Eli kyseessä 318 bemari vuosimallia 1998. Ongelmana keittäminen ja kova paine järjestelmässä.
Lämpömittari on ihan hiuskarvan yli kello 12, tai normaalin, kuinka sen nyt käsittääkään.
Ongelma alkoi kun kova paine halkaisi paisuntasäiliön. Tämän jälkeen nestekkin kiehui säiliössä, liekkö paineen häviämisen takia kun repesi se paisuntasäiliö.. Paisuntasäiliön sain kuitenkin paikattua.
Sen jälkeen koitettu ilmata limpparipullopatentilla yms. muulla aivan järjettömästi, sekä tullut vaihdettua termostaatti, paisarin painekorkki, vesipumppu tarkastettu ja täysin kunnossa, neste kiertää eikä tukoksia ole. Tein ohivuotomittauksenkin suoralla 8bar paineella, mutta kone ei ollut juuri silloin käyntilämpoinen niin ei oikeastaan ollenkaan pulpattanut paisarissa silloinkaan vaikka ahtoi suoraan verkostosta ilmaa tulpan reiästä.
Kylmänä pyörittäessä tulee paisuntasäiliöön neulankärjen kokoisia kuplia, liekkö sitten on kannentiiviste palanut oikeastikkin. Ei oikeen vaihtoehtojakaan jää, mutta jännä homma kun ei tuossa ohivuotomittauksessa pulpattanut. Tosin kone ei silloin ollut täydessä lämmössään.
Onko kellään muulla ikinä ollut samankaltaisia ongelmia? Apuva kaivattaisiin, suunnitelmissa alustavasti olisi että ensiviikolla rupean kanspahvia vaihtamaan, jos ei keneltäkään ideoita nyt ilmaannu.
Lämpömittari on ihan hiuskarvan yli kello 12, tai normaalin, kuinka sen nyt käsittääkään.
Ongelma alkoi kun kova paine halkaisi paisuntasäiliön. Tämän jälkeen nestekkin kiehui säiliössä, liekkö paineen häviämisen takia kun repesi se paisuntasäiliö.. Paisuntasäiliön sain kuitenkin paikattua.
Sen jälkeen koitettu ilmata limpparipullopatentilla yms. muulla aivan järjettömästi, sekä tullut vaihdettua termostaatti, paisarin painekorkki, vesipumppu tarkastettu ja täysin kunnossa, neste kiertää eikä tukoksia ole. Tein ohivuotomittauksenkin suoralla 8bar paineella, mutta kone ei ollut juuri silloin käyntilämpoinen niin ei oikeastaan ollenkaan pulpattanut paisarissa silloinkaan vaikka ahtoi suoraan verkostosta ilmaa tulpan reiästä.
Kylmänä pyörittäessä tulee paisuntasäiliöön neulankärjen kokoisia kuplia, liekkö sitten on kannentiiviste palanut oikeastikkin. Ei oikeen vaihtoehtojakaan jää, mutta jännä homma kun ei tuossa ohivuotomittauksessa pulpattanut. Tosin kone ei silloin ollut täydessä lämmössään.
Onko kellään muulla ikinä ollut samankaltaisia ongelmia? Apuva kaivattaisiin, suunnitelmissa alustavasti olisi että ensiviikolla rupean kanspahvia vaihtamaan, jos ei keneltäkään ideoita nyt ilmaannu.
Comment