Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 cabrio katto ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksi510
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 35
    • Nummela

    E36 cabrio katto ongelmia

    Elikkäs ongelmana katon laskuvaiheessa katto ei nouse tarpeeksi ylös ja katon luukku ottaa kiinni pahasti. Kädellä auttamalla kattokotelo aukeaa hienosti ja ei ota kiinni kattoon. Korjaisiko tämän nuo "tension sträpit"? Ebayn kautta eivät olleet hirveän kalliita. Liekkö sitten vaikeita vaihtaa? Myös kattoa nostettaessa ylös, katto lähtee vaivalloisesti nousemaan, mutta nousee kuitenkin. Korjaisiko tämän ongelman tuo kaasujousi? Se onkin jo tulossa, joten piakkoin selviää. Katto on semiautomaatti.

  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1827
    • N/A

    #2
    Originally posted by Aleksi510 View Post
    Elikkäs ongelmana katon laskuvaiheessa katto ei nouse tarpeeksi ylös ja katon luukku ottaa kiinni pahasti. Kädellä auttamalla kattokotelo aukeaa hienosti ja ei ota kiinni kattoon. Korjaisiko tämän nuo "tension sträpit"? Ebayn kautta eivät olleet hirveän kalliita. Liekkö sitten vaikeita vaihtaa? Myös kattoa nostettaessa ylös, katto lähtee vaivalloisesti nousemaan, mutta nousee kuitenkin. Korjaisiko tämän ongelman tuo kaasujousi? Se onkin jo tulossa, joten piakkoin selviää. Katto on semiautomaatti.

    Tästä löytyy kyllä jo vaikka kuinka monta keskustelua, mutta ne tension sträpit sulla on löytyneet. Ovat vaan aika työläät vaihtaa.

    Kaasujouset ei auta tässä tapauksessa.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Erkka Louhi
      Newbiemmer
      • Feb 2003
      • 9
      • Salo

      #3
      Onko viisaammilla tietoa kun tuli hankittua kans tuollainen 36 cäbi ja katto ei pelaa. Olen tapellut sen kanssa viikon verran ja tarkastanut kaikki mikrokytkimet, molemmat moottorit, katkaisijan, vaihtanut kaasujouset kattokoteloon ja tarkastanut varret. Ei vaan silti katto toimi. pari senttiä olen saanut kattokotelon nousemaan ja laskemaan, siinä kaikki. Kalibrointia ei auta mitään. Ja nyt tänään loppui tuo pienikin liike. Vinkkejä?? Ohjainboksi vikaa?? Sähkö puuttuu nyt ainakin kattokotelon moottorilta, vain sille HALL anturille tulee sähkö

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        #4
        Oletko katsonut sen 20A sulakkeen joka on siinä akun vieressä takakontissa?

        Mikä toimii jä mikä ei? Vai eikö toimi mikään?
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Erkka Louhi
          Newbiemmer
          • Feb 2003
          • 9
          • Salo

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Oletko katsonut sen 20A sulakkeen joka on siinä akun vieressä takakontissa?

          Mikä toimii jä mikä ei? Vai eikö toimi mikään?
          Olen myös sen sulakkeen katsonut ja mitannut. Ehjä niinkuin kaikki muutkin. Nyt kun en ole muutamaan päivään kattoon koskenut niin kalibroinnilla liikkui kattokotelon luukku n. 10 cm ylös ja jäi siihen. Nyt on taas täysin eloton eikä tee yhtään mitään. Ei vaikka vapauttais ja koittais kalibroida.

          Comment

          • Erkka Louhi
            Newbiemmer
            • Feb 2003
            • 9
            • Salo

            #6
            Nyt on viiakooditkin luettu ja herjaa molempia moottoreita ja eepromia. Oisko mahollista et boksi sökö. Inpalla ei suostu tekemään mitään, eikä boksi ota vastaan käskyjä. Muilla ollut vastaavaa murhetta? Moottoreille ei myöskään tule sähköä, tästä varmaan johtuu short circuit to ground herja. Koska oikosulussa ne ei ole vaan toimivat pakkosyötöllä

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 889
              • Iisalmi

              #7
              Yritä jostain saada toinen boksi jolla kokeilla. Vähän viittaa tuo short circuit to ground herja siihen, että se ois rikki.
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • Erkka Louhi
                Newbiemmer
                • Feb 2003
                • 9
                • Salo

                #8
                Boksissa ei nyt sitten vikaa olekkaan ilmeisesti. Ajelin moottoreita hyppyjohdoilla suoraan akusta ees taas ja kas kummaa katto heräsi henkiin. Nyt onglemana se kun koitin kattoa kalibroida lähtee homma käyntiin hienosti. Kattokotelo aukeaa, katto lähtee nousemaan ylös, katon takaosa nousee pystyyn, kattokotelo sulkeutuu... mutta siihen se sitten jää. Eli jostain syystä katon moottori ei osaa pyörittää takaperin ja täten katon takaosa ei laskeudukaan alas.
                Onko kellään tullut vastaavaa eteen?? Mikä neuvoksi?? Moottori toimi pakko ajolla molemmin päin. Moottorin mikrokytkin?? kääntääkö se sen suunnan vai mistä se saa tiedon tähän???

                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  #9
                  Tarkista ne kattokotelon kannen mikrokytkimet. Olikohan niitä molemmilla puolilla yhdet. Äkkiä vois aatella, että kun kotelon kansi on kiinni, niin mikrokytkimet antaa luvan moottorille pyöriä taaksepäin.
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • Erkka Louhi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2003
                    • 9
                    • Salo

                    #10
                    Niitä on yksi ja on hanttarin puolella. Kytkin toimii, antaa vaan luvan takaluukulle et aukeaa kun kotelo on kiinni. Takaluukun lukossa yks joka toimii, katon rungossa yksi josta tunnistaa et katto on kiinni. Kattokotelossa kuskin puolella myös yksi joka katkaisee moottorin kun katto kiinni. Ja molemmissa moottoreissa yksi joihin en ole päässy käsiksi vielä. 6 kpl yhteensä on kytkimiä puoliautomaatti katossa

                    Comment

                    • Erkka Louhi
                      Newbiemmer
                      • Feb 2003
                      • 9
                      • Salo

                      #11
                      Nyt on molemmat moottorin mikrokytkimetkin käyty läpi ja säädetty kohdalleen, mutta edelleen sama homma. On toi katto kyl semmonen keksintö et ois kannattanu jättää keksimät. Eikö kellään ole ollut vastaavia murheita ja saanut sitä kuntoon??

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎