Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -95, OBC näyttöruudun korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • serjupa
    Newbiemmer
    • Mar 2003
    • 15

    E36 -95, OBC näyttöruudun korjaus

    Onkos kellään kokemuksia "check controllin" näytön korjaamisesta? Toiminnot kyllä toimii, mutta näytöstä puuttuu runsain mitoin pystyrivejä, eli näytön teksti menee aika vaikealukuiseksi. Näyttäis lisäks siltä, että riippuen lämpötilasta puuttuvat pystyrivit vaihtaa paikkaansa.
    Niin että miten on? Kannattaako ja jos niin missä tai miten? Mitä lie maksaisi romiksella vastaava...
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    jaahas editoidaan tää pois ja opetellaan lukee ennen ku seuraavan kerran taas kirjotellaan. On se hyvä, että bayerman tietää
    Last edited by KFZ-Koenig; 26-01-2005, 20:25.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • bayerman
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 295
      • Hyvinkää

      #3
      E36:sessa tuo näyttö ei ole mittaristossa, vaan siellä keskikonsolissa. Mulla oli entisessä autossa sama vika ja hiukan sitä tutkin, niin ei se ole kauhean vaikea purkaa. Romiksilta ei löytynyt toista ehjää ja uusi oli aika hyvän hintanen. Kannattaa varmanaan viedä se johonki elektroniikka huoltoon, ja kysyä tuomio.
      E28 M

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #4
        Katso searchilla sieltä löytyy tietoa asiasta. Hakusanaksi vaikka ajotietokoneen näyttö tai jotain.
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • sarppo
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 264
          • Turku

          #5
          mahtaako olla samanlainen näyttö kuin mun cdmankassa kun siitäkin on just pystypikselirivejä mennyt? Näyttö on sellanen kellertävä se Z3:n cdmankka jollasta juhis myi just foorumilla..

          JOS tuon vaikka sais kuntoon ku on niin mukava peli muuten. Niin et laita serjupa vaikka tänne sitte tietoa millanen tuomio tuli.
          __________________________________
          G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
          ex.
          E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
          E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
          E46 328i Coupe topazblau metallic
          E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

          Lika barn leker bäst med varandra.

          Comment

          • datzka
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 778
            • Jyväskylä

            #6
            mullakin puuttuu paririviä, jos tuo on nestekide-tekniikalla niin empä usko et toimimaan saa.
            ///M3 97-

            Comment

            • Touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1310
              • Järvenpää

              #7
              Pitäjänmäellä helsingissä on edelleen firma joka noita tekee. Eli Keskushuolto Sytelä 050-5324708 Hinta ja kannattavuus on toinen juttu. Itse käytin obc:n tuolla ja hyvin on toiminut.
              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

              Comment

              • serjupa
                Newbiemmer
                • Mar 2003
                • 15

                #8
                Kiitosta vaan bmwe30touring vihjeestä. Nyt on näyttö korjattu ja toimii loistavasti. Korjauksen suoritti juuri tuo Keskushuolto Sytelä. Hintaa tuli yhteensä 135eur ja lupasi puolen vuoden takuun vielä päälle. Mielestäni kannattava korjaus. Sen verran sain romiksien ilmoituksista irti, että pyytävät n.80-120 eur käytetystä. Jos ajattelee, että ostaisi romikselta vanhan n.100 eur jonka kunnosta ei tietoa, ellei pääse testaamaan, ja jota todennäköisesti voi joutua korjaamaan (koska vaikuttaa aika yleiseltä ongelmalta), voisin sanoa, että kannattaa korjauttaa vanha. Korjaamon kokemuksen mukaan lähes kaikissa ollut sama vika, eli jonkinasteinen kontaktihäiriö, jonka voi korjata onnistuneesti.

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #9
                  Jos joku tässä lähistöllä painii saman ongelman kanssa voin myös koittaa korjata kyseisiä OBC laitteita. Yleensä kyseessä on näytön kontakti häiriö tai kylmäjuotos.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • Leba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2101
                    • Espoo

                    #10
                    vähän OT: Mulla kyllä toimii hyvin tuo, mut kellon polttimo on palanu siitä vierestä, et kysymys kuuluu: Kuinka pääsen polttimoon käsiksi? Miten toi "check control" lähtee näppärästi irti?
                    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #11
                      Ei ole muistaakseni kuin sivuilta kiinni, eli vähän ruuvimeisselillä kampeat ulospäin (tai sitten muut kiinnikkeet oli jo aikojen saatossa hajonneet). Kannattaa myös varoa kojelautaa tulee suht helposti painaumia.
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • Dr_ink
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 402
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Leba
                        vähän OT: Mulla kyllä toimii hyvin tuo, mut kellon polttimo on palanu siitä vierestä, et kysymys kuuluu: Kuinka pääsen polttimoon käsiksi? Miten toi "check control" lähtee näppärästi irti?

                        työnnät sormet siit alla olevan aukon yläreunassa olevista aukoista sisään ja vedät.
                        - Trying is the first step towards Failure -

                        Comment

                        • HJP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1282
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Dr_ink
                          työnnät sormet siit alla olevan aukon yläreunassa olevista aukoista sisään ja vedät.
                          Juuri näin, ja aikaa tuhraantuu huimat 2 sekuntia

                          Comment

                          • Leba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2101
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by HJP
                            Juuri näin, ja aikaa tuhraantuu huimat 2 sekuntia
                            Hieno homma Onkohan se polttimo jossain siinä "huulilla" vai joutuuko "työntymään" (purkamaan) syvemmälle?
                            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                            Comment

                            • HJP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1282
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Leba
                              Hieno homma Onkohan se polttimo jossain siinä "huulilla" vai joutuuko "työntymään" (purkamaan) syvemmälle?
                              Siinä on molemmilla puolilla muistaakseni polttimot, ja niiden kannat ovat ihan suoraan näkyvillä siinä obc:n kyljessä, ei voi olla huomaamatta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎