Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä (öljyvuoto)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrArzha
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 6
    • Helsinki

E36 kysymyksiä (öljyvuoto)

Olen uusi käyttäjä näillä forumeilla. Tuli tuossa eilen ostettua e36 sedani kun sopivaan hintaan sain. Olen koittanut selata foorumeilta vastauksia mutta en ole ihan 100% varmuuteen asti päässyt kaikesta.

Vois siis mennä saman tien asiaan ja alkaa kyselemään kaikenlaista. En ole erityisen kokenut moottoreiden kanssa mutta uskallusta löytyy ja työkalut pysyy käsissä. Koneesta siis tällä hetkellä tihkuu öljyä.

1. Ymmärränkö oikein että autossani on M43B18 moottori kun se on -97 mallia oleva 318i (85kW)?

2. Mistä varaosat kyseiseen autoon pääkaupunkiseudulla? Lähinnä tässä vaiheessa olen ostamassa venttiilikannen tiivistettä ja/tai öljynsuodattimen jalan tiivistettä.

3. Jos ja kun noita tiivisteitä vaihtaa, onko jotain erityistä mitä pitäisi huomioida kun ensikertalaisena lähtee tekemään? Esim. ostanko tiivisteen lisäksi jotain muuta? Työkaluja kyllä löytyy.

Kiitoksia jo etukäteen, ja ihan varmasti tulee vielä lisää kaikenlaista kysyttävää.
    e34 535
    e36 318
    e34 530
  • ollime
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 63
    • Lapinlahti

Originally posted by MrArzha View Post
    Olen uusi käyttäjä näillä forumeilla. Tuli tuossa eilen ostettua e36 sedani kun sopivaan hintaan sain. Olen koittanut selata foorumeilta vastauksia mutta en ole ihan 100% varmuuteen asti päässyt kaikesta.

Vois siis mennä saman tien asiaan ja alkaa kyselemään kaikenlaista. En ole erityisen kokenut moottoreiden kanssa mutta uskallusta löytyy ja työkalut pysyy käsissä. Koneesta siis tällä hetkellä tihkuu öljyä.

1. Ymmärränkö oikein että autossani on M43B18 moottori kun se on -97 mallia oleva 318i (85kW)?

2. Mistä varaosat kyseiseen autoon pääkaupunkiseudulla? Lähinnä tässä vaiheessa olen ostamassa venttiilikannen tiivistettä ja/tai öljynsuodattimen jalan tiivistettä.

3. Jos ja kun noita tiivisteitä vaihtaa, onko jotain erityistä mitä pitäisi huomioida kun ensikertalaisena lähtee tekemään? Esim. ostanko tiivisteen lisäksi jotain muuta? Työkaluja kyllä löytyy.

Kiitoksia jo etukäteen, ja ihan varmasti tulee vielä lisää kaikenlaista kysyttävää.
    1. Kyllä se on kyseinen M43B18-moottori.

2. Pääkaupunkiseudusta en tiedä osien suhteen. Itse tutkin eka vaihtoehdot, soittamalla kivijalkaliikkeisiin hinta-/saatavuus tiedusteluja ja sitten etsin saanko netistä nopeammin/halvemmin. Nettikaupoissa toki pitää tietää erittäin tarkasti mitä ostaa, ettei tulee väärää ja/tai hankalasti palautettavaa tavaraa.

3. Venttiilikopantiivisteestä en tiedä, mutta öljynsuodattimen jalan tiivisteen vaihto on vähän isotöisempi kuin ekana ajattilisi. Pitää todennäköisesti ottaa laturi irti ja siten myös moniurahihna, joka on muuten kiristimeltään varsiin jämäkkää tekoa. Kannattaa katsoa onko moniurahihnan kiristinpyörässä keskellä semmoinen/siinä kunnossa oleva pultti, että siitä on tukeva vääntää.

Ps. tervetuloa joukkoon.

ps. 2. En ole mikään asiantuntija, joten neuvoni ovat omaan kokemukseen perustuvia omia näkemyksiäni.

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎