Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330 brittimallin katalysaattorit auton alle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    E46 330 brittimallin katalysaattorit auton alle?

    Mahtaisikohan tällaiset käydä suoraan tai pienellä vaivalla katalysaattorittoman ebay pakosarjan kanssa??



    Ainakin Supersprintin keskiputki kateilla on aika saman näköinen:
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 259
    • jyväskylä

    #2
    Originally posted by kani View Post
    Mahtaisikohan tällaiset käydä suoraan tai pienellä vaivalla katalysaattorittoman ebay pakosarjan kanssa??



    Ainakin Supersprintin keskiputki kateilla on aika saman näköinen:
    http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-7691.aspx
    itsellä vastaavanlainen projekti aluillaan, magnaflow katalysaattori ja ebay pakosarjat tullissa.. aika näyttää miten nuo saa paikalleen käymään.

    itsellä bastuck rst loppu putkisto ja pitäisi mennä originaali reittiä. kirjoittelen heti kun noita alan asentaa nii lisää

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      #3
      Millasta katalysaattoria käytät? tätäkö?

      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 259
        • jyväskylä

        #4
        Tuon tyylinen, ei ihan sama malli. Kokkolan maahantuojalta ostin katin ja sanoi että noita on asennettu näihin suht koht pienellä vaivalla. Ilmeisesti jotai pientä taivutusta joutui tekemään. Jännä siis nähä kun pääsen asentamaan..

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          #5
          Joo. Olisko mallinumeroa siitä katista mitä meinaat käyttää?
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • nevari
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 259
            • jyväskylä

            #6
            Originally posted by kani View Post
            Joo. Olisko mallinumeroa siitä katista mitä meinaat käyttää?
            94008 oli tuo malli. En tiedä oisko tuo sinun ehdottama jopa parempi kun lambdan paikka valmiina. Itse joudun ne tekemään.

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #7
              Bongasin tuon toisen tästä keskustelusta:


              Mutta tuo sinun löytämä malli on parempi koska tuo paikka lambda-anturille vaatii muokkaamista ja lisäksi pitäisi saada kumpikin anturi kiinni. Yksi lennokas ideahan olisi laittaa anturisimulaattorit kiinni johtosarjan johtoihin ja unohtaa koko kakkoslambdat.
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              • nevari
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 259
                • jyväskylä

                #8
                Originally posted by kani View Post
                Bongasin tuon toisen tästä keskustelusta:


                Mutta tuo sinun löytämä malli on parempi koska tuo paikka lambda-anturille vaatii muokkaamista ja lisäksi pitäisi saada kumpikin anturi kiinni. Yksi lennokas ideahan olisi laittaa anturisimulaattorit kiinni johtosarjan johtoihin ja unohtaa koko kakkoslambdat.
                Totta juu. Tuo simulaattorihommakin ihan mahdollista, itse kyllä todennäköisesti
                Asennan ne kuitenkin ihan virallisesti jos suinkin kykenen. Aikamoinen urakka nuo alkuperäiset pakosarjat irroittaa.. oletko jo noita pakosarjoja selannut? Itse tilasin top speed pro performance, usasta. Saan varmaankin viikonlopuksi nuo käteen nii näkee minkä laatuista kamaa ovat

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #9
                  Joo, ei se kauhean tilavaa ole. Mulla on kone ja laatikko purettuna autosta joten pakosarjan vaihto menee siinä samassa. Kannattaa hommata pakosarjalle uudet pinnapultit ja mutterit suosiolla, vaihtaa ne samalla. Kiina-ebay-pakosarjalla varmaan mennään, eiköhän niistä vähintään muokkaamalla saa hyvän setin alle.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Saitko jo pakosarjat laitettua? Ebaystä tuli ihan fiksun tuntuiset kiina-bay-racing setit ja briteistä nuo auton alle menevät katalysaattorit. Olikin vaikea saada niitä engelsmanneilta kun ei meinannut löytyä paikkaa mikä toimittaa hyväksymättömiä katteja ulkomaille. Hyvä että kuitenkin löytyi koska ei noissa brittiputkissa mutkat olleet kauhean hyvät, olisi harmittanut enemmän jos olisi maksanut ylimääräistä hyväksytyistä kateista. Täytyy miettiä mitä nyt sitten tekee niille, vaihtaako mutkat parempiin vai antaako olla ja tilaa sitten magnaflown katit orkkisputkeen niinkun teit. Pitää kattoa sitten kun kone on paikallaan miten ne sopii ja miettiä.
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 259
                      • jyväskylä

                      #11
                      eihän noita oo kerinny asentaa, itsellä reissutyö ja asettanut autokin haasteita.. nyt on vauhtipyörä viittä vaille valmis ja menee seuraavalla mahdollisella hetkellä vaihtoon.. ilmoittelen kyllä kun vaan ehdin noita asentaa.
                      voin kyllä huomenna katsoa kuinka pienellä vaivalla tuo katalysaattori siihen bastuckin loppuputkistoon vaihtuu, hyvältä joka tapauksessa näyttää tilan puolesta.

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #12
                        Jooh, no käytössä olevalla ajalla näitä tehdään. Itelläkin perhe ja työhommat rajoittaa projektien edistymistä . Näillä mennään, kiirehtiä ei kannata tulee vain paha mieli ja sanomista. Ajan kanssa.

                        Työläs prosessi tuokin kun laatikon pudottaa ja ennen sitä purkaa putken alas ja kaikki lämpösuojat sun muut. Eikö sun kannata kans laittaa pakosarja ja putki vasta sitten kun on vauhtipyörä ja kykähommat tehty alta pois, kasaa sitten kerralla kuntoon?
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 259
                          • jyväskylä

                          #13
                          juu ohan tuossa työtä. juu näin ajattelin että teen tärkeämmät ensin alta pois. mutta katselin tossa että tuo oma katalysaattori tulee ainakin 2 senttiä alemmas kuin muu putkisto ollen sitten samalla auton matalin kohta... :/ tietenkään ei ole maailmanloppu mutta tulipahan mieleen. matalahan tuo oma auto on muutenki joten eipä se nyt mitään uutta ole että hipaisee johonkin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎