Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Tyhjäkäynnissä häikkää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -snowhawk-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 35
    • Posio

    E36 M3 Tyhjäkäynnissä häikkää?

    Moikka Jätkät! Yritin löytää topiccia iha ÄMMÄLLE, mutten löytäny, jos siis semmone on nii linkkiä! (ja sit tää poistetaan)

    Mutta Asiaan: Hommasin tossa kolmilitrasen M3:sen, jota nyt ainaki kuittien mukaan on huollettu pirusti. Ainoa asia mitä nyt huomasimme, niin että tyhjäkäynti on hieman tai oikeastaan aikapaljonkin aaltoileva, kylmänä ja lämpimänä. Ja siis tyhjäkäynnillä kierroksia n. 600-700? Onko liian vähän? Päästöt olleet viimesissä katsastuksissa aivan normaalit. Kun antaa pikkusenki kierroksia, eli vaikka 900-1000rpm, vaikuttaa aivan eri autolta?

    Pahoittelen tietämöttömyyttäni, mutta kysyvähän ei eksy? Voiko olla imupuolenvuoto? Tulpat? Venttiileissä häikkää?

    (aletaan tässä spekuloimaan kaikki läpi)

    Kertokaa te, ketkä tiedätte mm. näistä kaiken! Kiitokset!
    Ex. E36 316i -92
    Ex. E36 320i -93
    Ex. E39 528iA -96
    Ex. E36 M3 -93
    Ex. A8 4.2 quattro -03
    Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by -snowhawk- View Post
    Moikka Jätkät! Yritin löytää topiccia iha ÄMMÄLLE, mutten löytäny, jos siis semmone on nii linkkiä! (ja sit tää poistetaan)

    Mutta Asiaan: Hommasin tossa kolmilitrasen M3:sen, jota nyt ainaki kuittien mukaan on huollettu pirusti. Ainoa asia mitä nyt huomasimme, niin että tyhjäkäynti on hieman tai oikeastaan aikapaljonkin aaltoileva, kylmänä ja lämpimänä. Ja siis tyhjäkäynnillä kierroksia n. 600-700? Onko liian vähän? Päästöt olleet viimesissä katsastuksissa aivan normaalit. Kun antaa pikkusenki kierroksia, eli vaikka 900-1000rpm, vaikuttaa aivan eri autolta?

    Pahoittelen tietämöttömyyttäni, mutta kysyvähän ei eksy? Voiko olla imupuolenvuoto? Tulpat? Venttiileissä häikkää?

    (aletaan tässä spekuloimaan kaikki läpi)

    Kertokaa te, ketkä tiedätte mm. näistä kaiken! Kiitokset!
    Kuulostaa imuvuodolta, tarkista kaikki letkut. Ja vikakoodien luku auttaa asiaan.

    Comment

    • -snowhawk-
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 35
      • Posio

      #3
      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
      Kuulostaa imuvuodolta, tarkista kaikki letkut. Ja vikakoodien luku auttaa asiaan.
      Mjoo, mulla meneeki tää koodinlukuun! Jees, pitää alkaa letkut tutkimaan... :think Aluksi....
      Ex. E36 316i -92
      Ex. E36 320i -93
      Ex. E39 528iA -96
      Ex. E36 M3 -93
      Ex. A8 4.2 quattro -03
      Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01

      Comment

      • Joutti
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 305
        • Ummeljoki

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Kaasuvaijeri, tehostimen alipaineletku ja putsarikotelo maffeineen ja kumeineen irti, sitten ne 12 M6 kpl muttereita joilla imutorvet on kiinni, jarrutehostimen puolella alakulmassa 1kpl M6 mutteri jolla vesiletku on plenumissa kiinni, sitten vielä alapuolelta 2 kpl M8 muttereita.
        Alapuolelle tulee imuilman lämpöanturi, tyhjäkäyntimoottorin letku ja öljyn paluuletku. Päältä vielä huohotusletku pois ja nykäisee irti.
        Ei mene kuin ehkä 20min tuohon hommaan.
        Tuossa ohjeistus, jolla itse imupuolen purkamiseen ryhdyin. Pätee varmaankin myös b30:n? TÄÄLLÄ asiasta lisää juttua.
        E36 M3 & E39 530d

        Comment

        • -snowhawk-
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 35
          • Posio

          #5
          Originally posted by Joutti View Post
          Tuossa ohjeistus, jolla itse imupuolen purkamiseen ryhdyin. Pätee varmaankin myös b30:n? TÄÄLLÄ asiasta lisää juttua.
          Kiitosta pirusti!
          Ex. E36 316i -92
          Ex. E36 320i -93
          Ex. E39 528iA -96
          Ex. E36 M3 -93
          Ex. A8 4.2 quattro -03
          Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01

          Comment

          • repesorsa
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 290
            • Mikkeli / Jyväskylä

            #6
            Sama ongelma itsellä, eli kone humppaa tyhjäkäynnillä.

            Kaikki pyörimisnopeusanturit ja lamdat vaihdettu, läppärungot synkattu ja tyhjäkäyntiventtiili putsattu. Kaikki huohotusletkut tutkittu ja kiritty.

            Vikakoodeja ilmoittelee vieläkin lamdoista, pitää koittaa katsella Dissillä mikä mättää kunhan sais tuon mahtavan ohjelman toimimaan.

            Venttiilinsäätötyökalu on tulossa saksasta niin sais venttiilivälyksetkin sitten tarkistettua.

            Mites helpoiten s50 löytyy imuvuodot, kun kaikki näyttää olevan ehjää.
            Eilen latailin ton testo ohjelman millä pitäisi saada graafia esim lamdoista.

            Adaption kun nollaa niin ei aluksi jaksa käydä tyhjää, mutta muuten tuntuu toimivan tasaisemmin. Niin ja humppaaminen tulee koneen lämmettyä ilmeisesti silloin, kun boxi menee closed loopille.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              #7
              Minkä koodin se lambdoista antaa?
              Koita ilman maffia?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • repesorsa
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 290
                • Mikkeli / Jyväskylä

                #8
                Eilen tarkastettu venävälykset ja vanoksen levittelin taas pöydälle.

                Vanoksen solenoideja naputtelin auki 12v virralla suoraan akusta ja brake cleaneriä perään.Toisessa solenoidissa on johdossa hankauma mihin heitin sähkömiehen teippiä.
                Vaihdoin toiset varatulpat ja vehkeiden kasaus niin tyhjäkäynti rupesi pelittämään.

                Ainakin toinen vanos-solenoidi oli siis pois pelistä ja näin ajoitus oli aivan perseellään ja tästä johtui 600 hc tyhjäkäynnillä.
                Pitää vielä hieman ajella niin saa adaption kuntoon.
                Tuntui olevan hieman häikkää vielä tps- sensorissa, mutta pitää tutkia vielä.
                Bp-säätimen tilasin myös ihan varuilta.

                Edit: ei mennyt päästöistä lävitse hc 120 ja 170 välillä tyhjäkäynnillä. Pakoputkesta kuuluu noin 5 sek välein selvä misfire.
                Katotaan nyt nuo benspaineet ja kai saa jo uuden maffin tilata. Tyhjäkäynniltä kun ihan heiman antaa kaasua niin alkaa koneesta aivan hirveä misfire rytke.
                Last edited by repesorsa; 07-02-2014, 18:33.

                Comment

                • repesorsa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 290
                  • Mikkeli / Jyväskylä

                  #9
                  Nyt kun vanos toimii niinkuin pitää paljastui putkessa paukkumisen syyksi liian matala bensapaine. Tankilta kun rutisti paluuletkua hävisi pauke. Nyt vaan tilattua bp-säädintä ja vaihtamaan heti kun saapuu.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎