Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 pätkii, vikaa ei löydy! Jeesiä kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarppi2
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 12
    • porvoo

    e36 pätkii, vikaa ei löydy! Jeesiä kaivataan

    eli auto on 320 e36 ja vm 91.
    Ongelma on auton pätkimisessä ja "röpöttämisessä". Pahin pätkiminen on kylmällä koneella jolloin ajamisesta ei tule oikein mitään.
    Esim. ajan 40km/h 4 vaihteella ja rupean kiihdyttämään jolloin alkaa järjetön pätkiminen eikä auto kiihdy juuri ollenkaa. Hetken se siinä pätkii ja sitten hyvällä lykyllä lähtee kiihtymään. Kovaa kiihdyttäessä näin ei tapahdu. Tyhjäkäynnillä kierrokset heittävät välillä todella vähän ja ajoon lähdettäessä pätkiminen alkaa ja taas loppuu ku antaa vähän monoa. Lämpimällä koneella pätkiminen ei ole yhtä paha.

    Vikakoodit luettu, antoi koodin kampiakselinasentotunnistimisesta ja tämä on vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta. Puolat vaihdettu uusiin eikä vika ollut niissä, ilmamassamittari vaihdettu eikä siinäkään ollut mitään. Ei ole ilmavuotoja, bensasuodatin on uusi. Testerillä kun korjaamossa katsoivat sanoivat että kone ei tunnista kierroksia, tai tunnistaa 800rpm asti. Mistä tämä voisi johtua? Tulpat ja kaikki muutkin on ok!

    Mistähän sitä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

    Edit: unohtu mainita että ajosta pysähdyttäessä kierrokset jää vähän korkealla(n.1100rpm) muutamiksi sekkunneiksi jonka jälkeen laskee normaaliin.
    Last edited by jarppi2; 28-11-2013, 14:13.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Olihan se kampuran asentotunnistin original bmw? Jos ei niin vika siinä 99% varmasti jos on orkkis niin mites kaasuläpän asento??
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • jarppi2
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 12
      • porvoo

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Olihan se kampuran asentotunnistin original bmw? Jos ei niin vika siinä 99% varmasti jos on orkkis niin mites kaasuläpän asento??
      Ei ollu orkkis tunnistin, kävin fixus liikkeestä sen hakemassa. Se antaa varmaan sitte uudestaa samasta tunnistimesta sen vikakoodin jos se ei siinä pelitä? Kaasuläppää ei olla sen enempää tutkittu kuin mitä sen puhdistin, eikä sekään kyllä ollut edes likanen. Mitä sitä läppää siinä avasin niin kyllä se ihan normaalisti siinä liikku että ei takkuillu tai jääny jumiin yms.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        Jos menisit jonkun asiantuntevan foorumilaisen luo lukemaan inpalla ne koodit, nyt ne on luettu vissiin jollain paskalla testerillä.
        Noi tarvike anturit aiheuttaa vaikka mitä kummituksia ja siihen kun summataan joku bosch tai vastaava testeri niin puolet vikakoodeistakin on mitä sattuu.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • jarppi2
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 12
          • porvoo

          #5
          Originally posted by jannmann View Post
          Jos menisit jonkun asiantuntevan foorumilaisen luo lukemaan inpalla ne koodit, nyt ne on luettu vissiin jollain paskalla testerillä.
          Noi tarvike anturit aiheuttaa vaikka mitä kummituksia ja siihen kun summataan joku bosch tai vastaava testeri niin puolet vikakoodeistakin on mitä sattuu.
          Nyt en muista minkä merkkinen testeri on mutta ei sen pitäis mikään halpa paska olla. Täytyy sit miettiä uutta orkkis anturia siihen, mut luulis et noin vanhaa autoo kävis ihan tarvike anturit. Nykypäivänä toi rahatilannekkaa ei oo mikään ihan paras joten joutuu sitte pikkuhiljaa vaihtaa osa kerrallaan

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Eihän tulpat kellu öljyssä. Tuo että kiekat jää hetkeksi korkealle vois viitata imuvuotoon tai sit tyhjäkäyntimoottori jumittaa mutta ei periaatteessa aiheuta pätkimistä. Kaasuläpässä on myös asentotunnistin...
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Ja siellä etelässä varmasti löytyy foorumilaisia jolla on kunnon pelit ja vehkeet tulkita tuota autoa paremmin ku korjaamoissa
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Adky
                Bimmer Fanatic
                • May 2013
                • 250
                • Turku

                #8
                Eihän kaikki tarvikkeet anna ees vikakoodeja, vaikka paskana olis. Parasta ettiä jostain käytetty orkkis.
                Onks tästä pelistä sit imuvuodot tarkastettu?

                Comment

                • jarppi2
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 12
                  • porvoo

                  #9
                  Originally posted by Adky View Post
                  Eihän kaikki tarvikkeet anna ees vikakoodeja, vaikka paskana olis. Parasta ettiä jostain käytetty orkkis.
                  Onks tästä pelistä sit imuvuodot tarkastettu?
                  On imuvuodot tarkistettu eikä löytyny mitää. sain kaverilta uudet puolat kokeiluu jos niissä mun ostamissa olis joku maanantai kappale

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by jarppi2 View Post
                    On imuvuodot tarkistettu eikä löytyny mitää. sain kaverilta uudet puolat kokeiluu jos niissä mun ostamissa olis joku maanantai kappale
                    Vie nyt vain suosiolla jollekkin foorumin inpa gurulle koodien lukuun, ennen kuin arvot lisää osia vaihtamalla.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • aikamatkaaja
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 601
                      • Pori

                      #11
                      Lainataas hiukan. Eli itellä kans vähän samainen ongelma 325i:ssä. Eli autolla kun ajaa niin toimii ihan normaalisti, mutta välillä yhtäkkiä ihan puskista rupeaa röpöttämään ja ei anna painaa kaasua lainkaan kun puutuu vaan (sama painaako varovasti vai pohjaan). Tähän asti ongelma on ratkennut kun auton on pysäyttänyt ja antanut käydä tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin ja siinä vapaalla vähän koittaa painella kaasua. Tämän jälkeen taas mennään normaalisti.
                      Autossa oli kartiosuodatin, vaihdoin sen orkkikseen. Oikeastaan muuta en ole vielä tehnyt.
                      En tiedä vaikuttaako tähän ongelmaan, mutta välillä kun auton ajaa vaikka kotipihaan hetken kruisailuiden jälkeen niin tulee öljykäry (tämä varmaan venakopan tiiviste?)
                      e61 525i -05 & e23 732i -84

                      Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 460
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by aikamatkaaja View Post
                        Lainataas hiukan. Eli itellä kans vähän samainen ongelma 325i:ssä. Eli autolla kun ajaa niin toimii ihan normaalisti, mutta välillä yhtäkkiä ihan puskista rupeaa röpöttämään ja ei anna painaa kaasua lainkaan kun puutuu vaan (sama painaako varovasti vai pohjaan). Tähän asti ongelma on ratkennut kun auton on pysäyttänyt ja antanut käydä tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin ja siinä vapaalla vähän koittaa painella kaasua. Tämän jälkeen taas mennään normaalisti.
                        Autossa oli kartiosuodatin, vaihdoin sen orkkikseen. Oikeastaan muuta en ole vielä tehnyt.
                        En tiedä vaikuttaako tähän ongelmaan, mutta välillä kun auton ajaa vaikka kotipihaan hetken kruisailuiden jälkeen niin tulee öljykäry (tämä varmaan venakopan tiiviste?)
                        Mulla teki M10 aikoinaan samaa. Lähti aina pois ku käytti akkua irti pari tuntia. Onko tulpanreijät täynnä öljyä?

                        Comment

                        • jarppi2
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 12
                          • porvoo

                          #13
                          Eli ongelma ratkesi, yks uusista puolista oli suutari ja nyt pelittää. Kiitoksia kaikille vastanneille!

                          Comment

                          • Slant 6
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 71
                            • Satakunta

                            #14
                            Originally posted by aikamatkaaja View Post
                            Lainataas hiukan. Eli itellä kans vähän samainen ongelma 325i:ssä. Eli autolla kun ajaa niin toimii ihan normaalisti, mutta välillä yhtäkkiä ihan puskista rupeaa röpöttämään ja ei anna painaa kaasua lainkaan kun puutuu vaan (sama painaako varovasti vai pohjaan). Tähän asti ongelma on ratkennut kun auton on pysäyttänyt ja antanut käydä tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin ja siinä vapaalla vähän koittaa painella kaasua. Tämän jälkeen taas mennään normaalisti.
                            Autossa oli kartiosuodatin, vaihdoin sen orkkikseen. Oikeastaan muuta en ole vielä tehnyt.
                            En tiedä vaikuttaako tähän ongelmaan, mutta välillä kun auton ajaa vaikka kotipihaan hetken kruisailuiden jälkeen niin tulee öljykäry (tämä varmaan venakopan tiiviste?)
                            Itsellä oli täysin samanlaista ongelmaa M50B25:sen kanssa ja syylliseksi osoittautui rikkinäinen lambda. Vaihda nyt ensin venttiilikopan tiiviste ja kuivaa tulpanreijät jos kerran vuotaa.
                            e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
                            e34 540iA Lazurblau
                            EX:
                            e34 525i Lazurblau
                            e34 535i Lazurblau
                            e36 316i Schwarz II

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎