Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d säännöllisen ajottainen nykii,rutisee, pössäyttää savut ja teho uupuu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deussex
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 43
    • Finland

    E46 330d säännöllisen ajottainen nykii,rutisee, pössäyttää savut ja teho uupuu.

    säännöllisen ajottainen nykii,rutisee, pössäyttää savut ja teho uupuu.'
    vika ilmenee koneen ollessa lämmin.

    Vaihdettu, dieselpumppu (tankkiin), paineen säädin. Vaihdelaatikko katottu ei ollut turbiini vika ainakaan nykimisen takana.

    Onko ilmamassa mittarista tietoa tekeekö tälläisiä oireita ?
    Taikka ajoittain jumiin jäävä suutin ?

    Ei anna vikakoodia.
  • Deussex
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 43
    • Finland

    #2
    Sen verran taas lisätietoa..

    Dieselhuollossa sanoivat että suutin olisi jumittanut. No vaihtoivat suuttimen ja sanoivat että kunnossa.. no eipä ollut!

    Pitänee soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Natuttaa maksaa noita 1000e laskuja kun vika ei tule kuntoon.

    Lisäinffoa:

    Autolla on yleensä ajettu pitemmät kilsat kun oire pahenee.

    Tasakaasulla ajettaessa kierrokset hyppii ajoittain n. 50 kierrosta ja auto nykäsee samalla myös kuuluu rutinaa (kuulostaisi kuin penkin alta)


    Saman oireen saan esille myös p ja n vaihteella. Nostan kierroksia tasasesti jonka jälkeen auto nykähtää, kierrokset heittää ja kuuluu sama rutina.

    Onko kellään kokemusta ilmamassa mittarin ongelmista tai voisiko johtua esim. siirtopumpusta ?

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #3
      Hieman haiskahtaa kuskin penkin alla olevalta pumpulta jos kerran rutiseekin.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • Deussex
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 43
        • Finland

        #4
        Originally posted by Retze View Post
        Hieman haiskahtaa kuskin penkin alla olevalta pumpulta jos kerran rutiseekin.

        Jos näin on niin pääsee takuuseen yksi firma sen vaihtamaan.

        Se on vaihdettu viime elokuussa kuulema. Vein auton sinne huoltoon ja sanoivat dieselpumpun olevan rikki. vaihtoivat sen kysymättä. Ite pyysin tarkastamaan kyseisen siirtopumpun kylläkin takuuseen.

        Comment

        • Deussex
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 43
          • Finland

          #5
          E46 2000vm 330ad

          Eli seuraavanlaiset oireet:

          Kovaa kiihdyttäessä kuuluu rutinaa (ihan kuin penkin alta)

          Kun autolla on ajettu noin 30km:

          Auto alkaa ajoittain nykimään. Nykätely on ajoittain jopa aika kovaa, kierrokset heirrää vähän ja sama rutina ääni kuuluu. Oireet voimistuvat ja esim 50-60kmh matalilla kieroksilla heittelee usein.

          Samat oireet saan myös esille ilman vetoa. Eli N ja D vaihteella. Nostan kierrokset 2000-3000 kieppeille. Koko auto nykähtää ja kuuluu sama rutina samalla kun kierrokset seilaa.

          Auto ollut huollossa tosta 4 kertaa. Laatikko todettu toimivaksi. Vaihdettu paineen säädin ja tankinpään dieselpumppu sekä yksi suutin. (Kuulema kaikissa oli vikaa johon en usko. arpapeliä ja soitankin huomenna korjaamolle..)

          Ei anna vikakoodia ja tehot ajoittain kadoksissa.
          Kuulema tuprauttaa ajoittain. Yksi tuttu sano että diesel golffissa oli ollut samantyyliset viat ja oli ollut ilmamassamittari rikki.

          Voiko olla ilmamassamittari tai siirtopumppu? alan olemaan epätoivonen
          Ave,

          Mieluiten kyssärit hoidetaan foorumilla niin vastauksesta on hyötyä muillekin.

          Siirtopumpun ongelmat löytyvät todennäköisimmin livedataa seuraamalla INPAlla, en kyllä ole varma löytyy E46:seen presupply pressure monitoria vai joutuuko käyttämään DIS:in presupply testiä. Tyhjäkäynnillä tehty testi ei välttämättä kerro jaksaako siirtopumppu välittää soppaa kierroksilla.

          Notkahtavasta pumpusta pitäisi jäädä vikakoodi 4704 Pre-supply pressure monitoring.

          Hyvä että tankkipumppu on vaihdettu, yksi vikapaikka vähemmän.

          Vanha MAFfi ja alkuperäinen siirtopumppu -00 pirssissä kylläkin huutaa vaihtoa, vaikkei olisi edes oireita. MAFfin vikaantuminen tuskin jättää vikakoodia eikä välttämättä anna koodia vaikka olisi täysin kuollut.

          Molempiin joko alkuperäinen, Bosch tai siirtopumppuun Pierburg. Muita ei ole syytä edes harkita.

          Kumpikin on ~200-240€. Siirtopumpun vaihdossa syytä vaihtaa myös polttoainesuodin jollei ole jo vaihdettu.

          MAFfin hyytyminen saattaa näkyä jopa katsastuksessa kun savutusarvo ylittää rajat.

          Comment

          • Deussex
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 43
            • Finland

            #6
            Nyt on selvinnyt sen verran että suuttimet vuotaa läpi.

            Ääni tulee koneesta kun nykii.. koko kone heilahtaa kullonna äänen kuuluessa.

            Löytyykö jostain halvalla suuttimia ja onko kokemuksia pestyist' suuttimista.

            Entä suuttimien huolto ?

            on vain aika outoa että vika pahenee 15 km jälkeen ja voimistuu kokoajan. voiko olla jokin muu vialla ? säätääkö suuttimia jokin tunnistin?

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Deussex View Post
              Nyt on selvinnyt sen verran että suuttimet vuotaa läpi.

              Ääni tulee koneesta kun nykii.. koko kone heilahtaa kullonna äänen kuuluessa.

              Löytyykö jostain halvalla suuttimia ja onko kokemuksia pestyist' suuttimista.

              Entä suuttimien huolto ?

              on vain aika outoa että vika pahenee 15 km jälkeen ja voimistuu kokoajan. voiko olla jokin muu vialla ? säätääkö suuttimia jokin tunnistin?
              Kyllähän tuo suutincaselta kuulostaa. Käy nyt ensiksi testauttamassa suuttimien korjausarvot ja paluuvuodot. Paluuvuodon kuuluu olla tyhjäkäynnillä alle 10ml/min. Em. testit pitää suorittaa lämpimällä moottorilla.
              Mikäli suuttimet vuotavat minuutissa yli 10ml, tai korjausarvo on yli +/-2. On suuttimien huolto/vaihto pikkuhiljaa ajankohtainen.

              Mitä näitä suutinhommia on jokunen tullut tehtyä, niin olen tilannut suuttimet suoraan dieseltechnic biberachilta saksasta(Ebay). Heidän hintansa ovat edullisia, suuttimen mukana tulee myös testipöytäkirjat. Ainoana huonona puolena joku voi nähdä sen, että vanhat suuttimet joutuu lähettämään liikkeelle Saksaan.

              Ota sitten myös huomioon, että suuttimien vaihto pitää tietyn ikäsistä E46:sta asti ohjelmoida auton moottorinohjausyksikölle! Monet korjaamotkaan eivät tunnu sitä asiaa tietävän, että jo kohta 15v vanhoihin dieseleihin pitää suuttimet ohjelmoida.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Deussex View Post
                <clip>
                Ääni tulee koneesta kun nykii.. koko kone heilahtaa kullonna äänen kuuluessa.
                <clip>
                Jos "koko kone heilahtaa" tähän tyyliin: KLIK niin sitten on moottorin tukikumit finaalissa. Taskulampulla katsomaan, ne näkyy kyllä aika selkeästi.

                Osat 7 ja 8 täältä: KLIK. Kelvollinen korvike esim. von Ruville tai Febi. Prinz Autoteile 31€/kpl: KLIK.

                Comment

                • Deussex
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 43
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Kyllähän tuo suutincaselta kuulostaa. Käy nyt ensiksi testauttamassa suuttimien korjausarvot ja paluuvuodot. Paluuvuodon kuuluu olla tyhjäkäynnillä alle 10ml/min. Em. testit pitää suorittaa lämpimällä moottorilla.
                  Mikäli suuttimet vuotavat minuutissa yli 10ml, tai korjausarvo on yli +/-2. On suuttimien huolto/vaihto pikkuhiljaa ajankohtainen.

                  Mitä näitä suutinhommia on jokunen tullut tehtyä, niin olen tilannut suuttimet suoraan dieseltechnic biberachilta saksasta(Ebay). Heidän hintansa ovat edullisia, suuttimen mukana tulee myös testipöytäkirjat. Ainoana huonona puolena joku voi nähdä sen, että vanhat suuttimet joutuu lähettämään liikkeelle Saksaan.

                  Ota sitten myös huomioon, että suuttimien vaihto pitää tietyn ikäsistä E46:sta asti ohjelmoida auton moottorinohjausyksikölle! Monet korjaamotkaan eivät tunnu sitä asiaa tietävän, että jo kohta 15v vanhoihin dieseleihin pitää suuttimet ohjelmoida.

                  Mittareilla ovat mitanneet mutta en tiedä sitten ? kuulema arvot heittää vähän nykähdyksen yhteydessä mutta ei jää talteen että mikä suutin jne.
                  yksi suutin on vaihdetttu ja toisia on vaihdettu varasuuttimella mutta tilanne ei ole korjautunut. Sanovat että arvot ovat tyhjäkäynnillä hyvät mutta nyt tosiaan se on alkaut "räjähtelemään" tyhjäkäynnilläkin jolloin kierrokset heittää ja koko auto nykähtää.

                  Minkä ikäisist'ä pitää ohjelmoida ? mulla on e46 2000vm 3l diiddeli

                  Comment

                  • Deussex
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 43
                    • Finland

                    #10
                    Joo uutta moottoria etsimään.

                    Korkeapainepumppu paskana ja metallihilettä irronnut. Rikkonut suuttimet jne..

                    Mistäs mulle uusi kone ? jos en sitten laita varaosiksi.. muuten loistavassa kunnossa kori ja sisusta ja kaikki muukin arght!

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9129
                      • Oulu

                      #11
                      Miksi ihmeessä koko moottori pitäisi vaihtaa tuon takia?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Miksi ihmeessä koko moottori pitäisi vaihtaa tuon takia?
                        Pienin vaihdettava komponentti ennen auton vaihtoa, joka tulee kuitenkin täysin turhana tämän turhan operaation jälkeen
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Deussex
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 43
                          • Finland

                          #13
                          no ainakin kaikki suuttimet ja korkeapainepumppu pitää vaihtaa ja paikat putsata.

                          Toi korkeapainepumppu ei ollutkaan niin kallis.. 417e kun itse tilaa

                          Mistä löytyisi suuttimia edullisesti ?
                          Last edited by Deussex; 22-02-2014, 19:56.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Eikös BreeZi juuri edellisellä sivulla vihjannut potentiaalisesta hankitapaikasta...

                            Ebaysta myös löytyy vaihtoehtoja mutta täysin tuntemattoman myyjän kanssa saa heittää noppaa.

                            Comment

                            • Deussex
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 43
                              • Finland

                              #15
                              Näköjään Touhottaessa unohtui jo..

                              Onko mitenkään mahdollista ite noita vaihtaa sekä korkeapainepumppua ?


                              Onko kokemusta siitä tilauksesta ? pitää yrittää katella jos löytys oikeet suuttimet tuolta ebaysta Aika paljon halvemmalla pääsisi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎