Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 osto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    e36 325 osto.

    Eli huomen pitäs calibraa lähtee vaihtamaan 190tmk ajettuun, Saksan tuonti 325i pirssiin, siis 4-oviseen (tuotu toissa kesänä).

    Eli mitä tommosest kandee tsekkaa, ja tuppaako nuo ruostumaan jostain? Vesipumppu on kuulemma vaihdettu, juuri muuta tietoa ei vielä ole tosta, joten olisin kiitollinen et mitä tost kysyy/kattoa yleisesti, ja mitä tyyppivikoja noissa on.

    Ja autossahan ei _tietenkään_ ole huoltokirjaa, kun saksasta. Jotkut duuning duuning puskurit siin oli, mut tarkotus ois vaihtaa ne alkuperäsiin, samassa lexus-valot pois. Jos ks. pirssi nyt tulee vaihdettua.
    ///M3 97-
  • M.A.G.E
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 443

    #2
    Tässä jotain mitä kannattaa katsoa:

    Comment

    • dunkelblau
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1151
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by datzka
      Eli huomen pitäs calibraa lähtee vaihtamaan 190tmk ajettuun, Saksan tuonti 325i pirssiin, siis 4-oviseen (tuotu toissa kesänä).

      Eli mitä tommosest kandee tsekkaa, ja tuppaako nuo ruostumaan jostain? Vesipumppu on kuulemma vaihdettu, juuri muuta tietoa ei vielä ole tosta, joten olisin kiitollinen et mitä tost kysyy/kattoa yleisesti, ja mitä tyyppivikoja noissa on.

      Ja autossahan ei _tietenkään_ ole huoltokirjaa, kun saksasta. Jotkut duuning duuning puskurit siin oli, mut tarkotus ois vaihtaa ne alkuperäsiin, samassa lexus-valot pois. Jos ks. pirssi nyt tulee vaihdettua.
      Mä ainaki keskityn yleensä autoa arvioidessani yleiseen kuntoon, eli vastaako näkemäni tai kuulemani mahdollisesti sitä mitä mittari näyttää?

      Sisustus ei saa olla kulunut, penkit, ratti, poljinpinnat, yms...

      Moottori olisi hyvä saada käynnistää täysin kylmänä koeajolle, vaikka pakkasesta. Siinä kyllä kuulee, mikäli kansiremppa lähestyy. Räpätystä ei saa kuulua, käymään tulee lähteä sahaamatta ja tyhjäkäynnin tulee olla kylmästä lähtien kondiksessa (huojuminen).

      Ajaessa taasen huomaa kulutusosien kunnon. Eli ujeltaako vaihteisto tai perä, toimiiko moottori kaikilla kierrosalueilla normaalisti? (lämpöisenä huom!) Samalla ajaessa kuulee mahdolliset alustan kolinat puslien tai alapallojen ollessa loppu.
      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

      Comment

      • Aksu|
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1063

        #4
        Originally posted by dunkelblau
        Moottori olisi hyvä saada käynnistää täysin kylmänä koeajolle, vaikka pakkasesta. Siinä kyllä kuulee, mikäli kansiremppa lähestyy. Räpätystä ei saa kuulua, käymään tulee lähteä sahaamatta ja tyhjäkäynnin tulee olla kylmästä lähtien kondiksessa (huojuminen).
        Jos tuolla periaatteella lähtee niin en usko että löytää yhtäkään M50 konetta mikä ei pidä minkäänlaista räpätystä kylmänä käynnistettäessä.
        EX:
        328CiA -99
        525tdsA -98
        525i -93
        316i -95
        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #5
          Originally posted by Aksu|
          Jos tuolla periaatteella lähtee niin en usko että löytää yhtäkään M50 konetta mikä ei pidä minkäänlaista räpätystä kylmänä käynnistettäessä.
          Jeps. Taitaa olla aika ihme jos löytyis -20c pakkasessa kylmänä käynistyvä m50 kone joka ei räpättäis yhtään ensimmäiset 5sec.
          325i -93 E36

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by Aksu|
            Jos tuolla periaatteella lähtee niin en usko että löytää yhtäkään M50 konetta mikä ei pidä minkäänlaista räpätystä kylmänä käynnistettäessä.
            Totta! Jopa BMW:n ohjekirjassa sanotaan, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä M50 kone voi "naputtaa" n. 10-20 sek joka on ihan normaalia johtuen hydraulisista venttiilin nostajista.
            Tuosta tyhjäkäynnin huojumisestakin sen verran, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä koneen tyhjäkäynti voi hetken (n.10-15 sek) huojua kunnes tasoittuu, taas ihan normaalia käytöstä.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by antti79
              Totta! Jopa BMW:n ohjekirjassa sanotaan, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä M50 kone voi "naputtaa" n. 10-20 sek joka on ihan normaalia johtuen hydraulisista venttiilin nostajista.
              Tuosta tyhjäkäynnin huojumisestakin sen verran, että kylmäkäynnistyksen yhteydessä koneen tyhjäkäynti voi hetken (n.10-15 sek) huojua kunnes tasoittuu, taas ihan normaalia käytöstä.
              Tässäpä arvon herroille vastine:

              Itselläni, kun olen valkannut timmissä kunnossa olevan laitteen itselleni, ei kuulu mitään räpätyksiä myllystä käynnistettäessä. (en mielestäni suositellutkaan ketään sahaamaan konetta käymään mistään -20 -30c pakkasesta puoli vuotta seisseenä ladon takaa, päin vastoin!) Sama juttu kun kaikki kylmäkäyntiin vaikuttavat laitteet ovat kunnossa, on käynti tasaista, niin kuin esim. täällä.

              Vai eikö teillä sitten ole? ...ok, en postaa enää arkaluontoisia neuvoja toiste.
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by dunkelblau
                Tässäpä arvon herroille vastine:

                Itselläni, kun olen valkannut timmissä kunnossa olevan laitteen itselleni, ei kuulu mitään räpätyksiä myllystä käynnistettäessä. (en mielestäni suositellutkaan ketään sahaamaan konetta käymään mistään -20 -30c pakkasesta puoli vuotta seisseenä ladon takaa, päin vastoin!) Sama juttu kun kaikki kylmäkäyntiin vaikuttavat laitteet ovat kunnossa, on käynti tasaista, niin kuin esim. täällä.

                Vai eikö teillä sitten ole? ...ok, en postaa enää arkaluontoisia neuvoja toiste.
                Joo, ei tässä mitään herneitä oteta. Mutta pieni nakutus käynnistettäessä on normaalia josta ei kannata enempää huolestua, paitsi jos se jatkuu pitkään/ei lopu ollenkaan. Äijä saa olla tyytyväinen kun on hyvän yksilön saanut...
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • JanisHell
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 410

                  #9
                  Originally posted by dunkelblau
                  Tässäpä arvon herroille vastine:

                  Itselläni, kun olen valkannut timmissä kunnossa olevan laitteen itselleni, ei kuulu mitään räpätyksiä myllystä käynnistettäessä. (en mielestäni suositellutkaan ketään sahaamaan konetta käymään mistään -20 -30c pakkasesta puoli vuotta seisseenä ladon takaa, päin vastoin!) Sama juttu kun kaikki kylmäkäyntiin vaikuttavat laitteet ovat kunnossa, on käynti tasaista, niin kuin esim. täällä.

                  Vai eikö teillä sitten ole? ...ok, en postaa enää arkaluontoisia neuvoja toiste.
                  Toi sun BMW on arvokas harvinaisuus, kun olet löytänyt noin harvinaisen moottorin mikä ei nakuta -20 asteen pakkasessa kylmäkäynistyksessä.

                  Kyllä minulla kone naputtaa noilla pakkasilla 5-10sek ja tunnen parituttua jolla on uudempiakin bemuja vähemmän ajettuja mitä minulla on, ne naputtavat kylmäkäynistyksessä samat sekunnit suunilleen.
                  Last edited by JanisHell; 22-01-2005, 14:26.
                  325i -93 E36

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #10
                    Oon ajanu kerran bemulla jossa mittarissa oli optimistisesti ~150tkm ja mittarin lasikin oli jopa halki. Tässä yksilössä venttiilikoneiston naputus ei loppunut milloinkaan, vaikka oli hydraulitkin. Silti hintapyyntö oli aivan normaali, kuin muissa vastaavissa. Huoltokirjaa ei tietenkään löytynyt, vaikka oli jopa oikein suomiauto. Kun tiedustelin autorekisteristä varovaisesti omistajien lukumäärää, se oli seitsemän... Enempää en kysellyt, koska mielenkiinto meni ja auto jäi jollekin raukalle myytäväksi.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • datzka
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 778
                      • Jyväskylä

                      #11
                      noh, nyt on sit calibra vaihdettu baijeriin, jossa näyttää olevan jotkut "duuning" puskurit, jotka oon kyl aikeissa myydä pois, samassa lexus-valot.

                      Toi on siis 325 (ei vanos), joka on lastutettu, niin mikähän lastu siel lienii olevan, tai mist sen näkee, kun tää on tosiaan eka kikkelinjatke
                      ///M3 97-

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        #12
                        Laitappas linkkiä missä sun thyyning-puskurit näkyy, jos siinä on joku mielekäs etupuskuri niin voin vaihtaa vakiopuskimeni siihen tai ostaa muuten vaan pois.

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by datzka
                          noh, nyt on sit calibra vaihdettu baijeriin, jossa näyttää olevan jotkut "duuning" puskurit, jotka oon kyl aikeissa myydä pois, samassa lexus-valot.

                          Toi on siis 325 (ei vanos), joka on lastutettu, niin mikähän lastu siel lienii olevan, tai mist sen näkee, kun tää on tosiaan eka kikkelinjatke
                          ECU auki niin näet lastun, lisää ohjeita tuolta:
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎