Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d säännöllisen ajottainen nykii,rutisee, pössäyttää savut ja teho uupuu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Suuttimien vaihto: KLIK. Huomaa että DISsillä ajettava injector map adjustment jos vaihdetaan 3-6 suutinta. Jos vaihdetaan 1 tai 2, ei tarvitse ajaa.

    Suuttimet voivat olla aika tiukassa: KLIK.

    Pumpun vaihto on ehkä haastavin osuus: KLIK.

    Uusi ylivuotoletku on syytä vaihtaa: KLIK. Halpa osa ja happanee ajan kanssa, osa 18 täältä: KLIK. 36,50€ Smiidin hinta: KLIK.

    Paineanturissa on muistaakseni ollut tyyppivikaa eli sen tiivisteet on syytä vaihtaa saman tein, edellisestä kuvasta paketti 27, 14€ smiidillä: KLIK.

    Tuleekohan uuden pumpun mukana määräsäädin (osa 20 edellisessä kuvassa)? Jos ei, niin olisi ehkä syytä harkita sen uusimista samalla.

    Comment

    • Deussex
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 43
      • Finland

      #17
      Originally posted by MNi View Post
      Suuttimien vaihto: KLIK. Huomaa että DISsillä ajettava injector map adjustment jos vaihdetaan 3-6 suutinta. Jos vaihdetaan 1 tai 2, ei tarvitse ajaa.

      Suuttimet voivat olla aika tiukassa: KLIK.

      Pumpun vaihto on ehkä haastavin osuus: KLIK.

      Uusi ylivuotoletku on syytä vaihtaa: KLIK. Halpa osa ja happanee ajan kanssa, osa 18 täältä: KLIK. 36,50€ Smiidin hinta: KLIK.

      Paineanturissa on muistaakseni ollut tyyppivikaa eli sen tiivisteet on syytä vaihtaa saman tein, edellisestä kuvasta paketti 27, 14€ smiidillä: KLIK.

      Tuleekohan uuden pumpun mukana määräsäädin (osa 20 edellisessä kuvassa)? Jos ei, niin olisi ehkä syytä harkita sen uusimista samalla.

      Paineanturi on ilmeisesti vaihdettu ? Eli sitä ruskin tarvitsee vaihtaa.
      Kannattaisi varmaan vaihtaa kaikki suuttimet kerralla ?

      Mitä kaikkea muuta pitäisi ottaa huomioon ? esim metallipalojen putsauksessa.

      Comment

      • Deussex
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 43
        • Finland

        #18
        Originally posted by Deussex View Post
        Paineanturi on ilmeisesti vaihdettu ? Eli sitä ruskin tarvitsee vaihtaa.
        Kannattaisi varmaan vaihtaa kaikki suuttimet kerralla ?

        Mitä kaikkea muuta pitäisi ottaa huomioon ? esim metallipalojen putsauksessa.

        Korjaamolla olivat sitä mieltä että pitäisi vaihtaa tai ainakin kannattaisi...


        polttoainesuodattimen jalasta eteenpäin Korkeapainepumppu, suuttimet , railiputket, korkeapaineputket.


        Myös kuulema todennäköisesti riittäisi jos vaihtaisi suuttimet ja korkeapainepumpun. Muuten huuhtelisi ja putsaisi polttoainelinjaston. Dieselpumppu, suodatin ja kokreapaine tunnistin on vaihdettu jo.
        Last edited by Deussex; 24-02-2014, 13:52.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9129
          • Oulu

          #19
          Korkeapainepumpun vaihto/kunnostus, suuttimien vaihto/kunnostus. Jakotukki ja korkeapainelinjat irti, putsaus ja puhallus vastakarvaan paineanturi irrotettuna. Paineanturin ja painesäätimen pesu (UÄ pesurissa). Uusi PA-suodatin, siirtopaineanturin putsaus. Paluulinjoissa, tankissa ja matalapainelinjoissa on mahdollisesti jonkun verran mujua, mutta en todennäköisesti lähtisi sille tekemään mitään. Toki tankin puolikkaat voi avata, ja kurkata tankkien pohjalle. Tarvittaessa imee tyhjäksi ja putsaa tankin pohjat. Tankin pumppu ja siirtopumppu voi jälkikäteen porsia, mutta itse vaihtaisin vasta myöhemmin mahdollisesti vikaantuessa, jos PA-linjoihin on vielä hieman jäänyt mujua.

          Alkuvaiheessa voi PA-suodattimen irrottaa ja sahata auki, niin näkee vähän tarkemmin, minkä verran tavaraa siellä kierrossa on ollut.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            Vaihtaisin siirtopumpun samaan konkurssiin.

            Supalla tais olla myyntipuolella käytetty tankki rojuineen myynnissä kilpailukykyiseen hintaan jos sen haluaa varmistaa.

            Comment

            • Deussex
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 43
              • Finland

              #21
              Originally posted by MNi View Post
              Vaihtaisin siirtopumpun samaan konkurssiin.

              Supalla tais olla myyntipuolella käytetty tankki rojuineen myynnissä kilpailukykyiseen hintaan jos sen haluaa varmistaa.

              Mulla on ensimmäisessä huoltamossa vaihdettu tankin pumppu. Eli tarkoittaa noin 200km sitten.. en usko että vielä kerennyt hajoamaan ?

              Huoltamossa olivat sitämieltä että voisi hyvin pelata jos tehtäis korkeapainepumpun vaihto, suuttimien vaihto sekä puhdistus edellisen postaajan kertomille alueille.

              Mutta juuri vaihdettu edellisessä huoltamossa tosiaan: Tankin pumppu, paineen tunnistin anturi. Nykyisessä paikassa suodatin... Voisin kuvitella että vielä vaihdetut osat eivät ole paskoneet itteesä.


              Laitan ensimmäiseen korjaamoon reklamaation ja rahat takaisin kirjeen menemään katotaan miten käy. Niiden huolimaton vian etsintä, osien vaihtaminen kysymättä ja korjauksen jälkeinen testaus oli olematonta. Onneksi tajusin sentään paikkaa vaihtaa..

              Comment

              • Deussex
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 43
                • Finland

                #22
                Minkä kaikkien mallien suuttimet tohon menee ?

                meneekö esim

                http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1707189 ?


                Onko kokemuksia tuolta ebayn puolelta tilattaessa että puhuuko ne ensinnäkin englantia. palautetaanko suuttimet ennen vai jälkeen tilauksen ?

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #23
                  Eri osanumero ainakin on:

                  06/2000 330d, suutin 13: KLIK 13537785573, findpart.org:n valmistajanumerot.

                  06/2000 525d, osa 13: KLIK 13537785574, findpart.org:n valmistajanumerot.

                  Aiemmin mainittu Dieseltechnik Biberachin vaihtoehdot: KLIK.

                  130€ versio saattaa olla Lizarte, 150€ on mainittu Boschiksi. En näe syytä välttää edullisempaa versiota, molemmilla on vuoden takuu.

                  EDIT: oli se edullisempikin Bosch. Veikkaan että sähköpostilla vastaavat englanniksi, jos esität kysymykset englanniksi. Pantti palautetaan tulkintani mukaan sen jälkeen kun ovat saaneet ja korjauskelpoisiksi todenneet vanhat suuttimet.
                  Last edited by MNi; 06-03-2014, 17:13.

                  Comment

                  • Replay
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 5
                    • Finland

                    #24
                    330d m57 tehoton kun kone lämpenee

                    Originally posted by Deussex View Post
                    säännöllisen ajottainen nykii,rutisee, pössäyttää savut ja teho uupuu.'
                    vika ilmenee koneen ollessa lämmin.

                    Vaihdettu, dieselpumppu (tankkiin), paineen säädin. Vaihdelaatikko katottu ei ollut turbiini vika ainakaan nykimisen takana.

                    Onko ilmamassa mittarista tietoa tekeekö tälläisiä oireita ?
                    Taikka ajoittain jumiin jäävä suutin ?

                    Ei anna vikakoodia.
                    Mulla oli vast ikään auto (330d e46 -00) huollossa, siihen vaihdettiin commonrail-pumppu (en voi mennä takuuseen siitä oliko se sökö kun diagnosoin ite asian liian hyvin heille ennen huoltoon vientiä) tossa kovilla pakkasilla katoin, että kuplii laipan välistä, pumpulle menevä letku oli korjattu edellisenä talvena kun klemmari oli syönyt pumpun pään letkusta... No auto oli pikahuollossa ja jälkeenpäin paha jossitella letkun vaihtoa...


                    Noh samalla stekattiin suuttimet testipenkissä olivat ihan OK niin laittoivat samat takaisin, samalla pari letkua ja pa-suodatin vaihdettiin...

                    No ainakin ilmanohjauksen muovinen haitariputkenpätkä oli haljennut oletettavasti kasattaessa + ainakin yksi muoviosa.

                    Ja
                    kun autoa rupesi kiihdyttämään huollon jälkeen motarilla noin satasen vauhdissa 5 vaihteella niin kulutusmittari nousi 6-->10l ennen kuin mitään tapahtui, muuten toimi kyllä ihan hyvin ja vedot tuitui olevan tallella.

                    Mutta sitten konehuoneesta rupesi kuulumaan normaalia lujempaa suhinaa/vislausta varsinkin 3000rpm kohdalla (tuli ensin mielee että onko turbo menossa).

                    Nyt auto toimii startin jälkeen kylmänä aika normaalisti ja vedot on tallella mutta kun kone lampenee niin auto ei lähde oikein kunnolla ennen kuin 3000rpm jälkeen, jos sammuttaa lämpöisen koneen ja lähtee kohta jatkamaan niin ei vetohaluja ole alakierroksilla ja kone tuntuu tukkoiselta kunnes saa sen about 3000rpm niin rupeaa jotenkin ahtamaan.

                    Ei vikakoodeja, ahtoja on kuulemma noin 1,4bar ja ihan pikkasen ahdot seilaa ja tehot oli kuulemma tallella.

                    Ja paskat oli sanon minä oli vielä boksi kiinni, minkä pitäis antaa 50heppaa, mene ja tiedä mutta kyllä se jotain antaa ja kun otin boksin pois niinnyt ei ole sitä vähääkään.

                    En sitten tiedä onko syöttöpumppu paskana vai ilmamassamittari tai alipaineletkut, missä nyt voisi olla sellainen vika mikä vaan kasvaa kun konehuoneen lämmöt nousee...???:think

                    Vai oliko vaan turha kallis huolto missämeni vielä jotain vikaan...

                    Oli jotain puhetta suuttimien ohjelmoinnista tai sen tarpeesta?



                    BMW 330d e46 -00 manuaali

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎