elikkäs jeesatkaaha ny tyhmää liikeenteessä.. omistan tuommosen 320ciA e36 -1992 luisupulkan, ni onko se M50B20 koneella? toisekseen, anteeksi nyt vaan kun vissiin tuhannes kerta on kun kysytään, mutta noista lämmöistä, kun ei puhalla kabiinii lämpöstä ilmaa, varsinkaan niistä "etusäleiköistä", ikkunalle ja jaloille semmostaa kevättuulen hönkäyksiä.. miksi? ja kun ajelen niin lämmöt normaalisti puolessavälissä, mutta kun on tarpeeks ajanu niin tyhjäkäynnillä lähtee kiipeämään reilusti punaisen puolelle, mutta kun vähänkin autoa liikuttaa niin lämmöt palaa normaaliksi.. eikö vesi kierrä vain kierrä vai ehkä termostaatti?? auttaako jos vaihdan jäähynesteet ja termostaatin? ja vielä että onko jäähdytinnesteen värillä väliä kun vaihtaa ne kokonaan.. esim jos nyt on sinistä ni voiko laittaa punaista? (jostain kuulin että värillä on väliä..). kiitoksia vastanneille
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320 kysymyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by jonde1231 View Postelikkäs jeesatkaaha ny tyhmää liikeenteessä.. omistan tuommosen 320ciA e36 -1992 luisupulkan, ni onko se M50B20 koneella? toisekseen, anteeksi nyt vaan kun vissiin tuhannes kerta on kun kysytään, mutta noista lämmöistä, kun ei puhalla kabiinii lämpöstä ilmaa, varsinkaan niistä "etusäleiköistä", ikkunalle ja jaloille semmostaa kevättuulen hönkäyksiä.. miksi? ja kun ajelen niin lämmöt normaalisti puolessavälissä, mutta kun on tarpeeks ajanu niin tyhjäkäynnillä lähtee kiipeämään reilusti punaisen puolelle, mutta kun vähänkin autoa liikuttaa niin lämmöt palaa normaaliksi.. eikö vesi kierrä vain kierrä vai ehkä termostaatti?? auttaako jos vaihdan jäähynesteet ja termostaatin? ja vielä että onko jäähdytinnesteen värillä väliä kun vaihtaa ne kokonaan.. esim jos nyt on sinistä ni voiko laittaa punaista? (jostain kuulin että värillä on väliä..). kiitoksia vastanneille
Onko nestettä tarpeeksi, onko kunnolla ilmattu? ilmausohje: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405
Hajonnut visko voi aiheuttaa lämpöjen nousua paikallaan seistessä, mutta näillä keleillä pitäis lämmöt pysyä normaalissa ilman viskoakin. Vesipumppu kannattaa myös tarkastaa tai vaihtaa samoin kuin termarikin. Punaista jäähdytinnestettä voi käsittääkseni sekoittaa muihin, mutta laittaisin samanväristä mitä nytkin on.BMW 328i -95, BMW 523i -00
-
-
Originally posted by Aki T View PostEnsinnäkin tommosta mallimerkintää ei ole e36:ssa. Kyllä kone on m50b20.
Onko nestettä tarpeeksi, onko kunnolla ilmattu? ilmausohje: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405
Hajonnut visko voi aiheuttaa lämpöjen nousua paikallaan seistessä, mutta näillä keleillä pitäis lämmöt pysyä normaalissa ilman viskoakin. Vesipumppu kannattaa myös tarkastaa tai vaihtaa samoin kuin termarikin. Punaista jäähdytinnestettä voi käsittääkseni sekoittaa muihin, mutta laittaisin samanväristä mitä nytkin on.Last edited by jonde1231; 24-01-2014, 00:05.e46 320d touring -03
Ex:
e36 325i cabriolet -94
e36 320i coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostYleensähän, kun termari ei aukee nii sillo ei nimenomaan nosta lämpöjä tarpeeksi.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Ihan kivat hymyilyt saa täältä aamuisin
Biltsu, jos termari ei aukea, ei myöskään vesi kierrä jäähdyttimessä, jolloin ei lämmöt laske...
Alkuperäiselle kysyjälle; taisi olla ilmaa järjestelmässä, termarin epäkunnon huomaa hitaasta lämpenemisestä, siitä ettei lämmöt pysy normaalissa matka-ajossa, vaan ovat alhaisemmat.
Jos termari jumissa kiinni asennossa, lämmöt nousevat, eivätkä laske ajossa.
Nesteiden vaihtoon sen verran että jos ei huuhtele moneen kertaan järjestelmää, ei kaikki nesteet tule pois, järjestelmässä on paikkoja mihin neste jää jumiin, vaikka valuttaisi proput tyhjiksi.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostIhan kivat hymyilyt saa täältä aamuisin
Biltsu, jos termari ei aukea, ei myöskään vesi kierrä jäähdyttimessä, jolloin ei lämmöt laske...
Alkuperäiselle kysyjälle; taisi olla ilmaa järjestelmässä, termarin epäkunnon huomaa hitaasta lämpenemisestä, siitä ettei lämmöt pysy normaalissa matka-ajossa, vaan ovat alhaisemmat.
Jos termari jumissa kiinni asennossa, lämmöt nousevat, eivätkä laske ajossa.
Nesteiden vaihtoon sen verran että jos ei huuhtele moneen kertaan järjestelmää, ei kaikki nesteet tule pois, järjestelmässä on paikkoja mihin neste jää jumiin, vaikka valuttaisi proput tyhjiksi.
Anteeksi tietämättömyyteni, kun se niin paljon jotakin tuntui häiritsevän.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostJa sillonkos ei nosta lämpöjä, jos termari on juminut auki?
Anteeksi tietämättömyyteni, kun se niin paljon jotakin tuntui häiritsevän.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View PostEi ei, minua ei häiritse. Mutta se jolle väärä info menee sitä voi häiritä jos toimii väärän "ohjeen" mukaan ja jotain menee siitä syystä vituiks. Ei toki tässä tapauksessa mitään erityisen fataalia päässyt tapahtumaan.
Comment
-
Comment