nurmijärvi

    e36 325ci moottori opereissoni

    Elikkäs mulla on ilman vanosta oleva kone missä on luultavasti 6 ja 2 venat saanu monoo. Kattelin että tota vanoksellista moottoria on kyllä ihan jonkin verran enemmän tarjolla kun tota vanoksetonta. Elikkäs meneekö toi vanoksellinen kone jos on boxi ja koneen johtosarja mukana onko paha homma laittaa ?
    E36 -99 323 M-sport kartano malli
    E38 740i -95
    E36 316i
    2x E36 325i cupee -92
    E39 540i Manuelli
    E34 M5 3.8 -93
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3166
    • 47200

    #2
    Mikset hommaa toista kantta tai laitata vanhaan kanteen uusia venttiileitä kierojen tilalle? ei tarvis jumppailla moottoria ylös kokonaan

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #3
      Originally posted by pazq View Post
      Mikset hommaa toista kantta tai laitata vanhaan kanteen uusia venttiileitä kierojen tilalle? ei tarvis jumppailla moottoria ylös kokonaan
      Jos on aikaa ja taitoo niin kyllähän se kannattaa uus moottori heittää jos vanha on muutenkin paskempi mitä uus ois suhteessa uuden hankintahintaan ja vanhan myyntihintaan.
      ecu, johtosarja, ilmamassa/määrämittari tais olla eri myös.

      edit: nopeella searchilla löyty heti pari ketjua, hätäseen ei sattunu muita käymättömiä osia silmiin, samat koneethan noi on, kuten varmaankin jo tiedät.
      Last edited by Kylli-Täti; 17-11-2013, 21:06.

      Comment

      • mik-su
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 39
        • Nurmijärvi

        #4
        Mitä kattelin kaveri teki just kannen niin meni sen 500e helposti pelkkään kanteen. Kone nyt ehkä vähän kalliimpi mutta tuntuu vaan helpommalta vaihtaa kone vaan suoraan.
        Eikös tässä kopassa voi tiputtaa moottorin laittialle suoraan ? Tolpat auki, kardaani jne... ja johan tipahtaa.
        Last edited by mik-su; 18-11-2013, 00:13.
        E36 -99 323 M-sport kartano malli
        E38 740i -95
        E36 316i
        2x E36 325i cupee -92
        E39 540i Manuelli
        E34 M5 3.8 -93

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3166
          • 47200

          #5
          Noo ei se nyt ihan suoraan sinne lattialle pääse tippumaan. Eteenpäin sen saa kyllä helposti kun pystyy keulasta purkamaan KAIKKI pois koneen tieltä. Pikkusen nostaa ylöspäin että mahtuu ö-pohja tulemaan ohjauksen tavaroiden yli ja vetää sen pois/työntää auton pois alta. Sehän on ihan harrastustiloista kiinni että kannattaako ottaa koko moottori vai pelkkä kansi pois.

          Comment

          • poke_86
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 16
            • kuopio

            #6
            Käytä vaa kansi pajalla nii pääset helpommalla

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Kannen raapaisee parissa kolmessa tunnissa pöydälle, takaisin tunti pari kauemmin. Motin nostaa lattialle huomattavasti pidemmässä ajassa. Takaisin laitto, varsinkaan jos ei ole identtinen, voi teettää töitä.

              Kansi kannattaa joka tapauksessa ottaa ensin pois, näkee että pääsisinö pienemmällä vaivalla.
              Jos hoonijäljet näkyy niin ei muutaku hattu takas ja vetämään.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                #8
                Käsittämätöntä miten joku pystyy suositteleen suoralta kädeltä kannen remppaamista kun ei tiedä ees kysymyksessä olevien vanhan ja uuden moottorin lähtökohtia :think Miettikääs ny jos vanha on 370km ajettu joka rallattelee jo muutenkin ja leviämispisteessä, kun taas uus ois vaikka 250km ajettu 200tkm kohdalla kansirempattu?

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Käsittämätöntä miten joku voi suositella moottorin vaihtoa tietämättä onko vaihtomotilla ajettu 500 tonnia ja venavikaisella 100 tonnia.


                  Itse en kyllä suositellut kansiremppaa, vaan ainoastaan tarkistamaan onko motti vaihtokunnossa, se uumoiltu venavika voi osoittautua ihan joksikin muuksi viaksi, kun sitä tutkii hiukan lisää.



                  Aloittajalle: miten totesit että on venavikaa moottorissa?

                  Hevoselle: äkkiä laskettuna itse tekemällä kansirempalle tulee hintaa se 500€... Saako kunnollista vaihtomottia bokseineen sun muineen noin halvalla?
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • mik-su
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 39
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Siitä epäilen että kiekat oli siinä 6000rmp 3 vaihteella ja kaveri vetäseekin sitten 2 pykälää ja sit mentiin. Ekana kävi kyllä kaikilla noin 4 kilsaa ja sitten rupes haisemaan ilotulitteelle ja kävi 4

                    Vaihto motit pyörii siinä 600-1200e pintaan mitä seurannu. Kattelin että avk:lla ois yks koko autokin kyllä halvalla mitä sillä hintaa ois ollu 1000e/tarjous.
                    Last edited by mik-su; 19-11-2013, 18:43.
                    E36 -99 323 M-sport kartano malli
                    E38 740i -95
                    E36 316i
                    2x E36 325i cupee -92
                    E39 540i Manuelli
                    E34 M5 3.8 -93

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16445
                      • Asikkala

                      #11
                      No tämähän ei olekkaan sinun ongelma korjata vaan sen kaverin.

                      Comment

                      • mik-su
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 39
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Tais tulla aika väittely tosta kumman purkaa. Lähen nyt purkamaan kannen veke ja toteamaan että paskana on ja sitten koneen.

                        En oo vieläkään saanu vastausta tohon mitä kysyin. (y)
                        E36 -99 323 M-sport kartano malli
                        E38 740i -95
                        E36 316i
                        2x E36 325i cupee -92
                        E39 540i Manuelli
                        E34 M5 3.8 -93

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Mikkeri View Post
                          Itse en kyllä suositellut kansiremppaa, vaan ainoastaan tarkistamaan onko motti vaihtokunnossa, se uumoiltu venavika voi osoittautua ihan joksikin muuksi viaksi, kun sitä tutkii hiukan lisää.

                          Hevoselle: äkkiä laskettuna itse tekemällä kansirempalle tulee hintaa se 500€... Saako kunnollista vaihtomottia bokseineen sun muineen noin halvalla?
                          En suoraan sulle tota tarkottanu, olihan tossa pari muutakin ennen sua
                          Ja todennäkösesti ei saa, mutta kuten todettu, eihän vielä edes tiedetä mitä on paskana ja kuinka pahasti ja paljonko moottorilla on ajettu ja miten sitä on käytetty. Vanhasta kuitenkin jäis varaosia vaikka kuinka tai sen vois myydä osina, joten sekin on plussaa sen päälle, että sais paremmassa kunnossa olevan koneen vanhan tilalle.

                          Tosiaan, itekkö tän koneen ajattelit rempata omilla rahoillas vaikka et ees paskonu mottias ite? Kaveris on astetta reilumpi jätkä jos ei pistä tikkua ristiin

                          Comment

                          • mik-su
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 39
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            kyllä hän se maksaa tietenkii mutta itte mä ne ropaan kyllä kiinni en kauheesti luota siihen hommaan että kaveri menee näpräämään. Sitten tietää taas enemmän autosta homma alkaa luistamaan konetta hakemaan vklp ja kasaan jos sais. Sitten alkas m3 perän asennusta parisen kk päästä. Nyt saan tilalle sen non-vanos motin. Siihenkin voisin vähän apuja kaivata tietäjät.
                            E36 -99 323 M-sport kartano malli
                            E38 740i -95
                            E36 316i
                            2x E36 325i cupee -92
                            E39 540i Manuelli
                            E34 M5 3.8 -93

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #15
                              Vaihda samalla vaihteensiirtoon ehjät osat, ettei noita koneita tartte alvariinsa vaihdella.
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎