Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 viat näin perstuntumalta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axu83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 601
    • Vantaa

    #16
    Onko näissä E36:issa vikoja suhteessa enemmän kuin E30:ssä? Vaikuttaa vaan siltä, vaikka autot on uudempia.. Varmasti on kiinni paljon yksilöstäkin.
    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

    Comment

    • mikim
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 79

      #17
      eipä niissä sen enempiä vikoja ole, yleensä se ainakin pätee, että mitä enempi sähkövermeitä, sen enempi vikojakin...Mutta yleisesti ottaen ei kyllä ole sen enempää vikoja, ellei sitten satu olemaan joku maanantaikappale.
      E39 1999 520i

      Comment

      • tertsunen
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1343
        • JKL

        #18
        Originally posted by datzka
        - Auto ei mene yhtään suoraan, urissa tosi vaikea ajaa kun auto menee käytännössä vinossa kokoajan :I en tiedä onko vikana alapallonnivelet, koska ei mennyt katsastus läpi niiden takia (molemmat liian väljät), joten pitää maanantaina käydä prässäämässä ne, jos ne nyt tohon ees auttaa.
        Veikkaan että vika on takapään puslissa???

        Comment

        • datzka
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 778
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Jaksu
          Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että paljonko maksoit autostasi? Toivottavasti nesteet tosiaan tulevat syyläristä pihalle. Tuon vikalistan kun laitat kuntoon, niin olet tietoinen lähestulkoon kaikista E36 vioista. Ei muuta ku onnea vaan projektille.
          Vaihdoin tän semmoseen vähän _rakenneltuun_ 16v calibraan ja tonttu väliä (hyvä kauppa mulle), ja vioista sen verran, että

          Syylärin vaihdoin.

          Ja kiemurtamisen syy oli takapäänpuslissa, kestävät just sen 200tkm vakiona.

          Nykimisen syy oli siis puola.

          Ja auto on ruosteeton.

          Keskiviikoksi on myös varattu aika nelipyöräsuuntaukseen, kun tota on kerran madallettu, enkä usko että siihen olisi tota tehty, samassa perän/laatikon/moottorinöljyjen vaihto.

          Tänään joutu myös käydä tilaamassa hälyttimen, pioneerilta popit ja osat tulee vähän sponssihintaa, tosin joutuu tarrat laittamaan.

          On se kyl totta, et pitää olla rahaa jos ajaa bmw:llä (ei ole )
          Last edited by datzka; 08-04-2005, 22:49.
          ///M3 97-

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #20
            Moni BMW:n jäähdytin on saatu murtumaan letkulähdöistä, kun on lyhennetty perstunutta vesiletkua, ja sen jälkeen se on vääntänyt muovista letkulähtöä tai toisena, vaihdettu ns. yleismallin haitariletku. Alkuperäiset letkut ovat halvat merkkiliikkeessä.

            Comment

            • hevep
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 95
              • Jyväskylä

              #21
              - Auto röpöttää 700-4000rpm alueella, eikä juurikaan mene mihkään, ilmeisesti 1 pytyn puola paskana (ent. omistaja sanoi näin, pitää käydä tarkastuttaa maanantaina)
              >> Hyvin mahdollista, osta yksi puola ja kokeile. Eron huomaa, jos puola paskana. Tosin jos on, niin putkessa pitäisi paukahtaa kiihdytettäessä.. joten veikkaan lambda vikaa! ks. loppu.

              - Auto ei mene yhtään suoraan, urissa tosi vaikea ajaa kun auto menee käytännössä vinossa kokoajan :I en tiedä onko vikana alapallonnivelet, koska ei mennyt katsastus läpi niiden takia (molemmat liian väljät), joten pitää maanantaina käydä prässäämässä ne, jos ne nyt tohon ees auttaa.
              >> Alapallot ja takakelkan kumit! Koliseeko takapää? Jos, niin molemmat uusiksi ja päälle nelipyöräsuuntaus, niin on varmaan kunnossa ja menee suoraan..

              - Syyläri vuotaa, en vielä löytänyt mistä, mutta kun täyttää nestetilan ja ajaa n. 30km niin syttyy ajotietokoneeseen taas engine coolant level. Pitää tutkii huomen, jos löytys se vuoto tjn.
              >> !!!!! Huom! Joissakin mallin alkupään autoissa (saksalaisissa 90-92) on liian suurella paineella varustettu syylärin korkki!! Tämä rikkoo tukkeutuessaa A) Syylärin ja B) Lämppärin kennon. JOTEN VAIHDA SE KORKKI OIKEESEEN PIAN!! (n. 30-40€) Ittellä meni molemmat, ja arvaappa paljon maksaa saksan malliin lämppärin kenno (350€)!! Ei saa suomesta..

              - Tuntuu et imusarja vuotas, tai semmonen ihme suhina sieltä päin tulee, pitää purkaa ja tutkia sitäkin....
              >> Suhina/kohina voi myös olla normaalia imuääniä.. ilmavuotoa ei välttämättä korvalla kuule..

              - Paikaltaan lähdettäessä lukko ei toimi, sutii vain toinen puoli, mut kun on tyyliin 10km/h vauhtia niin toimii. En tiedä onko ominaisuus vai mikä?
              >> Viskolukko ei ole 100%:n lukko.. 30-60%.. eli ominaisuus.

              >> Sitten lamdasta: jos auto on 90-92 mallia, niin siinä on virheellinen ohjausboksi, joka rikkoo Lambdan talvella n. 1-3kk:n välein. Ohjausboksi pitää päivittää, tai laittaa auto kiertoon. Päivitys maksaa 100-500€... Foorumissa on paljon juttua tästä viasta ja sen korjaamisesta!
              E36 325i ---> E38 740i

              Comment

              • hevep
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 95
                • Jyväskylä

                #22
                Niin ja vielä, kun huomasin et oot Jyväskylästä..

                Tämä siis koskee sinua jos sulla on 90-92 vuoden E36!! Siis Vanoksettomalla koneella varustettuna (Bosch:n kilkkeet)..

                Jyväskylän Laakkosella ne suhtautuu tuontiautoihin melko nihkeesti.. ne ei ensin myönnä sitä ohjausboksivikaa.. Mulle sanoivat, et sitä on ollu vaan 525:ssa. Kun takuuseen vaihdettiin lambda uudelleen ja herrat viittivät selvittää asiaa maahantuojan kanssa, niin kummasti sitä vikaa oli tullut 325:eenkin

                Ensin yrittivät vaihdattaa koko ohjausboksin kilkkeineen (yli 500€ voi olla jopa 1000€).. Täällä foorumeilla oli juttua, että sen voisi päivittääkin. Laakkosen mukaan ei voinu.. kunnes taas selvittivät asiaa tarkemmin.. Ne voi lähettää sen boksin vaikka Helsinkiin (Laakkonen tms.?) päivitettäväksi, niillä on vehkeet.. PYSY TIUKKANA, ÄLÄ OLE TUOSSA LIIAN KILTTI!! Muuten tulee kallis remontti.

                Että todella osaavaa sakkia siellä työnohjauksessa, kun asiakkaat tietää paremmin Tai sitten eivät halunneetkaan tietää... asiakas maksaa...

                Sitten huolloista ja remonteista.. Ite teetin kaikki keljon Oilboys:llä, todella osaavaa porukkaa (Make on ollu Laakkosella töissä) ja hinnat on varmasti puolet Laakkosen hinnoista.. Ite en edes pyllistäisi Laakkosen suuntaan..
                Last edited by hevep; 25-01-2005, 11:17.
                E36 325i ---> E38 740i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎