Auto alunperin e36 325 m50b25 ei vanos, edelliset omistajat vaihtaneet vanoksellisen koneen, mutta ei sähköjä. Eli auto toimi ilman että vanoksen solenoidille tuli johtoa ollenkaa.
Halusin saada tuon vanoksen myös toimimaan, hommasin foorumin kautta vanoksellisen -93 coupen: johtosarjan, boksin ja ilmamassa mittarin. osia vaihdettaessa kävi ilmi että myös nakutus tunnistimet puuttuu, mutta ne sain hommattua. Sitten ensimmäinen yritys, mutta ei lähde käymään. Kone pyörii ja aina noin 3 sek. välein ikään kuin yrittää sytyttää mutta lyö vasten ja pyöriminen lähes loppuu hetkellisesti.
Sitten asiaa tutkittua löytyi vielä yksi eroavaisuus vanos /ei vanos sähköistä, eli ei vanoksessa on induktiivinen nokka akselin anturi ja vanoksellisessa hall-tyyppinen, Ostin uuden nokan anturin ja siihen siis tulee johto sarjasta virransyöttö, maa ja keskimmäisestä singaali 0-5v välilltä boksille ja tämä nyt oletettavasti toimii, koska yleismittarilla mitatessa konetta startatessa näkyy tuo 0 tai 5v riippuen onko imunokassa olevan tunnistin kiekkko missä asennossa. Mutta auto ei vain käynnisty tekee tuota silloin tällöin vastaan lyömistä riippumatta onko nokan tunnistin kiinni vai ei.
Seuraavaksi kun autolle pääsen kokeilen vielä toista kammen anturaa, mutta epäilys on suuri että ei vaikuta koska paikallaan oleva toimi edellisen boksin ja johtojen kanssa. Mitä muita ehdotuksia vian selvitykseen? Ohjainlaite?
Halusin saada tuon vanoksen myös toimimaan, hommasin foorumin kautta vanoksellisen -93 coupen: johtosarjan, boksin ja ilmamassa mittarin. osia vaihdettaessa kävi ilmi että myös nakutus tunnistimet puuttuu, mutta ne sain hommattua. Sitten ensimmäinen yritys, mutta ei lähde käymään. Kone pyörii ja aina noin 3 sek. välein ikään kuin yrittää sytyttää mutta lyö vasten ja pyöriminen lähes loppuu hetkellisesti.
Sitten asiaa tutkittua löytyi vielä yksi eroavaisuus vanos /ei vanos sähköistä, eli ei vanoksessa on induktiivinen nokka akselin anturi ja vanoksellisessa hall-tyyppinen, Ostin uuden nokan anturin ja siihen siis tulee johto sarjasta virransyöttö, maa ja keskimmäisestä singaali 0-5v välilltä boksille ja tämä nyt oletettavasti toimii, koska yleismittarilla mitatessa konetta startatessa näkyy tuo 0 tai 5v riippuen onko imunokassa olevan tunnistin kiekkko missä asennossa. Mutta auto ei vain käynnisty tekee tuota silloin tällöin vastaan lyömistä riippumatta onko nokan tunnistin kiinni vai ei.
Seuraavaksi kun autolle pääsen kokeilen vielä toista kammen anturaa, mutta epäilys on suuri että ei vaikuta koska paikallaan oleva toimi edellisen boksin ja johtojen kanssa. Mitä muita ehdotuksia vian selvitykseen? Ohjainlaite?
Comment