Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 7/92 takajousien vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijeristi
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 8

    #16
    juu kokeiltu on

    En tiedä onko tämän 318 IS:n vm -96 ripustuksissa jotain erikoista vai miksi ei onnistu.

    Perä on nostettu perämurikasta ilmaan, molemmat iskarin alapäät irti, jatkovartena 2 metrinen rautakanki (ja voimaa, ku pienessä kylässä). Näin menetellen ei edes katkennut jousi liikahda kupistaan.

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 668

      #17
      Originally posted by Baijeristi View Post
      En tiedä onko tämän 318 IS:n vm -96 ripustuksissa jotain erikoista vai miksi ei onnistu.

      Perä on nostettu perämurikasta ilmaan, molemmat iskarin alapäät irti, jatkovartena 2 metrinen rautakanki (ja voimaa, ku pienessä kylässä). Näin menetellen ei edes katkennut jousi liikahda kupistaan.
      Kallistuksenvakaimen kaksi kiinnistys pistettä kun aukaset ni lähtee varmaankin.

      Comment

      • Baijeristi
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 8

        #18
        Onnistui

        Sain lainattua paikallisesta autokorjaamosta heidän itse tekemänsä puristimen (kyseistä tapausta varten) ja homma onnistui.

        Huom. kun teette kyseistä hommaa muistakaa ottaa käsijarru pois päältä, niin se kynkkä pääsee hieman vapaammin laskeutumaan...

        Comment

        • Pimari
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 43

          #19
          Ite nykäsin vanhat jouset mulkun viileesti rälläkällä poikki ni ei tarvinnu murjoo. Uuudet matalemmat jouset meni melko helposti paikalleen.

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #20
            Miten se nyt on: ottaako porukka sitä vetaria irti vai eikö ota? Itellä alla -85mm jouset takana ja tulossa tilalle -30mm jouset. Autona E36 328 Sedan. Osa porukasta leipoo vetareita irti, osa sanoo miksi tehdä asiasta niin hankalaa. Koko auton perä on ilmassa, että ei kallistuksenvakaajat kanita vastaan. Tässä lähinnä pohjustelen huomista jousen/iskarinvaihtoa varten.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • HalfMoonRider#0
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 103
              • Pälkäne

              #21
              Originally posted by Behemoth View Post
              osa sanoo miksi tehdä asiasta niin hankalaa.
              USKO TUOTA! Oikeasti niitä vetareita ei tarvitse eikä kannata ottaa irti, ihan turhaa työtä siinä tekee. Itse vaihdoin uuden jousen paikoilleen vartissa, eikä ollut apureita (eikä niitä tosiaankaan tossa hommassa tarvitakkaan). Jousipuristimen tarvitset jotta homma käy hienosti.

              PS. itselläni ei ole kylläkään kallistuksenvakaajaa kiinni mutta senhän irrotus ei ole este, ainoastaan hidaste.
              Don't let them say that you can't be the things that you want, just believe in yourself and TAKE YOUR BEST SHOT!!

              Rallien Incar videot ym. -> www.halfmoonriders.co.nr

              Comment

              • Bemu500
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2992
                • INvaLA

                #22
                Aivan satavarmana saa sen jousen vaihdettua vaikka orkkisjouseen ilman vetarin irrotusta. Ja etenki madallusjousi menee monasti muutako laittaa vaan paikaalleen. Iskarin alapää vaan irti. Ja sit ku jousi paikallaan, nii lainaat vaikka naapurista nissanin saksitunkkia ja nostat alapään iskariin kiinni
                -Official member of BTCF-Sauna team-


                e91 325i -06

                Comment

                • Tepi83
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 50

                  #23
                  Juuri näin toimitaan ja homma sujuu kuin rasvattu!
                  -95 e36 323i coupe

                  ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                  -91 e36 325i

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 562

                    #24
                    Tuo takapään alustaremppa olikin juuri yhtä helppo kun sakki täällä kehui. Etupääkään ei kaksinen repäisy ole, mutta muutama muu osa sinne piti vaihtaa nii hieman otti aikaa.
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      #25
                      Yksi tapa tuohon takajousten vaihtoon on tämä: rengas pois, iskarin alapään pultti pois, tunkki siihen alatukivarren päälle ja tunkin ja takalokarin väliin kakkosnelkun pätkä pitkittäin. Sitten vaan muutama reipas tunkkausliike, alatukivarsi laskee alaspäin ja jouset on helppo napata sieltä välistä pois ihan käsin. Uudet menee paikalleen käänteisessä järjestyksessä ja aikaa kuluu pauttiarallaa vartti.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • veteraaniseppo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2008
                        • 1283
                        • Hla-Sjk.

                        #26
                        pakko tulla itekki kehumaan ko.homman helppoutta! Vaihdoin orkkisjousen tilalle -30mm madaltavan jousen ja tein juuri noin, että iskari alta irti ja vähän kampesin jousta joka lähti melko vaivatta ja uusi jousi tilalle ja tunkilla iskari kohilleen ja osat kiinni ja rengas paikoilleen ja homma valmis.
                        Aikaa per jousi meni n.7-12min.

                        Comment

                        • kovaluu1
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 299
                          • seinäjoki

                          #27
                          takajouset vaihtanut ilman vetarien irroitusta ja helpottaa paljon jos molemmat puolet on ilmassa samaa aikaa(siis takana). Aikaa meni kun rengas oli irti ja auto tunkattu..iskarin ala pultti irti..jouset vaihdettu n.15min. Kaveri oli apuna.

                          Comment

                          • Spindre
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2012
                            • 215
                            • Kotka

                            #28
                            Ja tää takavietäreiden vaihto on sitte seuraavaksi suunnitteilla, heti huomiseksi... Muut tekee ton varttiin, ni mä turaan ton kanssa sit vissiin 2tuntia:think no kohtahan tuo selviää
                            Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                            ex- 325ia E36 taxi
                            Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                            Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                            Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                            Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                            Ex- Ktm Lc-4 660

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎