Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kytkin värisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rampale
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 249

    E36 kytkin värisee

    Elikkäs autona on E36 318is vm. 93.

    Tuossa jokin aika sitten auto ryhtyi pitämään vähän erikoista meteliä, moottorista tuntui kuuluvan hieman sähkömoottorimaista ujellusta joka seurasi kierroksia. Varsinkin kylmänä, vähän pidempään jos ajoi niin tuntui vähän vaimenevan.

    Samaan aikaan myös kytkin alkoi värisemään. Kun kytkin on levossa, ei tunnu mitään värinöitä, mutta kun sitä hieman alkaa painamaan alaspäin, niin aika selkeät värinät tuntuvat. Myös jonkinlaista kirskuntaa/kolinaa tuntuisi kuuluvan auton alta, en ole ääntä oikein paikallistanut.

    En tiedä liittyvätkö nuo toisiinsa, mutta samoihin aikoihin viat ilmestyivät. Osaakohan joku antaa jotain arviota näin hataran kuvauksen perusteella?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Painelaakeri paskana.

    Comment

    • TorQuel
      BTCF Member
      • Jan 2012
      • 1927
      • HKI / JKL / KHM

      #3
      Komppaan ylempää.. Painelaakeri se siellä kettuilee.. Ja vinkkinä että nyt kun alat sitten fiksaamaan niin kytkinpaketti samalla uusiksi sitten vaikkei ihan loppu olisikaan.. Eipähän sitten tarvitse taas miehen ikään tuota puolta avata..
      Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16445
        • Asikkala

        #4
        Tähän heti että jos ei ole ilmastointia niin siellä on kova vauhtis, jos ilmastointi löytyy niin löytyy myös tuplamassavauhtis, näiden kytkinpaketit ovat erilaiset.

        Comment

        • TorQuel
          BTCF Member
          • Jan 2012
          • 1927
          • HKI / JKL / KHM

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Tähän heti että jos ei ole ilmastointia niin siellä on kova vauhtis, jos ilmastointi löytyy niin löytyy myös tuplamassavauhtis, näiden kytkinpaketit ovat erilaiset.
          Pointti
          Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

          Comment

          • rampale
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 249

            #6
            Itsellä ei tuon korjaamiseen riitä taidot ja ei oikein tekisi mieli upottaa tuohon enää sen ihmeemmin rahaa, joten liikkeessä korjaaminenkin vähän vieroksuttaa.

            Kuinka vakava ongelma tuo on, voiko kytkin tms. mennä rikki ihan hetkenä minä hyvänsä? Leimaa olisi lokakuulle asti ja ajoa tulee tuohon mennessä muutama tuhat km max.

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              #7
              Originally posted by rampale View Post
              Itsellä ei tuon korjaamiseen riitä taidot ja ei oikein tekisi mieli upottaa tuohon enää sen ihmeemmin rahaa, joten liikkeessä korjaaminenkin vähän vieroksuttaa.

              Kuinka vakava ongelma tuo on, voiko kytkin tms. mennä rikki ihan hetkenä minä hyvänsä? Leimaa olisi lokakuulle asti ja ajoa tulee tuohon mennessä muutama tuhat km max.
              Itsellä yhdessä e36 325i alkoi juuri samat oireet kun sulla ja parissa päivässä laukesi lopullisesti, tosin en ajanut muuta kun töihin ja takaisin pakolliset.

              Painelaakerille ääni myös mutta kerralla koko helahoito uusiksi.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • Rel1990
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 76
                • SLN

                #8
                Originally posted by rampale View Post
                Kun kytkin on levossa, ei tunnu mitään värinöitä, mutta kun sitä hieman alkaa painamaan alaspäin, niin aika selkeät värinät tuntuvat.
                Mulla oli sama vika. Ainakin puoli vuotta ja muutama tuhat kilometriä painelaakeri rallatti siellä. Lopulta äänet alkoivat olemaan niin kovat että oli pakko korjauttaa ennenkuin hajoaa. Painelaakeri oli aika kappaleina, kytkin ja vauhtipyörä olivat vielä hyvässä kunnossa. Vaihdatin kytkimen ja painelaakerin liikkeessä kun olin itse hommannut osat, maksoi yhteensä ~500 €.

                Comment

                • rampale
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 249

                  #9
                  Selvä, kiitoksia kaikille vastauksista. Pitänee vähän miettiä mitä tuon kanssa tekee ja viitsiikö enää pahemmin ajaa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎