Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 -93 Lämmityslaitteen puhaltimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manupekka
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 7
    • Kyröskoski

    318 -93 Lämmityslaitteen puhaltimen vaihto

    Puhaltimen moottorista on hiilet selkeästi loppu ja uusi puhallinkin on jo etupenkillä laatikossa, mutta mitenkäs toi vaihto oikein onnistuu? Eli kuinka paljon tuolta pitää oikein purkaa että siihen pääsee käsiksi? tämän hetken tilanne on se, että puhallin on irti ja näkyvissä, mutta ei mitään toivoa, että tuon puhaltimen saisi tuosta välistä ujutettua ulos. Vai miten noi oravanpyörät on kiinni akselissa? saisko ne irrotettua tuolla paikallaan, ilman niitä moottorin saattais saadakin irti..
    imusarja on irti, mutta siinä on kiinni kaikki siihen tulevat letkut joten sitä saan vain vähän siirrettyä sivuun. Mutta suurempana murheena on vielä se auton moottorin ja tuon puhaltimen moottorin välissä kulkeva johtosarja (ehkä?) joka on koneessa kiinni ainakin yhdellä pultilla. mutta sitä en kyllä irroita jos ei ole pakko, koska pultti on niin vaikeassa paikassa, ettei sinne mahdu edes räikkä, vaan on pakko lenkkiavaimella käsituntumalla tuhertaa. voiko tuon vaihtaminen olla noin käsittämättömän vaikeaa vai enkö nyt vain tajua jotain? auto on siis 318 automaatti vuodelta 93. ja autossa on ilmastointi, joten puhallin on toi kahdella potkurilla varustettu...
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1809
    • N/A

    #2
    Originally posted by manupekka View Post
    Puhaltimen moottorista on hiilet selkeästi loppu ja uusi puhallinkin on jo etupenkillä laatikossa, mutta mitenkäs toi vaihto oikein onnistuu? Eli kuinka paljon tuolta pitää oikein purkaa että siihen pääsee käsiksi? tämän hetken tilanne on se, että puhallin on irti ja näkyvissä, mutta ei mitään toivoa, että tuon puhaltimen saisi tuosta välistä ujutettua ulos. Vai miten noi oravanpyörät on kiinni akselissa? saisko ne irrotettua tuolla paikallaan, ilman niitä moottorin saattais saadakin irti..
    imusarja on irti, mutta siinä on kiinni kaikki siihen tulevat letkut joten sitä saan vain vähän siirrettyä sivuun. Mutta suurempana murheena on vielä se auton moottorin ja tuon puhaltimen moottorin välissä kulkeva johtosarja (ehkä?) joka on koneessa kiinni ainakin yhdellä pultilla. mutta sitä en kyllä irroita jos ei ole pakko, koska pultti on niin vaikeassa paikassa, ettei sinne mahdu edes räikkä, vaan on pakko lenkkiavaimella käsituntumalla tuhertaa. voiko tuon vaihtaminen olla noin käsittämättömän vaikeaa vai enkö nyt vain tajua jotain? auto on siis 318 automaatti vuodelta 93. ja autossa on ilmastointi, joten puhallin on toi kahdella potkurilla varustettu...
    E36 318:sta ei ole kokemusta eikä TIS ole käsillä just nyt, mutta aika monessa bemarissa taitaa TIS ohjeistaa irroittamaan venttiilikopan, pahimmillaan e46:ssa jopa sylinterin kannen. Toivottavasti sulla ei ole noin isolle purkamiselle tarvetta.
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Himofani92
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 7
      • nivala

      #3
      pyörittelyä

      Itellä meni kans 320:stä puhallin ja ei meinannut millään tulla ulos mutta melkein tunnin pyörittelyn jälkeen tuli ja peräti ehjänä että ei muutakuin varaamaan aikaa ja hermoja pyörittelyyn

      Comment

      • pome
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 112
        • tampere

        #4
        jos saat sen kuskin puolelle niin siitä yhdestä kohtaa se tulee ottaa toki aika pahoon pyyhkiöitten moottoriin vai oliko varsiin(en muista enää varmaksi) mut aikansa jaksaa pyöritellä siipiä niin kyllä se sieltä pitääs tulla pihalle..



        Originally posted by manupekka View Post
        Puhaltimen moottorista on hiilet selkeästi loppu ja uusi puhallinkin on jo etupenkillä laatikossa, mutta mitenkäs toi vaihto oikein onnistuu? Eli kuinka paljon tuolta pitää oikein purkaa että siihen pääsee käsiksi? tämän hetken tilanne on se, että puhallin on irti ja näkyvissä, mutta ei mitään toivoa, että tuon puhaltimen saisi tuosta välistä ujutettua ulos. Vai miten noi oravanpyörät on kiinni akselissa? saisko ne irrotettua tuolla paikallaan, ilman niitä moottorin saattais saadakin irti..
        imusarja on irti, mutta siinä on kiinni kaikki siihen tulevat letkut joten sitä saan vain vähän siirrettyä sivuun. Mutta suurempana murheena on vielä se auton moottorin ja tuon puhaltimen moottorin välissä kulkeva johtosarja (ehkä?) joka on koneessa kiinni ainakin yhdellä pultilla. mutta sitä en kyllä irroita jos ei ole pakko, koska pultti on niin vaikeassa paikassa, ettei sinne mahdu edes räikkä, vaan on pakko lenkkiavaimella käsituntumalla tuhertaa. voiko tuon vaihtaminen olla noin käsittämättömän vaikeaa vai enkö nyt vain tajua jotain? auto on siis 318 automaatti vuodelta 93. ja autossa on ilmastointi, joten puhallin on toi kahdella potkurilla varustettu...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎