Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 MASKIN irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PEEEETE
    Newbiemmer
    • Jun 2003
    • 19
    • Rauma

    E36 MASKIN irroitus

    Niin mites toi korin väriseksi maalattu maski lähtee parhaiten irti,ilman mitään suurempaa väkivaltaa???Ajattelin ottaa maalausta varten sen irti,mutta pitääkö siinä purkaa puolen autoa et sen saa irti ???

    T.PEEEETE
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Ei tartte purkaa koko autoa. Otat konepellin auki, ja revit sieltä heti ekana näkyvän mustan muovin lärpäkkeen irti (ilman ohjain), jonka alta pääset maskiin käsiksi. Maski on vaan klipsuilla kiinni joten helppo repiä irti.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • PEEEETE
      Newbiemmer
      • Jun 2003
      • 19
      • Rauma

      #3
      Niin, mä kyllä tarkotin sitä osaa joka kulkee puskurin ja ajovalon välissä.Eli missä on nää munuaiset kiinni.Ei kai se ole kiinteesti korissa kiinni?

      T:Pete

      Comment

      • hOGi
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1295
        • Espoo

        #4
        Originally posted by PEEEETE
        Niin, mä kyllä tarkotin sitä osaa joka kulkee puskurin ja ajovalon välissä.Eli missä on nää munuaiset kiinni.Ei kai se ole kiinteesti korissa kiinni?

        T:Pete
        Ei ole kiinteästi kiinni. En ole irrottanut, mutta käsittääkseni tossa on aika suuri työ. Tiedän, ettei ole kiinteästi kiinni, koska esim. mun autossa on tehty facelift '97 malliseen maskiin. Se koko maski pitää siis vaihtaa jos haluaa uudemman malliset munuaiset autoonsa...
        www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          e36 maskin irroitus

          Miten maski on kiinnitetty e36 bemariin? Irti pitäisi saada siis munuaiset ja koko muovinen kehys mikä ulottuu aina ajovalojen alle ja taitaapa kiertää puskurin päällä vielä pyöränkaareen asti. Olisi tarkoitus maalata tämä muoviosa ja homma helpottuisi kovasti jos sen saisi pienellä vaivalla irti. Millaisia kiinnikkeitä siinä on ja millä kohdilla?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            HAKU toiminnolla löytää, esim. tossa ->



            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #7
              Eipäs sieltäkään löydy vastausta!

              Mutta ota ajovalot irti ja munuaiset niin eiköhän sieltä jotain pultteja löydy, ellei sitten oo hitsattu koriin se munuaispelti kiinni, muovia kun ei ole..

              Voin kertoa sen jälkeen kun saan uuden pellin paikalleen että miten se irtoaa mutta siihen menee varmaan öbaut viikko...
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Karhu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 474
                • Kirkkonummi

                #8
                1. Musta "muovilevy" irti syylärin päältä
                2. puskurista vasen kulma ja oikealta edestä lista irti (sisälokarit sun muut pitää toki myös ottaa)
                3. puskuri irti
                4. molemmista reunoista kaks ruuvia (keulapellin reunoissa alapuolella) irti
                5. keskeltä päältä keulapellistä 2 torksia irti
                6. keskiosan reunoissa "sisäpuolella" kaksi ruuvia molemmin puolin pystypellissä ja ne irti. nyt pitäisi lähteä ihan vetämällä mikäli oikein muistan... :wink:
                Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                Comment

                • Snake
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 95
                  • Kerava

                  #9
                  samat ohjeet kun karhulla, mutta kohdat 5 ja 6 eroaa. Mulla ei mitään ruuveja vaan oli neljästä eri paikasta hitsattu pisteillä kiinni. yhteensä 8 pistettä piti porata auki et sai sen *itun pellin irti :lol:
                  E36 325i

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Snake
                    samat ohjeet kun karhulla, mutta kohdat 5 ja 6 eroaa. Mulla ei mitään ruuveja vaan oli neljästä eri paikasta hitsattu pisteillä kiinni. yhteensä 8 pistettä piti porata auki et sai sen *itun pellin irti :lol:
                    Samalta hommalta näytti itselläkin kun kuikin ajovalojen vaihdon yhteydessä... Miten laitoit sitten sen kiinni niistä hitsipaikoista? Itestään porautuvilla peltiruuveilla?
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #11
                      Häh?....
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #12
                        Psssst, et viittis kertoa...?
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • hydesport
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 154
                          • Fin

                          #13
                          Ei kuulemma kaikissa e36 ole hitsattu??

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Karhun antamat ohjeet pitivät paikkaansa omassa autossani. Kiitos!
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              #15
                              Eipä ollut munkaan -92:Sessa hitsattu, mutta uus pelti jonka laitoin oli vissiin tarkotettu hitsattavaks siitä jäähdyttimenkennon edestä, mutta jätinpä hitsaamatta.
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎