Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koneesta kolinaa? Mikä osa, mikä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbo_tube
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 3
    • Finland

    Koneesta kolinaa? Mikä osa, mikä vika?

    Tuli ostettua tuossa kuukausi takaperin tuollainen 316 1.9l 2002vm. bemari. Vasta vähän aika sitten tuli huomattua ihan ohi mennen seuraava vika. Elikkä kylmänä käynnistäessä koneen vasemassa alanurkassa oleva musta pömpeli (jokin alipaine hässäkkä?!) alkaa pitämään ääntä ja resonoimaan ja tämä kestää noin parin minuutin verran ja loppuu, kuin seinään?

    Tässä video:




    Jostain syystä tuohon 'videoon' ei tullut kuva mukaan(?), mutta ääni sentään kuuluu. Tässä vielä siis kuva osasta, josta ääni tulee (merkattu punaisella ympyrällä):




    Kävin näyttämässä tuota Herttoniemen BMW:llä ja huollosta sanoivat, että "Älä välitä, liittyy vain johonki päästöihin, jos alkaa vituttamaan niin revi johdot irti..."

    Ei kumminkaan minun mielestäni ihan oikea tapa korjata vikaa...? Elikkäs tietääkö joku mistä ääni johtuu, mikä tuo musta pömpeli ylipäätänsä on, tai miten se korjata? Tuhannetkiitokset jo etukäteen!
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Ilmapumppu, työntää kylmällä koneella ilmaa pakosarjaan. pienentää kuulemma päästöjä. Uusi maksaa ~300€

    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • turbo_tube
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 3
      • Finland

      #3
      Oorait. Tämä selventi jo jonninverran. Mahtaisikohan se tai jonkin muu tuossa välissä olla tukossa, kun pitää tuollaista ääntä? Mitä nopeesti tutkin tuota ilmapumppua, niin sitä ei saa purettua (eikä varmaan kannata yrittääkään), mutta siitä menevä letku menee venttiilikopassa olevalle, metalliselle 'pömpelille' -joka näyttäisi olevan purettavissa. Pitääpi vissii avata se ja tutkia näkyykö siellä mitään tuohon ääneen liittyvää...

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by turbo_tube View Post
        Oorait. Tämä selventi jo jonninverran. Mahtaisikohan se tai jonkin muu tuossa välissä olla tukossa, kun pitää tuollaista ääntä? Mitä nopeesti tutkin tuota ilmapumppua, niin sitä ei saa purettua (eikä varmaan kannata yrittääkään), mutta siitä menevä letku menee venttiilikopassa olevalle, metalliselle 'pömpelille' -joka näyttäisi olevan purettavissa. Pitääpi vissii avata se ja tutkia näkyykö siellä mitään tuohon ääneen liittyvää...
        Se on alipainekello joka sulkee kanavan pakosarjaan kun painat kaasua ja kun kone lämpiää ja pumppu pysähtyy, magneettiventtiili kataisee alipaineen kellolta. Ei vaikuta ääneen.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • turbo_tube
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 3
          • Finland

          #5
          Hmm, elikkä siis ratkaisu rautalangasta väännettynä:

          Ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä, ellei ala häiritsemään-> nyppäsee johdon pois tai sitten ostaa uuden osan?

          Eikä ilmeisesti kauhen vakavaa?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by turbo_tube View Post
            Hmm, elikkä siis ratkaisu rautalangasta väännettynä:

            Ei aiheuta välttämättä toimenpiteitä, ellei ala häiritsemään-> nyppäsee johdon pois tai sitten ostaa uuden osan?

            Eikä ilmeisesti kauhen vakavaa?
            Ei aiheuta mitään vakavaa mutta johdon irrotus saattaa jättää vikakoodin joka tuon ikäisessä tarkoittaa hylkyä leimalla.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎