Koitin haulla etsiä, mutta vastaavaa tapausta en äkkiseltään löytänyt!
Autona 323i -97
Elikkäs eilen heti mutkan jälkeen kuului jostain päin autoa kamala paukahdus niin kuin jotain olisi jossain välissä tai vastaavaa, tästä n.100m nilkutin pysäkille jona matkana kovat paukahdukset jatkuivat tasasin väliajoin.
Pysäkillä kävin lampulla läpi jokaisen pyörän ettei missään ollut mitään irti eikä missään välissä. Tästä jatkoin matkaani kotiin muutaman sata metriä jolloin paukauksia tuli satunnaisesti vaikka mutkia ei matkalla ollut ja ajettiin koko ajan tasaisella kaasulla.
Tänään kun auton sain nosturille ja rupesin pyörittämään toista takapyörää huomasin että toinen ei pyöri ollenkaan mukana, eli ei niinkuin kuuluisi toiseen suuntaan pyöriä jos tasauspyörästö kunnossa.
Sitten kokeilimme että kaveri meni autoon ja auton ollessa nosturilla vaihteella pyöritimme pyöriä ja jarruttelin toista vuorotellen.
Tämän jälkeen kun auton sammutti alkoi tasauspyörästö toimia niinkuin kuuluukin eli toinen pyöri toiseen suuntaan toista pyörittäessä.
Päästimme tämän jälkeen peräöljyt pihalle eikä metallia öljyn joukossa ollut.
Kun saimme auton alas nosturilta ja lähdimme koeajolle, ei enää paukahdusta kuulunut kuin kerran ja sekin hyvin vaimeana, vaikka ajoimme pitkän koeajon jossa kiihdyteltiin ja kaarreltiin ym.
Eli kysymys kuuluu viittaisiko tämä siihen että auton tasauspyörästössä olisi jotain rikki ja onko se näissä jotenkin tyypillistä, vai voiko joku muukin tälläistä aiheuttaa?
Autona 323i -97
Elikkäs eilen heti mutkan jälkeen kuului jostain päin autoa kamala paukahdus niin kuin jotain olisi jossain välissä tai vastaavaa, tästä n.100m nilkutin pysäkille jona matkana kovat paukahdukset jatkuivat tasasin väliajoin.
Pysäkillä kävin lampulla läpi jokaisen pyörän ettei missään ollut mitään irti eikä missään välissä. Tästä jatkoin matkaani kotiin muutaman sata metriä jolloin paukauksia tuli satunnaisesti vaikka mutkia ei matkalla ollut ja ajettiin koko ajan tasaisella kaasulla.
Tänään kun auton sain nosturille ja rupesin pyörittämään toista takapyörää huomasin että toinen ei pyöri ollenkaan mukana, eli ei niinkuin kuuluisi toiseen suuntaan pyöriä jos tasauspyörästö kunnossa.
Sitten kokeilimme että kaveri meni autoon ja auton ollessa nosturilla vaihteella pyöritimme pyöriä ja jarruttelin toista vuorotellen.
Tämän jälkeen kun auton sammutti alkoi tasauspyörästö toimia niinkuin kuuluukin eli toinen pyöri toiseen suuntaan toista pyörittäessä.
Päästimme tämän jälkeen peräöljyt pihalle eikä metallia öljyn joukossa ollut.
Kun saimme auton alas nosturilta ja lähdimme koeajolle, ei enää paukahdusta kuulunut kuin kerran ja sekin hyvin vaimeana, vaikka ajoimme pitkän koeajon jossa kiihdyteltiin ja kaarreltiin ym.
Eli kysymys kuuluu viittaisiko tämä siihen että auton tasauspyörästössä olisi jotain rikki ja onko se näissä jotenkin tyypillistä, vai voiko joku muukin tälläistä aiheuttaa?
Comment